• didda

Carlanderskatöserna del 19

Hej tjejer! Är det okej om jag hoppar in här hos er? Jag ska göra ivf via Carlanderska men har distansläkare i Linköping. Kommer börja med spray på söndag (19/9).

2008 gjorde vi två landstingsfinansierade ivf-försök på RMC i Linköping. Det första misslyckades medan det andra resulterade i en liten tös som föddes i maj 2009. Nu är det alltså dags för syskonförsök. Vi lyckades bli gravida på egen hand i mars i år men dessvärre slutade det med missfall. Hade även 2 ma innan vi började med ivf:en 2008.

Trots att vi alltså lyckade bli gravida via RMC så var dte inget svårt beslut att välja en annan klinik när det var dags för privatfinansierade försök. Jag har ganska mycket negativa upplevelser från RMC ffa så tycker jag att kommunikationen mellan klinik-patient och även mellan olika läkare inom samma klinik var under all kritik! Vi fick olika besked om väldigt väsentliga saker från deras olika läkare och jag tycker inte dte är okej när man är i en sådan utsatt position som man är när man går där och gör ivf.

Nå, nu har vi iaf bestämt oss för Carlanderska som vi hört så mycket gott om och dte ska bli väldigt spännande! Vår distansläkare är dessutom en underbar kvinna som jag mer eller mindre avgudar Så nu känner jag mig i trygga händer!

Vi har haft den stora lyckan att få köpa ett 3-pack trots att jag egentligen är för gammal (40 i år) och trots att det tydligen inte ska gå att göra 3-pack på distans som jag läste om här i tråden! Det var en nyhet för mig och dte var inget som min distansläkare ens nämnde! Konstigt! Nå, vi har som sagt blivit beviljade 3-pack och det tycker jag känns skönt- mindre stressigt på något sätt.

Ska bli roligt att hänga med er här i tråden!

• didda

Tack för välkomnandet Vad roligt att se flera "gamla" trådkompisar från andra trådar här! Och några är gravida dessutom! Stort grattis! Håller tummarna för er som är mitt uppe i allt och skickar kramar till er osm har det motigt!

Själv har jag fått lite huvudbry just i dagarna här....vi bestämde oss för att satsa en sista gång för att lyckas på egen hand (trots att vår distansläkare faktiskt "förbjöd" oss att bli gravida i denna cykel pga att jag kommer börja spraya) och jag har ALLTID äl dag 16 viket skulle ha varit igår tisdag. Har provat SÅ många gånger med äl-sticka och får alltid utslag dag 16 men nu har jag alltså inte fått någon stegring ännu....började testa dag 13 så jag kan ju knappast ha missat det heller...nå, jag ska testa imorgon också (dag 18) sen skiter jag väl i det...konstigt tycker jag det är för jag har aldrig varit med om att det har hänt förut att äl har hoppat över (och jag har som sagt provat väldigt många gånger)

• didda

Idag har jag ägglossning! På dag 18! Märkligt, men nu vet vi vad vi har att göra ikväll iaf

Skrippo: och nu blev det samma för mig! Konstigt!

Vädur 78. tack Nu är jag sjukt ouppdaterad (och lite morgontrött) men var befinner du dig i "soppan"?  På gång med behandling eller hur ser det ut?

Släggan: Tack finaste vännen! Ja, ägglossningen var skum...man kan ju undra varför det blev så....men det får man väl inget svar på misstänker jag Du ska se att du kommer må bra av sprayen! Är det synarela eller suprecur du ska ta? Jag ska ta synarela och den har jag inte tagit förut eftersom jag tog suprecur förra gången. Då mådde jag ju skitdåligt av sprayen men jag tror och hoppas att jag kommer må bättre den här gången. KRAM

• didda

mulan: tack

Skrippo: skönt att det ser ljust ut ännu! Vi har också redan fått frågan om syskon massor av gånger (inte från dem som vet att vi gjorde ivf med första förstås, de tar mer hänsyn eftersom de vet hur svårt vi haft att få till det). Man blir så less-det är väl vår ensak!!

Vädur: stort grattis till pojken! Hoppas dte tar sig p ådirekten på syskonförsöket då!

Släggan: haha, nu är vi ju inte särskilt romantiska av oss varken J eller jag så det blir nog mer rakt på sak....av med paltorna och hopp i säng typ Nej, jag börjar spraya på söndag! Vår läkare sa att vi inte fick försöka på egen hand men i samma andetag sa hon att OM vi ändå skulle "råka" bli gravida så är dte inte ingen fara med att man har sprayat några veckor. Däremot fick man absolut inte börja med sprutorna om man var gravid men det får man ju veta innan man börjat med sprutorna isf för då får man ingen bortfallsblödning. Det poängterade hon flera gånger- får du ingen bortfallsblödning så får du INTE börja med sprutorna innan jag tagit ett gravtest.

Nej som sagt, dte känns ju knäppt att inte försöka denna sista gången innan man måste slanta upp en massa pengar....inte för att chansen är så stor att man lyckas men den är ju ändå lite större än om man inte försöker alls....har du kollat med äl-stickor denna cykel eller struntade ni i det?

• didda

cotton: finner inga ord! Beklagar er sorg av hela mitt hjärta! Ibland är livet så hopplöst orättvist! Kramar i massor!

• didda

Fru Naftra: hahaha, ursäkta att jag skrattar men jag känner så väl igen mig! Att man kan bli så förbannad på någon man älskar.....gubbjävel! hahah

Vädur 78: ha det så trevligt!

Skrippo: puhhh, vad skönt! Fortsätter hålla tummarna här!

• didda

Fru Naftra: men vad trist att det inte blir någon ET men som sagt bra att de tar det säkra före det osäkra! Men varför blev det sådär mycket blåsor? Har du fått ändra medicineringen jämfört ed förra gången eller vad var det som hände (sorry att jag har dålig koll)

• didda

Jag hade 25 äggblåsor på mitt 2:a ivf och jag hade inte heller ont varken före eller efter. Nu är ju 40 mer än 25 men det är ju inte säkert man behöver få mer ont för att det är fler blåsor som punkteras. Hoppas det går bra!

• didda
    Skrippo skrev 2010-09-18 16:51:32 följande:

Hej på er

Ingen mens i sikte ännu.

Dock molvärk och lite ömma bröst.

Håller tummarna.

KRAM

Skönt! När har du testdatum nu igen?
  • didda
    Skrippo skrev 2010-09-18 19:15:57 följande:
    22/9
    Åhhh, ytterligare ett par jobbiga väntdagar kvar alltså! Det är det jag har mest ångest inför på hela ivf-karusellen....ovissheten under ruvningen.

Fortsätter hålla tummarna för dig vännen!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19