• didda

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-11-01 08:08:51 följande:
    Mom, jag fick för mig att det var en blasto du fick tillbaka och då är ju BIM på lördag. Det var ett dumt antagande. Men då borde BIM vara nu i dagarna, eller hur? Spännande   
    Jo, dte var ju en blasto jag fick tillbaka men jag förstår inte hur du räknar ut BIM? Vad räknar man efter när man gjort ett helt ivf? Bortfallsblödningen? Äggplocket eller ET? Jag tänker att man väl borde räkna som att ÄP var ägglossning? Jag gjorde äp den 19/10 och om man räknar bim 14 dagar efter det så är bim imorgon 2/11. Haha, vad förvirrad jag känner mig. I vilket fall som helst så har jag td på torsdag! Tur att jag håller ordning på den iaf (som att man skulle kunna glömma liksom )
  • didda

Fru Naftra: okej, då är förvirring avslutad Bim imorgon alltså! Och grattis till det stegrande pluss förresten! Så underbart!

34an: underbart att det är på gång!

Vädur78: tummhållning är härmed påbörjad!

cotton: tack för fina ord! Du har verkligen så kloka ord att säga hela tiden! Du är en underbar människa och jag håller tummarna stenhårt för att du ska vara ruvare till helgen och sedan ha en inneboende i 9 månader framåt!!

Hur mår släggan idag? Har resan varit bra? Hur känns kroppen, symtom?

• didda

Vädur: grattis till ruvstatus

Lalie: vad härligt! Lycka till!

34an: vad skönt att det ser bra ut! Lycka till!

pricess77: så underbart! Grattis!

• didda

Lilla fröet: åhhh, vad tråkigt! Men än så länge finns det väl åtminstone lite hopp? Visst kan det hinna ändra sig tills fredag? Håller tummarna för det!

Själv har jag alltså bim idag (efter mycket räkneförvirring fram och tillbaka ). Känner av rejäl mensvärk faktiskt! Varför blir jag inte förvånad! Men hur vanligt är det egentligen att mensen kommer på bim om försöket misslyckades? Läser ofta att mensen inte kommer förrän man slutar med progesteronet och så var det för mig när vår första ivf misslyckades. Jaja, bara att fortsätta vånads antingen tills mesen kommer eller tills på torsdag.

Och vad trött jag blir på mig själv! Jag hade verkligen inte tänkt hålla på så här....känna efter så förbannat mycket och hänge mig åt självömkan och negativa tankar...hade ju tänkt vara cooool den här gången....jojo *himlar med ögonen*

• didda

Jaha, så har jag börjat blöda Fy faaaaaaaaaan för det här! När inte den finaste av alla blastisar ville fästa hur ska man då klara av att bli gravid? Usch!

• didda

Tack för stöd och kramar! Det är verkligen skönt att veta att alla här vet hur man mår och hur man känner sig när det blir såhär! Ingen annan försstår vilket helvete det är hela den här cirkusen- man måste ha upplevt det själv. Så- tack för stödet, det värmer verkligen!

Pimma: jag beklagar verkligen! Det borde verkligen vara helt förbjudet att få ma/mf, allra helst när man gjort ivf! Kramar till dig!

34an: håller tummarna för dig imorgon!

Kramar till alla!

• didda

Bekräftade misslyckandet med ett negativt test imorse. Jag visste det ju redan men jag vet ju att kliniken vill att man ska testa iaf. Vet inte hur vi ska göra nu- båda ångrar vi oss att vi köpte ett 3-pack, vi vill inte göra något mer försök. Jag pallar inte den här psykterrorn helt enkelt. Men det är ju trist att slänga pengarna i sjön, vi har ju redan betalat. Jaja, vi kanske ändrar oss när detta har lagt sig lite.

34an: grattis till ruvarstatus!

cotton: håller tummarna idag!

släggan och lillafröet: håller tummarna för er!

• didda

Släggan: älskade vän, jag vet bara alltför väl hur du mår! Jag beklagar verkligen!

Tack för alla snälla och omtänksamma kommentarer! Det värmer verkligen!

Kramar till alla i tråden var ni än befinner er i helvetesprocessen!

• didda

Hej tjejer!
    Det var ett tag sedan jag skrev här i tråden (tror det var förra hösten någon gång) men jag läser regelbundet i tråden och gläds med er som lyckas och sörjer med er som det inte går så bra för.

Jag vet inte om ni kommer ihåg mig men vi köpte ju ett 3-pack på CA och har distansgyn i Linköping. När jag hängde här i tråden i höstas var vi på första försöket som misslyckades. Därefter kände vi att vi behövde en paus från ivf och väntade tills i februari i år innan vi körde försök nr 2 som också misslyckades (fick då 2 perfekta blastocysyter tillbaka).

Nu är vi på gång med vårt 3:e och sista försök. Jag var hos distansgyn igår och fick veta att jag har runt 30 små blåsor men ingen som är större än 14 mm. Distansgyn trodde jag skulle få fortsätta med samma dos och sen komma minst en gång till till henne för vul och tidigast få komma på ÄP på lördag.

Döm om min förvåning när Göran ringde till mig i gårkväll och sa att vi ska göra ÄP på torsdag eftersom slemhinnan ser så bra ut nu. Jag undrade över detta med de små blåsorna men han sa att om vi väntar in alla blåsor så kan slemhinnan tappa i kvalitet. Och iom att jag tidigare har fått 19 och 16 ägg så menade han att vi kunde chansa på att plocka lite tidigare än vad vi brukar (till saken hör att mina ägg växer relativt långsamt också- förut har jag plockat på dag 15 och dag 16, nu blir det på dag 12!).

Jag har aldrig hört att man diskuterat slemhinnans kvalitet förut, inte mer än att den inte får vara för tunn men detta är ju något annat. Har någon av er hört något liknande? Iofs är jag glad att de vill testa något annat eftersom det känns rätt kasst att ha fått tillbaka toppblastisar men utan resultat. Kanske är det slemhinnan som varit problemet förut också tänker jag...

Sen en sak till- min sambo har ju en defekt som gör att vi inte kan frysa embryon. Nu sa Göran att de hade börjat med att frysa in obefruktade ägg och att om vi ville skulle vi få göra det!!!! Det kom väldigt överraskande måste jag säga! Känns jättekonstigt att tänka på- vi har ju liksom bestämt oss för att detta blir vårt sista försök sen går vi vidare i livet (har ju redan en dotter på 2 år). Nu vet jag varken ut elle in.....ska vi frysa och på så sätt göra ett försök till (blir ju samma princip som ett FET fast men befruktar i efterhand) trots att vi redan bestämt oss för att detta var det sista försöket.

Å andra sidan tänker jag att man om man fryser in en del av äggen blir det ju färre som får chansen att bli bra embryon på direkten och tänk om det inte ens blir ET. Och nu eftersom jag kommer plockas så pass tidigt också. Jaja, detta med att ev frysa ägg blir ju en senare fråga- först måste vi ju se hur många ägg där finns iaf.

En sak till- vi har ingen barnvakt till dottern och måste således ta med henne. Jag sa det till barnmorskan och hon lät väl inte så vidare belåten men vad tusan ska man göra? Sambon får helt enkelt vara med dottern och jag får klara ÄP själv- värre än så blir dte ju inte.

Oj vad långt detta blev- jag ville egentligen mest ventilera med er som också går på CA och fråga först och främst om någon känner igen detta med slemhinnan men också undra om någon av er haft barn med er till kliniken på ÄP och hur gick det isf?

Kramar till alla!

• didda

Loppanlängtan: men är det inte det att slemhinnan isf är för tunn? Detta är ju inte fallet för min del.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19