• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • Maia

Stesoliden gör mig inte trött alls men tar jag dubbel dos så lugnar den mig lite iaf.

Det är så tråkigt att lämna tillbaka de stesen jag har kvar till ssk när jag hämtar ny medicin. Lockande att göra ett litet lager men ja har lovat att inte ha lager av medicin hemma och måste därför lämna tillbaka.
  • Doldis
    Maia skrev 2010-05-15 08:41:05 följande:
    Stesoliden gör mig inte trött alls men tar jag dubbel dos så lugnar den mig lite iaf. Det är så tråkigt att lämna tillbaka de stesen jag har kvar till ssk när jag hämtar ny medicin. Lockande att göra ett litet lager men ja har lovat att inte ha lager av medicin hemma och måste därför lämna tillbaka.
    Jag överdoserade Theralen en gång bara för att jag är sååå jävla dålig på att läsa instruktioner och doseringar (ska utredas för ADHD i höst). Så jag sov i 36 timmar. Sov förbi alarmet på morgonen så min chef ringde kl 9.30 och undrade var jag var någonstans. Var tvungen att erkänna, hade liksom ingen ursäkt på lager. Hon är så jäkla bra min chef så hon klarar sånt. Sen att det lät värre än det var, "jag har överdoserat sömnmedel." Jag var inte självmordsbenägen alls just då. Men jag var i chocktillstånde i flera dagar efteråt av vad som kunde ha hänt. Jag ringde psykiatern som skrivit ut det, hon blev riktigt orolig, bad att få ringa min man, som kom hem från jobbet för att väcka mig regelbundet så att jag skulle vara vid medvetet. Psykiatern tillkallade även ambulans för säkerhets skull men hur magpumpar man flytande medicin liksom?

Efter den här incidenten så fick jag piller istället. Och min man är med mig när jag tar dom.
  • As mamma
    Doldis skrev 2010-05-15 10:26:52 följande:
    Jag överdoserade Theralen en gång bara för att jag är sååå jävla dålig på att läsa instruktioner och doseringar (ska utredas för ADHD i höst). Så jag sov i 36 timmar. Sov förbi alarmet på morgonen så min chef ringde kl 9.30 och undrade var jag var någonstans. Var tvungen att erkänna, hade liksom ingen ursäkt på lager. Hon är så jäkla bra min chef så hon klarar sånt. Sen att det lät värre än det var, "jag har överdoserat sömnmedel." Jag var inte självmordsbenägen alls just då. Men jag var i chocktillstånde i flera dagar efteråt av vad som kunde ha hänt. Jag ringde psykiatern som skrivit ut det, hon blev riktigt orolig, bad att få ringa min man, som kom hem från jobbet för att väcka mig regelbundet så att jag skulle vara vid medvetet. Psykiatern tillkallade även ambulans för säkerhets skull men hur magpumpar man flytande medicin liksom? Efter den här incidenten så fick jag piller istället. Och min man är med mig när jag tar dom.
    Jag har överdoserat stesolid, då somnade jag men sen kom ambulansen och väckte mig och tvingade ner mig.. kunde knappt röra mig. Jag minns inte så mycket men de gjorde väl inget speciellt.
  • Stealth

FAAAN jag ska på fest ikväll (nykter men ändå) och kan inte andas ska jag åka in till akuten och hoppas på att de lämnar ut ett par stesolid så jag kan njuta av kvällen iallafall utan fetångest?
    Jag känne rmig som en belastning

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-15 11:32:28 följande:
    FAAAN jag ska på fest ikväll (nykter men ändå) och kan inte andas ska jag åka in till akuten och hoppas på att de lämnar ut ett par stesolid så jag kan njuta av kvällen iallafall utan fetångest? Jag känne rmig som en belastning
    Det kan nog kännas bättre bara du kommit dit. För mig brukar det vara just steget ut som ger mig ångest och då vill jag inte göra nåt, bara stanna hemma.
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-15 11:37:37 följande:
    Det kan nog kännas bättre bara du kommit dit. För mig brukar det vara just steget ut som ger mig ångest och då vill jag inte göra nåt, bara stanna hemma.
    Tack, där sa du något sant! tog en tavegyl {#lang_emotions_innocent} den gör mig lite trött och lugnar ner mig pga tröttheten {#lang_emotions_innocent}
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • TigerLily

hej alla har varit lite frånvarande här ett tag.. inte mått så bra, mycket som händer i mitt liv nu bara. serequel? nån som testat det? har fått det utskrivet men det verkar läskigt tycker jag!! hon sa jag skulel börja med dem då det var lugnare omkring mig, (rättegång å begravning denna vecka) så efter det ... men sen ska man ju tillbaka dag 4 efter insättningen och sen ska dosen höjas osv... känns jätteläskigt, jag e ju själv med 3 barn, hur fixar man sånt då?

• Doldis
    TigerLily skrev 2010-05-15 12:45:09 följande:
    hej alla har varit lite frånvarande här ett tag.. inte mått så bra, mycket som händer i mitt liv nu bara. serequel? nån som testat det? har fått det utskrivet men det verkar läskigt tycker jag!! hon sa jag skulel börja med dem då det var lugnare omkring mig, (rättegång å begravning denna vecka) så efter det ... men sen ska man ju tillbaka dag 4 efter insättningen och sen ska dosen höjas osv... känns jätteläskigt, jag e ju själv med 3 barn, hur fixar man sånt då?
    ... rättegång och begravning??... får man fråga?
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2