Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Carlanderskatöserna del 19

Cotton: När kände du symptom? Och vad körde du för stickor?  Du ska jse att det inte är någon faran vid VUL men så klart oroar man sig. Det är så orättvisst alla som bara går igenom sina graviditet utan en förstår att man behöver vara orolig,.

Happiness: Håller tummarna att kämpen m¨år bra;)

Finns ingen ledig signatur: Lycka till på fredag. Och jag uppkevde att CA var superduktiga.

Sydney: Hur har det gått med ÄP?

Själv ruvare dag 2 och känner inget speciellt förrutom brösten och att jag har lite magknip.
    12 dagar återstår. Själklart kommer jag att tjuvtesta men vågar inte vara för tidigt. Tänk om det blir negativt? Det är bättre att hoppas lite! Eller kanske inte?

• sushikatten

Mirakelbarn:  Ja det är en skit jobbig period precis när det sker och ett tag framåt men människan är en överlevare. Hoppas allt löser sig!

Sydney: jag det är lätt att hitta tll CA och precis som det har sagts vid korsvägen håller du till höger och kör mot mölndal men håll som sagt till höger för du ska upp precis efter korsvägen till höger upp för en backe och det är skyltat. Calanderska men inte så jätte synligt.  När du ser järnportarna kör du upp där och högst upp finns parkeringar på området. kliniken ligger längst in och rakt fram. Lycka till!;) De tar väl hand om ER. Grymt goda mackor efteråt.

lycklig vill ha mer. Håller tummarna att det ska lyckas med upptiningen.  

• sushikatten

Happiness: Beklagar verkligen! Skit att det ska vara så här! Finns inget jobbigare än de här stunderna och man känner sig ju så tom.

Mirakelbarn! ja livet är inte rättvisst! Beklagar här med! Vad ledsen man blir när man tänker på vad ni går igenom,

Kryddan71: Vet precis hur det är man vill hålla sig borta men det går bara inte. Ja ladda batterierna under sommaren och kom igen efter!

Cotton: Hur går det för dig?

Hälsar till Er alla ;)

• sushikatten

längtanstina: jag är på ruvdag 7 och har TD den 20 och kommer nog inte att kunna hålla mig till dess. Jag testar kanske på onsdag? Jag har molvärk och det känns som mensen ska komma men ändå inte. Det är lite svårt att förklara. blev faktiskt lite illamående idag efter lite fetmat och det brukar jag inte reagaera. Ja man vill ha alla symptom så nog hittar jag alltid någon. Vågar inte hoppas för mycket men åndå! Dina symptom låter väldigt lovande;)))

finnsingenledigsignatur: Grattis till ET. Ja nu väntar värsta resan men det är det värt. Två embryon, spännande. Hur många celler och fick du reda på någon gradering? Jag glömde fråga men kommer att göra nästa gång om det behövs ;)

Ha det så bra så länge alla goda FL vänner! Tänker på ER hela dagen! När jag är på jobbet vågar jag inte gå in för ofta.

Ses imorgon

• sushikatten

Cotton: Näää det är svårt at slappna av när vi är i den situation med ivf och allt vad det innebär. Det är alltid något som spelar sprattt. förstår dig och du ska se att den 24 är snart här. Jag tänkte på¨vad du sa om det var en blatstis så var det ok fyra dagar innan men det är inte. testdag på söndag så nu vet jag inte vad jag ska göra?

Sydney: grattis till ÄP och 7 är ett bra antal. Jag fick faktiskt 7 med. 6 befruktades men 4 normalt, så jag hade lite otur att det inte var fem normalt befruktade. De satte in ett tvådagars embryo och så det blev minst ett   blasto till frysen. Jag har inte fått brev än om frys men väntar. givetvis så kunde jag inte vänta och ringde kliniken. De visste att det var en blasto till frysen och kanske var det någon mer på gång.

Mulan: hoppas allt är bra med dig och skönt att se att du är här och vilken kunskap du har.

Längtanstina: Den som väntar ¨på något gottt......................Och det hoppas vi!

