Inlägg från: skrållan1978 |Visa alla inlägg
  • skrållan1978

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

miffi: glömde, jag tror nog du kan lita på vad bm säger, 100% kan man väl aldrig vara och igentligen OM nu så skulle vara fallet, vad gör det då om du råkar ha några rosa saker hemma???  säger som karlsson på taket: det är en värdslig sak=)

• skrållan1978

god morgon allihopa: hur mår ni alla? här e det bra. Var inne en sväng på förlossningen i går har sen i förrgår haft mkt sd o kraftig mensvärk så när jagvar på mvc för mitt besök så tyckte hon jag skulle åka in o kolla upp mina sd. Sagt och gjort, jag åkte in o dom satte ctg, bebisens hjärtslag såg fina ut, var en aktiv bebis därinne sa dom och hjärtat slog med 150-180 slag /minut. Hade dock regelbundna sd så läkaren ville göra ett UL, först för o se på bebisen o sen vaginalt för att se så tappen inte var påverkad. Allt såg bra ut och jag är nu ordinerad vila=)
    Iallafall så kunde jag inte låta bli att fråga om dom inte kunde kika lite efter könet oxå och läkaren tittade. Först kikade hon underfrån, såg ingenting sticka ut mellan benen, hon kollade från sidan, inget stack ut där heller, se kollade hon typ vid bäckenet, men såg ingen snopp, o sa- jaaadu jag kan bara säga att pojkar i det här stadiet(v26) brukar juh liksom gå o se efter en stunds letande sa hon, men jag kan faktiskt inte se någon snopp, dom brukar vara ganska välhängda?? jaha sa jag, så du tror tjtj,?? jag skulle gissa tjej sa hon men det såklart, kah kan ju inte vara helt säker. Jag ser iallafall ingen snopp just nu. Mer än så ville hon inte klämma ur sig o nu sitter jag här o känner mig väldigt splittrad hur jag ska göra???? Ska ju på UL i v 31 igen, men tänk om ja inte får veta då heller???? hade ju sååå gärna velat veta nu=)) ska jag boka ett könsul??????? hur sjutton ska jag göra??? Någon som gjort UL v 26 o sett kön?? syns det tydligt då?vad hade ni trott???? åhh jag är så splittrad nu=)
    o vet ni vad då?? jag som köpte en BLÅ pyjamas i går INNAN ul=) hahahaha  bara för ja ställt in migsåååå på en pojke nu. snälla hjälp mig bestämma mig, är det ngn som har bild på pojke från v 25????

Nummer 5 i magen=)
  • skrållan1978

lycktan: åh vad synd du inte hade bild=) var det lätt att se v 26 att det var just en pojke?? såg ni själva eller var hon tvungen att visa?? UL-läkaren kollade underfrån på min bebis o man såg typ bara 2 långa ben + en rumpa, mellan benen stack det liksom inte ut ngt, i samma veva säger hon att- njjja det brukar ju vara ganska lätt o se en pojke kring denna veckan, o sen kolla hon lite från sidan, i profil liksom, i dom bakre regionerna, men hittade ingen snopp, tror dock det var snopp hon kollade efter för hon sa inget om ngn snippa heller?=/ Hon gissade flicka men kunde ju inte alls lova ngt, o nu är jag sååå sjukt nyfiken. Skulle ju boka könsul men typiskt min otur så har båda ställena här uppe semesterstängt ända tills slutet på augusti=/(( så jag  kan ju lika gärna vänta tills v 31 då när jag ska på UL igen, då ska jag be dom kolla efter båda SNOPP och SNIPPA=)*ler*

• skrållan1978

Väntan på en liten: Och OM du nu har svårt för såna hät trådar, varför då traska in i en tråd som heter" vi som försöker få en pojke eller flicka"?????? Det är inte på ngt sätt så att vi som är härinne avsoluuut vill ha det ena eller andra könet, men enligt vissa "skrönor" och  liknande så påstås det att man kan påverka bebisens kön med viss kost och sexvanor. Dessutom anser jag personligen att man absolut inte ska skämmas om man nu önskar en pojke eller flicka, detta är ngt som är helt naturligt. Att just DU känner som DU gör är ju inte heller så konstigt, är man barnlös och längtar efter barn så brukar ju inte könet spela så stor roll, men visst sjutton är det väl inget skamligt att råka önska en flicka eller pojke??? Sen om det nu blir det motsatta könet så är vi ju alla härinne nog överrens om att man blir preciiiis lika glad ändå=) som sagt det är bara intressant o träffa likasinnade o se om det möjligen går att påverka kön på ngt vis=) Lycka till!

• skrållan1978

lycktan: Okej, ja jag vet inte alls vad jag ska tro om detta, kan väl vara så att snoppen gömmer sig oxå, men som sagt lär väl med lite tur kasnke få veta i v 31 då, veckorna segar sig verkligen=) Vad kul med UL snart, jag tror du får en tjej denna gången=)

Jag är som sagt helt inställd på en pojke nummer 5 här, vill bara se beviset oxå, att han inte har velat visa upp sig ännu gör mig liiite osäker o jag vill ju så gärna veta denna gången. Maken tycker såklart jag e jättefåning o tycker väl som så att om jag har väntat i 27-28 vevkor så kan jag väl vänta 12 v till???  Lätt för han att säga som inte alls e lika nyfiken som jag är=)

Har ont i magen idag, mkt mensvärkliknande, flersom har så????? känns precis som man ska få värstan megamensen ungefär=/
    Hormonerna på utsidan o tårarna trillar för allt o inget just nu. Kram på er allihopa=)

• skrållan1978

blir förslossningen för mig en sväng.... kommer som blodklumpar lite,,,ringt in o dom vill ha in mig.. har mensvärk.....förbannade moderkaka o krångla... suck... håll tummarna att allt e bra nu, kram

• skrållan1978

hej alla. Besöket på förlossningen blev en lång dag men bebis och jag mår bra. Blödningen visade sig bero på livmodertappen och inte alls moderkakan som jag trodde.. det är mao livmodertappen som är rejält påverkad, och hade dessutom förkortats från 4 cm till 2,5 cm på bara 1 vecka... har sträng order att vila, inte bära/lyfta/stressa o inte ha sex på ett tag... Har gått in i v 28 nu o magen växer för fullt, bebisen sparkar hejvilt och är aktiv. Nu hoppas jag att jag slipper fler besök på förlossningen, dit vill jag inte förrän i oktober när det är dags=)

• skrållan1978

telma, nä dom gjorde bara vaginalt UL för o kolla livdertappen, såg en skymt av bebisens huvud bara=)*ler* så nää ingen bild på bebisen=)

• skrållan1978

hehe ja jag känner ju samma jag, visst jag har fått 2 döttrar tidigare men har  ändå 4 pojkar o dom 2 sista barnen är 2 pojkar på raken, så lite samma känsla"-det blir en kille till"=)

• skrållan1978

väntan: 2-3 dgr EFTER ÄL???? näää det där tror jag nog inte ens är kroppsligt möjligt=) nu är det sluttjafsat o här i tråden vill vi ha en trevlig attityd=)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke