• didda

Carlanderskatöserna del 19

Sådär, då är jag sprayare igen då Tog första dosen imorse. Hoppas jag slipper må lika kass av sprayen som jag gjorde förra gången. Nu ska vi åka och rösta!

• didda

Fru Naftra: GRATTIS! Vad underbart att det gått så bra såhär långt! Riktiga guldägg är det, det är jag övertygad om!

Kryddan71: ttypiskt! Hoppas du får utslag på stickan snart!

Cotton: jag blir så berörd av det underbart vackra du skriver om din fina son!  Du känns så stark och varm! Jag önskar av hela mitt hjärta att allt går bra för dig/er och att ni snart får ett syskon till er underbara ängel! 

• didda

calcaneus: vad tråkigt, beklagar. Hoppas på bättre lycka nästa gång!

• didda

Hej alla! Hur mår ni? Själv är jag på spraydag 5 och ännu känner jag inga biverkningar vad jag vet...eller iofs så det är något jag känner....jag har som mensvärk men jag vet inte om det är en biverkning av sprayen? Kommer inte ihåg om jag hade så förra gången...det är väl lite för tidigt att få bortfallsblöddning redan på dag 5? Vad tror ni

Har en fråga- vi kommer ju att köpa ett 3-pack och vi har fått beviljat att göra bruttolöneavdrag via sambons arbetsgivare. Vet ni när man betalar 3-packen? Är dte efter förtsa försöket eller väntar man tills sista försöket är gjort (förutsatt att man inte blivit gravid innan- då fryser ju resterande försök inne.

• didda

cotton: OJ!!!! Det är ingen som har sagt till oss att det är så bråttom med betalningen! Vi har ju inte ens fått en faktura ännu.....det var bra att du talade om detta- sambons arbetsgivare måste ju få veta att det är bråttom med betalningen! Men vad konstigt att ingen sagt något eller ens skickat ut en faktura! Tack för svaret!

• didda

Släggan: kul att se dig i tråden igen! Kan bara inte smälta att vi började spraya på exakt samma dag! Häftig slump! Jag har också lite ömma rattar förresten och en känsla av mensvärk. Känner du någon mensvärk?

akita06: typiskt! När man vill få blödning så kommer den baske mig inte!

Fru Naftra: OJ!!! Stort grattis, vilken lycka! Hoppas du slipper vänta en månad till!

• didda
    Släggan skrev 2010-09-25 21:30:26 följande:
    Fru Naftra: Vilken lättnad för er att veta att ni har 5 fina blastar som ligger och väntar. Grattis!

Fick mens idag....eller vad är det ni kallar det när man sprayar? Har tid för VUL den 4/10 efter 2 veckors sprayande. Är det vanligt att man får börja med sprutor efter det?

MOM70: bruttolöneavdrag....hur fungerar det?
    Bortfallsblödning kallas det och det är ett tecken på att man är nedreglerad som man ska. Vad jag vet brukar man få börja spruta när man väl fått sin blödning (eventuellt efter ett vul då men jag kommer börja spruta utan vul 6/10) förutsatt att blödningen kommer innan dess (annars får jag inte börja spruta).

Bruttolöneavdrag innebär att fakturan skickas till arbetsgivaren som betalar den med den anställdes lön innan arbetsgivaravgift och andra sociala avgifter är betalda. Man betalar alltså med oskattade pengar och man tjänar väl typ 30% på det om jag förstått det rätt. För vår del skulle vi alltså betala ca 35000 istället för 50000 för ett 3-pack...det är ju rätt stor skillnad!
  • didda
    majsanna skrev 2010-09-26 14:24:52 följande:
    Vi kommer ha vår hemortsläkare i Linköping och hon har avtal med Carlanderska, ivf-kliniken i Falun samt Carl von Linné i Uppsala. Vi får väl diskutera med henne om vad hon tror också, men på de samtal jag gjort med klinikerna så kändes Carlanderska och Falun bäst.
    Då har vi nog samma distansläkare! S.D på Karolinakliniken eller hur? Jag avgudar henne, lätt den bästa läkaren jag någonsin haft! Vi valde mellan CA och Falun (tack vare att de båda oftare än CvL gör 5-dagasodling om jag förstått det rätt) och så föll valet på CA pga närmre resväg. Hoppas på tur för oss båda!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19