Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Carlanderskatöserna del 19

Sydney: Tack för omtanken och jag kommer att köra den korta metoden. Jag har aldrig kört något annat men funderar på att kanske skulle man utsätta sig för den långa metoden. CA vill helst att man kör den korta har de berättat för mig om allt funkar somm det ska. Vet faktiskt inte vad som styrl valet? Min kompis som gick det körde långa metoden. Vad har du för erfarenhet och när ska du börja?

Tackar givetvis alla andra också för visad omtanke!

Kommer nog att be om Göran nästa gång för det är ju ändå han som jag har träffat mest!

• sushikatten

Hej Alla! Ja idag så kom  tantröd och då är det bara att gå på det igen. väntar en månad. Känner att jag måste få lite distans. Pluggar och jobbar en heldel och inte helt lätt att hinna med allt och behöva oroa sig.

Skrippo: det stämmer att man inte alltid har äl. Det är skit som du säger att det ska ske precis när man behöver det. Håller  tummarna tills ikväll.

• sushikatten
    Skrippo skrev 2010-09-10 08:42:32 följande:
    Hej på er

Välkomna nya!

Någon här som ätre citodon trots graviditet. Vad har ni fått för restriktioner i så fall?

Super nervös inför morgondagens FET. Tänk om de inte klarar uptiningen?

Kram på er
    Det kommer att gå bra! Skönt att ha så många ifrysen!
  • sushikatten

34an: Jag har också börjat spruta på kalender dag 2!

Skrippo: Håller tummarna för FET!;))))

• sushikatten
    Längtans Stina skrev 2010-09-14 19:36:09 följande:
    Har du okejat homeopatpreparatet med CA? Jag skulle inte fixa och trixa med egna grejer när de på CA så väl vet vad de håller på med. I övrigt önskar jag dig lycka till!!!!

Var på extra kontroll idag på CA  pga sparsamma blödningar. Hade det även när jag var gavid med lillan men jag blir lika skrämd av det ändå.

Allt såg ut som det skulle och vi fick de ett liiiiiitet, liiiiitet hjärta picka fort, fort. Är i v 6+0, så det var nog i tidigaste laget.

Torbjörn var mkt optimisktisk men vi ska på det vanliga inplanerade VUL:et om en vecka ändå. Håller forfarande alla tummar och tår och kan inte riktigt slappna av. Men jag mår toppen!!!
    grattis till tickande hjärta! Vad underbart!
  • sushikatten

Cotton: fFruktansvärt det som hänt och samtidigt så vet jag hur stark människan är och att genom ord och möjlighet att uttrycka sin sorg kan man gå vidare. Det finns inga ord på hur jag känner för det som hänt. Man blir så ledsen av bara tanken.  Bra att ni bearbetar sorgen och tar nya tag. vilket vackert namn ni gav er son" Cornelius". Hoppas  ni snart får ett syskon till C. jag vet att CA har kuratorer om du behöver prata med någon. Annars finns vi alltid här och det hjälper mig oehört i min sorg ohc hoppas att jag kan göra samma!

Calceneus: Förstår visst din frustation! Jobbigt när det inte funkar man vill bara ha massor av svar.

Skrippo: Fortsätter hålla tummarna att tant röd ska hålla sig borta.

Vädur 78: Trevligt resa.

Jag har inte varit inne på länge och är själv en jobbig period. Mycket tankar om hur länge man ska orka fortsätta den här kampen. Jag kommer att göra ett fjärde ivf och det blir nog sista. Fick massor av bra feedback av G och det känns skönt att börja igen. Det kändes oehört skönt att få prata med G.

Vinkar till ER andra;))))

• sushikatten
    danei skrev 2010-09-17 11:43:11 följande:
    Blir så besviken på mig själv idag, vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag gick upp imorse. Hade en äl sticka kvar så jag tänkte att jag testar och ser ifall det blir utslag på den (vissa säger ju att det funkar) och det var väl klart att den inte gav nåt utslag! så nu sitter jag här och försöker intala mig att det var alldeles förtidigt är ju bara på RD4. Men det jag trodde skulle få mig att må bättre fick mig ju att må ännu sämre...

Har haft molvärk i magen sen FET dagen och nu är den ju helt borta, så ja ska man ta det som ett tecken? Usch va piss jag mår...går o lägger mig...
    Det är aldrig för tidigt och förstår dig helt och hållet. Inte allsk konstigt att man testar då vet flera som gjort det! Vän ta i alla fall till rud 8 om du har blastis. Vet att det är piss. Och alla har olika symptom och jag var precis som du man letar efter en nål i en höstack efter svar. Vi upplever graviditeten så olika och vissa har inga besvär och andra känner från första dag. Jag  brukar känna när det går åt pipan men sista graviditet hade jag fel även om det slutade i ma. Håller tummarna
  • sushikatten
    FruNaftra skrev 2010-09-19 12:44:31 följande:
    Jag börjar känna mig sprickfärdig. Ska bli skönt att få ÄP överstökat i morgon men jag är såååååååååååååååååååå nervööööööööööös 
    Lycka tillllllllllllllllllll imorgon;))))))))))))))))
  • sushikatten

FruNattra: Vad bra sagt! Vet inte om folk är rädda eller har själva så fullt upp att knappt orkar fråga. Min syster som jag har pratat en del med frågar inte heller och då blir det så att jag berättar själv. Kompisar vågar nog inte längre och är nog rädda att ta upp ett känsligt ämne. De vet ändå att vi håller på. Fy vad ledsen jag blir när jag tänker på det. Skönt att vi har varann här och det stärker mig oehört mycket att ha ER här. Lycka till ännu en gång.

• sushikatten
    FruNaftra skrev 2010-09-20 13:03:28 följande:
    Jo, nu får vi se om alla hinner mogna för alla 10 var tyvärr inte mogna än sa Torbjörn.
    Det får bli FET i nästa cykel om allt går vägen.
    Tick tack tick tack

Jag säger som alla andra att 10 är ett bra resultat och det brukas säga att det är perfekt antal ägg. Håller tummarna.;))

Annars kör vi snart igång här igen! Det blir ET om ungefär 3 veckor om allt går bra! Besöker CA snart och kör på med korta protokollet och trombyl.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19