• sushikatten

Sydney: precis samma resultat som jag och det är klart att du ska vara supernöjd. Det finns fortfarande till blastis sen.Jag väntar på brev från CA med närmare besked om hur många det blev till frysen. Jag kunde givetvis inte vänta att de skulle ringa så dag 5 ringde jag och fick till svar att ett minst hade gått till frysen. Så jag håller allt det går att hålla för det är skönt att ha någon i frysen. Och det är inte självklart att det kommer dit. Lycka till imorgon. Fråga gärna kvalitén? vissa pratar om siffergardering och att skalet ser bra ut. Jag fick bara reda på att det såg jätte bra ut.

cotton: Ruvningen går bra men igår kunde jag satsa pengar på att jag var gravid. Jätte illamående och ont i brösten. Idag mår jag fortfarande illa men brösten värker inte är inte ömma. Vi får se! Just nu kan jag inte tänka klart. Vad tror duom  att testa snart? Du nämnde att man kunde testa 4 dagar innan om det var blastis men jag har inte det. När kan man tjuvtesta? Imorgon hade jag tänkt men väntar nog tills på fredag. Jag blir knäppppppppppppppp.

• sushikatten

Mulan: Supergrattis och härligt att det gick bra på nupptestet. Kanon skönt att ta sig igenom ännu ett steg.

finnsdetingenledigsignatur: För mig har symptomen avtagit när jag inte varit gravid och även denna gången. Kände mig supergravid tills ruv 6 ungefär och sen försvann allt. Har även hört andra. Så har du känningar och är på dag 9 så låter det lovandes men som mulan sa det kan vara väldigt olika. Jag förstår dig för jag var precis som du man vill ha en facit gravid o icke gravid. Håller tummarna!

Sydney: kämpa på! Guuuudddd vilka dagar man ska ta sig igenom men det är värt besväret om man får något gottt av det och för eller senare blir väl det så;))))))

• sushikatten

finnsingenledigsignatur: Ja ett plus är alltid ett plus! Jätte grattis.

Diggillo: Härlgt med en liten tjej! Ja du ger hopp för jag har just nu gjort mitt 3 IVF och 1 FET utan resultat. Väntar till agusti för att göra ytterliggare ett FET. Alltså så bara fyra insättningar.

Sydney: hur går det?

• sushikatten
    sydney skrev 2010-06-27 08:23:07 följande:
    Finns ingen ledig signatur: Grattis till pluss!! Hoppas du slutar blöda och får behålla din lilla plutt.

Jag är på RD 11 idag, tänkte först tjuvtesta imorse men hoppade det, och väntar nog till TD på onsdag om inte mensen kommer före... Jag känner ingenting i brösten längre, har likadan mensvärk som innan mens så vet inte vad jag ska tro. Har även vid ett par tillfällen haft små spottings som innan mens men nu var det någon dag sen sist. Detta är en plågsam väntan.

Sushikatten: verkligen trist att det inte blev något pluss för dig. Nu får ni försöka njuta av sommaren och komma igen efter sommaren. blir det FETdå?
    Ja sydney det kan vara bra att vänta tills TD. Själv kunde vi inte det men nästa gång kanske.
    Ja vi går igång till agusti igen så vi får hålla tummarna.
    Happiness skrev 2010-06-26 22:39:18 följande:
    Ja vi har pratat med dom på CA.

Happiness: Förstår verkligen din frustation och tycker själv att det är skit att man ska behöva hålla koll påå så mycket själv. Innan vi satt igång bad jag kliniken ta prov på TSH och prolaktin för det hade inte tänkt göra det om jag inte frågade. Hellre för många prov än för lite. Jag hade problem med ivf kliniken och där kände jag inte att det funkande. Jag tror tyvärr att man måste ha hel koll och det är inte vad man tror när man betalar dyra pengar. Det är ju som sagt inte gratis precis.

Finns ingen ledig signatur: Det kan vara en helvanlig blödning. kolla med kliniken och be dem göra ett hcg prov för då vet du om det utvecklas det som det ska. Dessutom slipper du vara orolig.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19