Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Carlanderskatöserna del 19

Happiness: Fantastiskt roligt och underbart med mirakel! Det sker och det ger hopp! Supergrattis och kommer att hålla allt det går! Massor av varma kramar! Jag blir helt gråfärdig för det är ju precis man hoppas på! Ännu ett grattis!

• sushikatten

Mulan: Vad tiden går fort och underbart att allt löser sig och flyter på!  Grattis till Rul.

Sydney: Det finns inga ord och det är fruktansvärt. Jag kommer ihåg känslan och man är helt nere med all rätt. Ta tid på dig att sörja. Det är nästan så att jag börjar gråta. Det kommer att gå över men känslan kommer inte att försvinna. Det är så mycket som måste stämma. Det blir tomt och meningslöst precis när man får beskedet. Det är en fas i livet som man helts vill glömma. Beklagar verkligen!

Vinkar till ER alla;)))

• sushikatten

Sydney: Underbart att ha tre i frysen och det är mycket stor chans att alla klarar upptiningen. CA väljer oftast att göra ostimulerad FET.

Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-09 16:22:41 följande:
    Idag blev jag ännu mer orolig, blödning och molvärk........ Känns inte toppen just nu. Pratade med MVC och dom tyckte jag skulle avvakta till den inbokade tiden på ons. Det finns ju ändå inget att göra om det gått åt pipan igen.
    Hoppas att det inte var någon fara! Ush det här väntande kan ju knäcka vem som helst!
  • sushikatten

Finnsingenledigsignatur: Helt underbart! hipppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiGladGlad;))))))))

Sydney: Jag har gjort stimulerat förrut och då tar man hormoner för att slemhinnan ska vara tillräckligt tjock. CA rekommenderar utan stimulering om allt funkar alltså tar jag inga hormoner innan. Inväntar bara ägglossning och blastisen sätts in. Jag är jätte kluven om detta och kommer att kolla hur tjock slemhinan är. 7 mm ska den vara tror jag? sedan har jag förstått att man även kolla hur många skickt den är.
    Håller med dig angående all väntan. Jag har nu väntat hela sommaren på grund av sommarstängt. Idag ringde jag men de ringer väl tillbaks imorgon. Jätte skönt att göra FET och slippa gå igenom hela processen igen.

• sushikatten

Sydney: Ja man kan blöda kraftigt efter ma och smärtan har faktiskt varierat för mig. Jag fick av läkaren ganska starka tablletter då kroppen satte igång. Styrke kramar till dig.

Vinkar till ER andra;))))

• sushikatten

sydney: ja det är fruktansvärt  och så sorgiligt. Man blir ju så ledsen när man tar sig igenom det. Hur m¨år du nu? Du verkar ha rätt inställning och ser framåt härligt.

• sushikatten

Calcaneus: Tolv i frysen är inte helt fel. Helt otroligt! Gick alla på långtidsodling. Alltså blastisar. Och precis som du säger någon bör ju fastna. Det skulle vara helt osannolikt att det inte fungerade med någon av dem.

Sydney: det blir antagligen FET slutet på veckan.  Jag längtar men med lite blandade känslor. Det är ju den värsta perioden. Jag förstår att du vill komma igång så snart som möjligt. Vad har kliniken sagt. Hur länge behöver du vänta?

Cotton: Underbart att ha kommit så långt. Det är klart att det ska gå bra. Försöker själv få till lite positivt tänkande. Det är nog lika bra och onödigt att oroa sig, men förstår dig givetvis.

Vinkar tillER andra;)))

• sushikatten

Fru Nattra: Härlgt att ni fått ihop det med pengarna. Vi har bara kört korta metoden och varit supernöjda. Fått bra antal ägg och två gånger till frys. Det som jag tycker har varit viktigare är att ägg verkligen är mogna när det plockas ut. Alltså att ordentliga VUL görs och bekräftar storlek på blåsorna. Jag har varit med om att de plockat ut för tidigt och då blev det ingen bra resultat.

Själv är jag ruvare nu och hoppas på att det ska ta sig denna gången. Bär på en fin blastis i toppkvalité.

Glittran: jag bad också om at tfå vaggisar även om jag har gjort ostimulerat FET. Förebygande mot missfall.

• sushikatten

Kulan: Välkommen hit! Det är som du säger svårt att pricka in exakt rätt tid för att äggen är mogna. Det hände oss också vid det andra försöket. Så nu sista gången gjorde vi tre vul innan äggen plockades ut. stå på dig och berätta gärna för dem varför du skulle vija ha fler VUL.

Strawberry: Härligt och massor av gratulationer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cánrad: Började du mår dåligt direkt efter insättningen?

Vinkar till Er andra;))))

• sushikatten

Vädur78: Jag håller med dig men tyvärr så gör det inte det. Fakturan kommer som vanligt. Jag tyckte att det var skit konstigt men kliniken sa aldrig rent ut att det var så. Dock kunde jag räkna ut att det var så. Varje gång jag har plockat ut så har alla äggen blivit befruktade men andra gången var det endast ett av sju som blev det. Läkaren nämnde i förbifarten att det kunde vara så att äggen inte var mogna. Jag bytte kliniken och varit mycket mer på allerten när det gäller vul inför äggplock.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19