Inlägg från: skrållan1978 |Visa alla inlägg
  • skrållan1978

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

hejhej, här mås det bra=) vecka 35 nu o dagarna seeegar sig fram, vill han ska komma NUUU=))) mkt förvärkar o extremt trött o gnällig som d brukar bli på slutet=) 35 dgr kvar till bf idag=) sf måttet har tydligen ökat 3 cm på 1 vecka ( 39 cm i vecka 34+2) så det blir nog en bjässe till bebis denna gånegn=)

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

vecka 36 här, längtar o väntar på lillebror som bara den=)) ska packa bb väskan nu nån dag o skrva i hop spjälsängen=))) snaaart så=)

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

lycka till påvägmotsyskon=))

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

va bra att han väger inom d normala o inte verkar bli jättestor, o sköönt att moderkakan såg bra ut nu=)

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

morrn alla. Tänkte fråga er om ngn har erf av blodig slemmis o hur länge det tagis från den släppt tills bebisen kommit???? I natt när jag var på toa så såg ja hela trosan va full med brunrött blodigt slem, o kom ännumer när ja torkade mig. Har fortsatt sen dess o blöder lite nu med, mest blod o inte så mkt slem. Inget vatten eller så vad jag sett. Har lite sd o lite mensvärkar men inga värkar eller så. Har ju 23 dgr till bf?? hur länge dröjde det för er när ni fick såhär???? blev lite nervös nu=)))

ska ringa mvc kl 9 o be att få komma dit på koll tänkte jag

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

jo fast det var 10 och 14 dgr före, inte 23=) har lite mer molande värk nu o sd, försöker plocka ordning lite här, e nervös o det e maken med som e på jobbet ett tag till=) får väl se hur det utvecklar sig under dagen=)

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

grattis till tvillingarna=)))) här händer inte mkt, oreg sd o fortf massa blodig slemmis som kommer, var på koll i gårkväll o jag e öppen ca 3-4 cm o mjuk, bara hem o vänta på värkar/vatten, vilket kan dröja oxå..... har iaf en tid hos BM idag halv 3 så får väl se om d hänt ngt mer sen i går då..

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

hej alla  Haft regelbundna sd o molande mensvärk hela natten med ca 20 min mellanrum,  blev tom lite färdknäppande i går (barnmorskans tips) Jag klev upp i morse gick på toa o vad ser jag- jo MER slem, en stoooor jättestor brun gegga i hela trosorna o det gfick inte- INTE att få bort när jag skulle torka mig, det kom bara mer o mer o mer. Hur mkt slempropp finns det igentligen, denna var sSTOR o ju mer jag torkade mig desto mer kom det ut. Magen hårdnar tätare nu på morgonen och mensvärken e jobbig, men det känns ändå inte som regelrätta värkar enligt bokens alla regler. Ändå är det ngt ngt som säger mig att det är på gång, snart om inte annat... Är det ngn som känner igen det jag beskriver??? är det flera veckor kvar????? herregud jag väntar 7 barnet o känner mig jätteosäker nu=)*ler*

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

kanske ska tilägga att BM i går kollade mig o jag var 3,5 cm öppen och mjuuk o hon kände barnets huvud, hon konstaterade slempropp gått/gick för fullt*ler* ( då jag haft blodiga slemmisar nu i 2 dgr).

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

*ropar* jag e här fortfarande, ingen bebis ännu, bara s.k förvärkar som det kallas... magen är som ett blåmärke o sömnen är obefintlig.. Känns inte som det kommer ngn bebis. Men är bara o kämpa på, kroppen verkar ju förbereda sig iaf, även om det känns som den eväldigt seeeeg*ler* Nåja, magen växer o idag går ja in i v 38=) KOM NU BEBIS=))))

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

tack miffi, det värmer. Men du vet, man ger upp hoppet helt tillsut, vågar inte tro ngt alls av d man känner eller ser. Får väl vara glad om han tittar fram innan november månads slut typ, så känns det, =(
    Massor med förvärkar idag oxå, blir lite jobbigt för magen o bebisen blir helvild av dom

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

hej allihopa... N blir jag snart tokig av alla förvärkar jag har.. I går hade jag som mensvärk i hela ryggen, heeela jäkla dagen, avtog mot sena kvällen, somnade, men vaknade kl 3 ajjjjjj, molande jättejobbig mensvärk o det drog o värkte i både magen o ryggen, gick på toa o kissa, tänkte det va därför, o då e det massa mörkt blod o slem där, mkt alltså, säkert 2 msk typ,=/

Inte alls ngn trevlig syn,nu har jag ju haft såhär typ 1 vecka av o till o trodde väl slemmisen va "slut" vid det här laget men verkar inte så.... Vågar inte ens tro att ngt händer därinne, men ja vill verkligen inget mer nu, sovit kasst 1 vecka nu o har ont hela tiden, orken är minimal nu... kommer jag att ha såhär  i 3-4- veckor till????? Är i vecka 38 nu=/

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

forts att komma blod o slem nu med, rött....

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

nä igentligen vill jag ju det ska starta av sig självt, e ju lite spännande detta=) i dag vaknade jag av inget ont alls, glad o pigg, gick till affären, på väg hem får jag en OND sd, o känner det e ngt i byxan. V'äl hemma ser ja det är massa slempropp o med färskt blod nu igen???? hade ju lite slemmis i går men mest hela dan va det då brunt gammalt blod i o nu e det rött igen, o har onda sd.... liiiite hopp vill man ju känna men jag törs fanken inte=))

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

lycktan: grattis igen till lilltjejen=)

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

röd ros: lycka till!!!!! Jag var inne på förlossningen i går o fick hjälp mot mina hemska förvärkar. Fick med stara tabletter hem som jag sov gott på o förmodligen blir d igångsätnning i morrn. Min kropp e slut av alla förvärkar o att låta detta fortgå i kasnke 2-3 v till är inte att tänka på enligt BM. Så i morrn med lite tur så kasnke det blir bebis på väg=)

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

hej! Nu är vi hemma från bb=) han föddes i går den 20 okt, 16.06, vägde 3650 gr o 51 cm lång=) söt som socker=)

nummer 7 i oktober=)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke