Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Carlanderskatöserna del 19

Grattis Mulan! Helt underbart med ettttttt +++++++++++++++!

Funderar skarpt  på att byta från ivf kliniken till CA man  hör bara positiva saker ! Ringer nog imorgon och bokar tid direkt!

Annikama: Jag har hört samma sak och har själv kört den korta metoden de första två gångerna men det blir nog den långa nästa gång för möjlighet till fler ägg.

• sushikatten

Hej Alla igen! Tack för alla uppmuntrande svar. Hann tyvärr inte ringa idag men gör det absolut imorgon.  bRa tips med larm på mobilen. jag tog sprutorna ungefär samma tid men progesteronet 30 minuter innan man gick upp en mitt på dagen och en på kvällen när man gick och la sig.

• sushikatten

Hej Tjejer!

Har bokat tid och hoppas givetvis på ett försök innan sommaren. Funkar inte det så får det blir efter. Kör nog också långa metoden.

Ha en trevlig valborgsmässafton Alla! Idag blir det vin och champagne. För nästa månad sätter man ju igån!

• sushikatten

Grattis till alla +++++++++++++! Underbart och vad härligt att lyckas.

Nu är det som sagt! Några av oss får fortsätta att försöka så det blir vår tur.

våren är här och hoppas på chans att lyckas i denna gång och att det blir något till frysen.

Ha en trevlig söndag kväll ALLA;.)

• sushikatten

Vädur: jätte grattis till killen!

Kryddan: skit att det blir så! Beklagar!

Själv har jag börjat på kliniken och det kändes jätte bra och min man blev väldigt nöjd med besöket. Vi kommer att köra den korta metoden som jag har gjort innan. Så vill bara att mensen ska komma. Eller inte! Alltid lika nervöst att sätta igång igen. Man får så mycket tankar och oroar sig hela tiden. Ska det fästa? Är det någon som vet varför det inte fäster? Har det med slemhinnan att göra? Ska försöka tänka positivt denna gången. Sist på den andra kliniken tog de ut äggen för tid och endast två blev befruktade och inga till frysen.

Mulan: jag har även bloggat en del här och skrivit mina resultat! alltså ett bra alternativ till almanackan. Med dagens telefoner finns det alltid med.

• sushikatten
    Vädur 78 skrev 2010-05-08 12:44:28 följande:
    Tack Som de förklarade det när vi gick i Linköping så beror det ca 50% på livmodern och 50% på embryot om det ska fästa. Jag tror att ibland har man tur och det lyckas direkt eller ibland kan det ta lite längre tid men tror att orkar man kämpa på så tror jag oftast man lyckas förr eller senare

Ja jag tror också att det till slut fäster det men sen har jag även missfallsrisken på grund av högålder. allting såg bra ut så jag får hålla tummarna. Bra AMH värde 1,2
    och äggreserven var ju också bra.

happiness: Ja har bara hört bra om den korta metoden och tror inte att det är någon större skillnad, förrutom det Mulan sa.

Mulan: Jag håller med att almanackan är mer överskådlig och kanske ska jag satsa på det denna gången och som du säger så kan man mer går tillbaks och kolla exakt.

• sushikatten

Calcaneus: Kanon resultat. Ja och man kan hoppas att ni hinner innan sommaren men blir det inte så har ni ändå massor i frysen. Underbart! Grattis!

Happiness skrev 2010-05-15 13:45:28 följande:
    Har gjort mätning av blåsor. Sprutdag 6. Har 7 blåsor, 8-14 millimeter. Börjar med Organ. idag. Endometriet var på 8 mm.Har ingen aning om dessa siffror är bra eller dåliga...Vill gärna ha era synpunkter på siffrorna. Ska in på tisdag igen för mätning.Hade GW för första gången han var suverän

Ja det verkar ju bra och det är så himla individuellt vad man anser vara ok. Det enda jag vet är att man strävar att blåsarna ska vara jämnstora. Och det verkar det vara. Det kommer för det mesta någon mer mot slutet. Huvudsaken är att de blir beftruktade och att de utvecklas väl. Tyvärr så är det så mycket som ska stämma. Forskningen går så mycket framåt.

kommer själv att sätta igång snart. Väntar bara in mensen som ska komma nästa vecka någongång. '

Ha en trevlig kväll ALLA

• sushikatten

Happiness: Jag tror inte heller att det är någon fara.  Ring och fråga för säkerhetesskull.  Ring kliniken varje gång du är osäker på något. De finns där för oss och det är alltid bra att få direkt svar. Samtidigt är det skönt att fråga här också.

Mirakelbarn: Håller allt det går att hålla och det är klart att det ska gå bra! jag förstår oron. Skit att man ska gå och oroa sig hela den här perioden. Först blir det några ägg, hur många blir befruktade? Någon till frysen? börja blöda, farligt? Testdag? Och så håller det på! Puhhhhh att man orkar. Så be strong;)

Mulan: hur aär det med dej?

• sushikatten

Mulan: Supergrattis och jag blir tårögd! Jag vet inte känslan men det måste kännas fantastiskt. Hurra hurrra du har en liten hos dig som hjärtat slår för fullt. Vilket mirakel. Gratttis ännu en gång.

Happiness. För mig var det absolut inga problem med ÄP. Tyvärr så är det inte mycket man kan göra  och som sagt försök slappna av när du sitter i stolen. jag försöker alltid kolla i monitorn och försöker förstå och se blåsorna. Lycka till imorgon.

Själv kör jag med sprutorna för tillfället och känner mig lite känslig. Hormoner spelar alltid lite spratt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19