• didda

Carlanderskatöserna del 19

Pauline skrev 2010-10-16 13:00:32 följande:
    Hej mom70 och alla andra,

Eftersom jag är en riktig "frukostoman" så frågade jag Carlanderska om varför man inte får äta frukost innan äggplock. De svarade att det är av två skäl: det främsta är att mat i magen/tarmar gör det svårare för läkaren att se vid äggplock, det andra skälet är de smärtstillande medlen och ev. illamående.
    Åhhh, jag tackar så mycket för svaret! Bäst att avstå frukosten då!
  • didda

släggan: vi har tid 08.30 på tisdag så vi åker imorgonkväll och sover på hotell för att slippa åka alla långa mil på tisdagsmorgonen. Jag känner mig lite öm i nedre delen av magen måste jag säga men inte så farligt ändå. Tog min ovitrellspruta nu 20.30 så nu ska jag inte ta några mer mediciner....känns lite konstigt....man har ju blivit van att vara slav under larmet på mobilen liksom Lycka till imorgon! Håller tummarna så hårt jag kan! KRAM

• didda

Kom på att jag glömde fråga CA´s barnmorska om en grej när hon ringde och gav insstruktioner inför ÄP:

Får man ha spray och dylikt i håret? Får man sminka sig? Konstiga frågor kanske men vid vissa operationer får man ju varken ha smink eller hårspray och jag vet inte om ÄP räknas som en operation? Barnmorskan sa ingenting om det och jag tänkte inte på att fråga. Smink klarar jag mig utan men hårsprayet!!!!!!!!!!! Vill ju inte skrämma ihjäl personealen på CA på tisdag

Hur är det? Jag är säker på att någon härinne vet Har ju själv gjort ivf tidigare men inte minns jag hur det var med smink och spray inte........

• didda

Ni har rätt såklart! Det är sannolikt så att inte särskilt många kommer bry sig om hur jag ser ut i håret imorgon Skrattande Jag skippar sprayet helt enkelt! Slipper jag dra med det också. Vi kommer bo på Panorama hotell (det var ju någon som frågade men jag har redan glömt vem det var Skäms

Börjar känna mig rätt tung i magen...skulle springa till bilen förut med det kändes jättekonstigt, nästan så det gjorde ordentligt ont. Bäst att gå fortsättningsvis Ska bli skönt att äntligen få ÄP överstökat!

Skickar tankar och kramar och lycka till till alla i tråden, ingen nämnd och ingen glömd.

och välkommen till Shibby77

• didda

Oj, vad ni har skrivit tjejer! Har läst allt men har svårt att kommentera allt. Jag tänker på er allihop iaf, det får räcka så

Annars är jag just hemkommen från CA. Hade Tor-Björn på plocket och han fick ihop 14 ägg och det var både han och jag nöjda med. Han sa att han varit rädd för att jag skulle bli överstimulerad när han fått rapporten från min distansläkare i torsdags men iom att jag haft så låg dog (112.5 gonal-f) så hade tydligen en hel del blåsor tillbakabildats (hade ju 30 på vul i torsdags) och så var det en del som var för små idag som han därför inte plockade, det hade iaf inte funnits några mogna ägg i dem som han sa. Dessa skulle tydligen också tillbakabildas av sig självt.

Vi kommer förhoppningsvis göra ET på söndag (om det inte går alldeles tokigt med befruktningen imorgon), Tor-Björn sa att vi skulle sikta på det även om det inte blivit 5 befruktade imorgon....vet inte varför han tyckte vi skulle "chansa" på det även om det inte blir så många befruktade som det "ska" men jag tänker att det kanske beror på att vi har köpt ett 3-pack- att han tycker man kan chansa lite mer då...jag vet faktiskt inte.

I vilket fall som helst så ringer de imorogon och talar om hur det ser ut. Egentligen ringer de väl bara om det inte blir aktuellt med 5-dagars men hon frågade om jag ville dom skulle ringa i vilket fall som helst och det ville jag gärna....så slipper man fundera och vänta hela dagen.

Lycka till imorgon släggan och lilla fröet! Håller tummarna för er!!! 

• didda

34an: vad tråkigt! Jag beklagar! Visst är det viktigt att kunna ventilera med andra i samma situation. Jag tror ingen, ingen kan förstå som inte varit i samma sits själv. Jag har känslan av att vissa kanske kan förstå ungefär vad man tvingas uthärda pga hormoner och mediciner och att man kan må dåligt av dessa men den mentala biten (som ju är tusen gånger värre) har dom svårare att sätta sig in i. Håller med om att trådar som denna är oerhört viktiga! Var rädd om dig nu!

• didda

Lilla fröet: förstår om det känns tungt men såklart är det guldägg! Båda två! Men visst vill man ha så goda marginaler som möjligt.

Jag har precis pratat med CA och 7 av 14 ägg var befruktade idag så nu satsar vi på en 5-dagarsodling. Nu menar jag inte att gnälla och jag hoppas ingen tar illa upp men är det inte lite få ägg som befruktats? Jag hade hoppats på att fler skulle ha gjort det. men de på CA var nöjda så jag får väl försöka vara det jag också.

På söndag blir det ET (om någon klarat sig så långt)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19