• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-17 10:50:08 följande:
    Jag är tydligen så psycho och komplicerad att dom ska anlita konsult  för att utreda mig!
    Man måste ju göra sig själv lite speciell så man inte är som resten av fåraskocken.
  • vadvetjag
    Hej Doldis

Jag har ätit Serquel i ett år. Utan dom hade jag inte fixat min sömn på nätterna. Inte en enda biverkning. Jo klart de fanns när jag satte in dom. Då va man rätt dåsig. Men 2 eller 3 veckor sen va de borta.

Lycka till

Doldis skrev 2010-05-17 10:44:17 följande:
    ??? Det är den dom vill sätta in på mig!!
  • Maia

Jag hatar allt!

Vill inte gå till gemet på dagarna men vill i nte vara hemma heller. Känns som jag bara vill sätta mig på cykeln och trampa mig bort bort bort..
    Är på ett fruktansvärt humör och sambon säger till mig att ta stesoliden jag får men jag vill inte. Är så trött på att vara beroende av dem. Vill inte ha medicin alls. Folk kräver en massa av mig och säger att jag är så duktig, stark och har en väldig inre styrka. Det stressar mig.
    Måste bli frisk snart för jag är så trött på att vela runt på aktivering som värsta psykot. (som jag iofs är)
    Jag är bara trött..
  • Stealth

jag har vart hemma sen igår med feber. vaknade feberfri nu...

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-18 17:55:07 följande:
    jag har vart hemma sen igår med feber. vaknade feberfri nu...
    Hoppas du mår bättre idag.
  • Maia

Hatar mig själv. Är elak mot sambon hela tiden, står inte ut med honom och har mindre tålamod med sonen vilket jag tycker är värst. Jag är inte elak eller så mot lillen bara det att han blir klängigare och grinigare när jag inte mår så bra och då måste jag ge honom den uppmärksamhet jag egentligen inte har ork med.

Mitt humör växlar väldigt nu. Mest går det neråt. Får bara vissa inslag av hypomani men då lutar det mer åt hystei, annars är det bara svårt allting. Vill inget göra och vill inte inte göra nåt. (nån som hänger med?)
  • Doldis
    Maia skrev 2010-05-19 06:45:38 följande:
    Hatar mig själv. Är elak mot sambon hela tiden, står inte ut med honom och har mindre tålamod med sonen vilket jag tycker är värst. Jag är inte elak eller så mot lillen bara det att han blir klängigare och grinigare när jag inte mår så bra och då måste jag ge honom den uppmärksamhet jag egentligen inte har ork med. Mitt humör växlar väldigt nu. Mest går det neråt. Får bara vissa inslag av hypomani men då lutar det mer åt hystei, annars är det bara svårt allting. Vill inget göra och vill inte inte göra nåt. (nån som hänger med?)
    Tro mig, jag hänger med... samma här...
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-19 06:51:49 följande:
    Tro mig, jag hänger med... samma här...
    Skönt att veta att det inte bara är jag men tråkigt att du också går igenom det. Kramar
  • Maia

Hur tusan har det här gått till! Sonens schema ändrades och han har varit på dagis ca 2h mer/vecka denna månad. Nu fick vi räkning från kommunen på dubbla (!) beloppet mot vad vi betalat förut!?

Måste ringa dem men de är ju inte där nu.
    Jag tror jag ska sprängas! Håller jag på att jobba upp en hysteri? Ska jag ta stesolid? Ska jag åka till gemet redan nu och sätta igång? Vart ska jag ta vägen och vad ska jag göra? 
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-19 07:11:02 följande:
    Hur tusan har det här gått till! Sonens schema ändrades och han har varit på dagis ca 2h mer/vecka denna månad. Nu fick vi räkning från kommunen på dubbla (!) beloppet mot vad vi betalat förut!? Måste ringa dem men de är ju inte där nu. Jag tror jag ska sprängas! Håller jag på att jobba upp en hysteri? Ska jag ta stesolid? Ska jag åka till gemet redan nu och sätta igång? Vart ska jag ta vägen och vad ska jag göra? 
    Ta stesolid! Du låter som att du håller på att gå upp totalt i spinn, ring någon som du litar på, åk till gemet men var inte ensam! *kram*
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2