• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-08 05:57:24 följande:
    Håller jag på att tappa förståndet? Har de andra rätt när de säger att de bara vill mig väl? Jag har lovat sambon igår att jag inte ska börja bråka om han säger att -nu mår du inte bra och du är inte dig själv nu. Hur kan jag lova det? Jag vet ju inte hur jag betedde mig förra året och han säger att jag börjar få liknande beteende/attityd igen. Jag har ju sagt hela tiden sen förra året att jag ska ta emot all hjälp jag kan få och jag ska lyssna på folk som känner mig. Nu har jag gått tvärt emot allting och sambon blev besviken (och lite rädd tror jag) för att jag bara skiter helt i vad han och andra säger. Vet på nåt sätt inom mig att jag kanske inte har det bästa beteende nu men det är ju för att jag tycker alla är så tjatiga. Kanske ska försöka sluta se det så.. Det verkar bli värst på kvällarna. Undrar om det kan vara för den här nya nattångesten jag fått? Jag är så förvirrad och ska inte till ssk förräns på tisdag.
    Ring till psyk innan, det låter som att du behöver någon NU att prata med så att DU mår bättre. SKit i de andra runtikring, men för din skull! *kram*
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-08 08:43:30 följande:
    hahaha ett bipolärt syndrom kanske tatueringar!
    Jag vill också tatuera mig! Vet precis vad jag vill ha men är osäker på om den är genomförbar då det är många små detaljer. Det är en ängel som ena halvan är mörk, har en svart vinge och ett horn i pannan. Andra halvan är vit med gloria över (hälften då) av huvudet. Symboliserar mitt svart-vitt tänkande. Går det att göra den så blir det förmodligen svindyrt och vi har inga pengar att ens spara. Den skulle bli stor, täcka hela min skuldra och en bit av ryggen.
  • MariaKsk88
    Maia skrev 2010-05-08 09:01:59 följande:
    Jag vill också tatuera mig! Vet precis vad jag vill ha men är osäker på om den är genomförbar då det är många små detaljer. Det är en ängel som ena halvan är mörk, har en svart vinge och ett horn i pannan. Andra halvan är vit med gloria över (hälften då) av huvudet. Symboliserar mitt svart-vitt tänkande. Går det att göra den så blir det förmodligen svindyrt och vi har inga pengar att ens spara. Den skulle bli stor, täcka hela min skuldra och en bit av ryggen.
    Bra att du inte har pengar. Gör inte den medan du är manisk!!

Jag har det också värre på kvällarna förresten, förstår inte varför :(
  • Stealth
    MariaKsk88 skrev 2010-05-08 10:29:02 följande:
    Bra att du inte har pengar. Gör inte den medan du är manisk!!Jag har det också värre på kvällarna förresten, förstår inte varför :(
    Jag är med värre på kvällarna!

Fan idag kom det besök klockan tjugo över 9. blöööh jag har ju inte städat...
  • Maia

Ringde psyk förut för att få tips hur jag skulle klara av idag och imorgon utan att bli så där knäpp. Värdelöst som vanligt. Varför har de aldrig råd att ge ut?! Han sa till mig att jag skulle försöka skjuta på att ta dagsdosen stesolid till på kvällen stället. Om jag var tvungen att ta dagsdosen på dagen så skulle jag ta två till på kvällen. Men då har jag ju ingenting till måndagen!

Har sovit ca en timme nu iaf men sover jag på dagen så blir det alltid sämre efteråt. Så nu sitter jag med ångest och krypningar i kroppen och törs inte ta stesen då jag vill spara till kvällen.
    Ska be ssk på tisdag om jag kan få mer stesolid för dagarna.
  • MariaKsk88

Men Maia är du säker på att du inte ska åka in? Fungerar du ens en gång? Hur är det med din son? Självmordtankar? Självskadebeteende?

• Maia
    MariaKsk88 skrev 2010-05-08 12:43:25 följande:
    Men Maia är du säker på att du inte ska åka in? Fungerar du ens en gång? Hur är det med din son? Självmordtankar? Självskadebeteende?
    Att åka in skulle bara förvärra allting. Det anser både jag, ssk och de på psyk.
    Har självskadetankar men kämpar hårt mot dem. Detta vet min ssk om. Inga su-tankar tack vare sonen. Vill inte lämna honom och inte se honom växa upp. Han är mitt ankare.
    Jag är inte elak mot sonen. Det går ut mot alla utom sonen. Kanske är därför det är värst på kvällen eller när jag är med andra utan sonen. Jag kämpar så för att hålla masken inför lillen så när han nattats så är jag ju fri att göra vad jag vill. Vill dock inte vara en mamma som skär sig, missbrukar alkohol eller piller. Jag måste ha kontroll och det har jag inte om jag gör sånt.
    Idag sa jag till sambon att jag gett mig själv dator-förbud från 20.00 ikväll. Då måste jag se på teve istället och det kanske blir lättare att varva ner. Sitter jag vid datorn så varvar jag ju inte ner då man hela tiden sitter framför en ljus skärm och surfar runt osv.
    Jag fungerar väl inte så bra men lyckas på nåt sätt hålla ihop mig. Lovat sambon att lyssna på honom och försöka ta till mig vad han säger även om jag inte ser/förstår själv att jag är så illa som jag är.
    Ska prata med dem på Gemet imorgon och se om de har nåt tips till mig. De vet att jag kan vara väldigt ombytlig i humöret.
    Tack för omtanken iaf!
  • MariaKsk88

Skitbra :) Jag är exakt likadan med min son.. det går aldrig ut över honom (nästan). Jag håller alltid masken. Du har rätt, kanske därför det blir värre när de sover.

• Anonym (Ninda)

Idag har jag så mycket energi.
    Jag har lagat så mycket mat så jag vet inte vart jag ska göra av den.
    Och bakat.

Min man såg helt chockad ut imorse när han vaknade.

Får väl frysa in skiten o ta fram den så vi slipper laga då jag mår dåligt.

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2