TigerLily skrev 2010-04-23 23:22:05 följande:
Hej nu har jag hittat hit, hej på er alla. Väntar på utreding men det är i princip klart att jag är bipolär 2 bl a.
Välkommen hit! (säger jag som också är helt ny här!)
Hoppas utredningen leder dig rätt och att du får den hjälp du behöver - det är ju en ren djungel därute med alla diagnoser & mediciner!
Känner igen det där med att inte fått nån utredning trots mönstrena bakåt i livet. Men oftast är det, iaf för mig, att de har behandlat min depp för just den fasen, utan att se tillbaka på vad som kan ha orsakat den.. Iom allt med KBT och att se framåt så är det ju svårt att se mönstret om man inte tittar bakåt.
Det var först för ett år sen som vi började kartlägga min uppväxt och fram till nu - och det kunde inte vara mer klargörande än så!
Man ser mönstrena såååå tydligt! Och jag ser det även på min pappa - dock har han den mer aggressiva formen och är totalt galen... Och han är inte medveten om det själv, men då jag berättat det för många som även känner honom så.. ja, det är inte så många som misstror mig om man säger så..
Och omgivningen har ju även misstänkt att nått inte stått rätt till för mig - så när jag berättat om diagnosen så har de flesta upplevt det som en "aha-upplevelse"..
Jaja, slutjatat för min del - lycka till iaf och på återseende i tråden! :)