• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • MariaKsk88

Be sambon följa med så han får berätta! Lycka till hos ssk!

• Doldis
    Försöker igen:

En fråga bara till er härinne - jag är supermanisk ikväll och det är lite jobbigt att tappa kontrollen, har varit sån här hela dagen - tvingat i mig lkite mat nu på kvällen för att jag inte ska ramla ihop totalt

- jag har märkt en sak mellan manisk och låg att jag knappt fattar vad som har hänt... dvs att om jag är manisk, som idag, och är på jobbet, fattar jag inte vem det är som inte har haft koll och varför det ena eller andra inte har orkats med, eller inte blivit gjort osv och varför har inte det ena eller andra blivit beställt, samtal ringts till föräldrar (är lärare), osv - är jag låg kan jag inte fatta när jag ser mina högar av mina tre ämnen jag undervisar i hur tanken var bakom sorteringar och högar eller ens planeringar - som om jag inte känner igen mig själv, utan att det är någon annan som får skoven, liksom?

Svårt att förklara. Som om jag inte är i kontakt med mig själv alls. Är det bara jag??
  • MariaKsk88

Jag vet inte Doldis, just nu är jag hypoman och tycker att allt är helt galet underbart och det är såååååååå mycket jag skulle vilja göra. Jag tror att om jag är deprimerad så fattar jag inte varför/hur jag kan hålla på såhär. Man är ju som två helt olika personer! Eller vad tycker du?

• Doldis
    MariaKsk88 skrev 2010-05-09 21:41:41 följande:
    Jag vet inte Doldis, just nu är jag hypoman och tycker att allt är helt galet underbart och det är såååååååå mycket jag skulle vilja göra. Jag tror att om jag är deprimerad så fattar jag inte varför/hur jag kan hålla på såhär. Man är ju som två helt olika personer! Eller vad tycker du?
    Men precis! Har varit manisk hela helgen och fattar itne alls hur jag kunde sitta och vara motsatsen i tisdags och lyssnade på The Wall m Pink Floyd, apatisk och elak mot min familj och guvetallt, - var det samma person som var här i helgen??=?

Hehe måste säga att du är hypoman och är inne här, shit det vet jag inte om jag klarar när jag är hypo, att läsa ett inlägg! Wow! Tack!
  • MariaKsk88
    Doldis skrev 2010-05-09 21:58:14 följande:
    Men precis! Har varit manisk hela helgen och fattar itne alls hur jag kunde sitta och vara motsatsen i tisdags och lyssnade på The Wall m Pink Floyd, apatisk och elak mot min familj och guvetallt, - var det samma person som var här i helgen??=? Hehe måste säga att du är hypoman och är inne här, shit det vet jag inte om jag klarar när jag är hypo, att läsa ett inlägg! Wow! Tack!
    Det är på gränsen till vad jag klarar av :) Ska ta stesolid och imovane och lägga mig.
  • As mamma

Kan inte sova... :( Nån annan där ute?

• Maia
    As mamma skrev 2010-05-09 22:34:46 följande:
    Kan inte sova... :( Nån annan där ute?
    Dator-förbudet är faktiskt bra. Jag blir trött tidigt, lägger mig runt 22 - 22´30. Sover ganska bra men börjar som vanligt vakna vid 3, 4 tiden. Idag kände jag mig faktiskt seg och ville ligga kvar men gick upp strax före 6.
    Nu sitter jag och försöker vara tyst så sonen inte ska vakna. De dagar han ska till dagis är det bra om han sover så länge som möjligt. Idag ska han dessutom vara där 8.30 - 15.00. Så länge har han aldrig varit där. Hoppas det går bra men annars är ju sambon hemma tillgänglig om de behöver ringa.
    Känner mig nervös själv också. Ska vara på Gemet 5h idag. Hur tusan ska jag orka och vilket underbart humör kommer jag vara på resten av dagen? Å andra sidan kanske det blir jätte bra. Försöker vara positiv iaf.
  • Maia

Börjar få superångest och känner hur aggresiviteten växer i mig. Vill bara åka dit och be alla fara åt helvete!

Possitiv!! Vad fan har man att vara possitiv för!?
  • Maia

Fan i helvete! Kom på att jag ska mens snart så ssk kommer förmodligen säga att det är därför jag är som jag är! Varför ska de alltid hitta på en massa larv och inte bara låta mig vara ifred!?

Hoppas ni andra har en bättre morgon. :/
  • Stealth

nä igår så skulle jag ta ut skilsmässa för att jag inte fick köpa den där mattan och gardiner till vårt hem. Tog bilen och körde 15 mil och åkte hem och tyckte detv ar världens bästa idé-....

nu är allt löst iallafall, tacka fan för att man har världens bästa man. Ibland. Förutom när jag får för mig att hata honom.

(Jag sa alltså på riktigt att jag ville ta ut skilsmässa...)

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2