Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-09-14 09:52:13 följande:
    Vädur78: jag har ju hört att flera gör akupunktur under IVF. Vet en kompis gör det för att äggstockarna ska komma igång och producera ägg. Är det bra även vid FET, på vilket sätt? jag har ingen koll. Jag går hos en naprapat för min nacke/axlar egentligen men hon gör även akupunktur, har jag gjort för migränen ett par ggr. Hon vet om mitt missfall, men inte att det var genom IVF. Hon vet bara att jag har svårt att bli gravid och gjorde akupunktur av den anledningen när jag var där förra veckan. Ska till henne på lunchen idag (det är jobbet som betalar). Hon pratade även om zonterapi, att det kan hjälpa de som har svårt att bli gravida.
    Jag har hört en del som lyckats med akupunktur vid FET oxå..... om det hjälper till att fästa kanske??
    Zonterapi har man ju oxå hört om att det ska hjälpa.
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-09-14 10:09:30 följande:
    när under FET behandlingen skall man göra akupunktur? Gör jag IVF igen så testar jag nog akupunktur... finns en bra i Halmstad i så fall.
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:17:47 följande:
    Men det var ju kanon resultat Behöver ju inte bli bättre med fler ägg.... jag fick ju ut 22 och dag 3 var det 4 embryo kvar i leken....
    mina ägg var ju bara 2 dagars... hade det gått 1 dag till så hade det kanske inte varit så många kvar...
    Oj jag har dålig koll på FET men tror att man kanske börjar när mensen kommer och gör 2-3 behandlingar. Sen är det väldigt olika om akupunktörerna vill göra behandling efter man fått embryot tillbaka.
    Jag gick på kinesisk akupunktur i Växjö och då ville hon inte ge mer behandlingar efter ET och sen vet jag en i Jönköping och en på fl gick där vid FET men han ville göra även behandlingar efter FET, tror det var 2.....hon plussade ju oxå sen så man vet väl inte vad som är bäst egentligen.

Ja det är inte lätt att veta hur många som hade varit kvar dagen efter..... embryon kan ju vara dåliga dag 2 och ändå bli blastocyster sen
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Vid IVF behandling så ville min akupunktör att man skulle börja innan start så jag började i Juni och började sen med korta metoden 24 aug.
    Många börjar ju i samband med start....

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 13:54:13 följande:
    Nu har jag varit inne på CA.
    När jag satt i bilen ringde de och undrade var jag var. De hade skrivit fel tid på lappen de gav mig så jag kom in 1 h senare än vad de planerat. Så jag fick vänta ett tag innan de kunde ta emot mig...jag var så stressad eftersom jag hade lämnat Ella till en ganska ovan banpassare. Inte riktigt vad jag behövde just då.

Tyvärr växer det inte till sig speciellt fort så ÄP kommer inte bli på fredag utan på söndag eller måndag. BLAAAAHHHH....då skiter det sig med barnpassning ju, eftersom svärföräldrarna reser 25 mil för att ta henne fredag och lördag. Jag ska in igen på fredag  för sista kontroll + blodprov....då kan vi spika datum för ÄP.

Känner mig lite negg nu...nu måste jag gå och ha ont i ryggen hela helgen när jag hade ställt in mig på att det skulle vara över snart.
    Jobbigt att det inte blir som man tänkt, men försök tänka positivt.... på CA plockar de äggen på rätt dag, skitsamma om det är söndag....hur många kliniker gör så?? Sen har jag hört att det är bra om det växer lite långsammare för kvalitén
    Hoppas det löser sig fint med barnvakt i alla fall även om planen blir ändrad......

KRAM KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-09-14 16:12:08 följande:
    Sydney o Vädur: Jag gjorde 3 zonterapibehandlingar i somras och blev gravid efter sista gången, nu slutade ju det i mf men efter att ha försökt i 2 år utan resultat får man väl ändå se det som ett framsteg =/ Jag tänker gå till min zonterapeut igen när jag ska börja spraya.(..tror jag.)
    Under dem 2 åren som vi försökt har jag aldrig känt mig så tillfreds med livet som i somras så något bra händer ju i kroppen.
    Jag kände att jag fick lugn och ro i kroppen när jag fick akupunktur behandlingar samt att mina spottingar minskade innan mens och nu har de försvunnit helt..... Zonterapi tror jag man kan få här i stan föresten, det vore ju grymt smidigt i så fall slippa åka iväg för behanlingarna.... tror du det hjälper vid FET oxå?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-09-14 19:11:18 följande:
    Hej på er, igår var jag på CA och tog alla proverna. Idag hämtade jag ut allt på apoteket, vilken tur att högkostnadsskyddet täcker det!

Väntar bara på mensen, är på 26 idag och det är en riktigt lång cykel för att vara jag.
    Innan jag visste att jag skulle komma igång med detta var jag i en hälsokostbutik och frågade om de hade ngt som kunde pigga upp äggen. Fick då ett homeopatmedel,Ovaria hypophysis comp,  som skulle hjälpa mot barnlöshet och mensrubbningar.
    Hon sa att man skall ta det i 10dgr och att man kan bli lite spänd över magen av den. Efter 7 dgr känner jag mig som om jag redan har börjat spruta, öm i äggstockarna och lätt mensvärk sen första dan. Hoppas att jag inte har ställt till ngt genom att ta den. Har inte tagit mer än 7 dgr, struntar nog i resten. Är rädd att det skall röra till ngt. Kanske inte var så smart, men hon sa att det var ofarligt så jag får väl lita på det.

På apoteket hämtade jag gonal f och med dosering 300ie, oralgutran 250mcg, ovitrelle250mcg samt vagitorier. Är inte 300ie gonalf rätt mkt? Har för mig att jag har haft 150 de andra gångerna när jag gjort lång metod. Eller så tycker han att mina ägg är så gamla och sega så de behöver en rejäl knuff.

Han (min distansläkare) har varit oerhört negativ till mina chanser att lyckas och hans sköterska påpekar det varje gång vi talas vid, det känns trist. Det räcker att de har talat om det men nu vill vi prova ändå och då behöver man lite backning ist.

Lycka till ni andra som väntar på resultat!
    Gonal f finns ju att hämta ut i 300, 450 och 900..... den vanligaste dosen är kanske 150 men man ska inte jämnföra sig med andra. Härligt att du snart är på g

Vad jobbigt att din distans läkare är så negativ Tycker han ska stötta dig istället Visst att han kan säga hur stor chans det är för dig men sen kan det ju räcka.... ge han en spark från mig

Hoppas korta metoden gör susen nu Lycka till! Kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Längtans Stina skrev 2010-09-14 19:36:09 följande:
    Har du okejat homeopatpreparatet med CA? Jag skulle inte fixa och trixa med egna grejer när de på CA så väl vet vad de håller på med. I övrigt önskar jag dig lycka till!!!!

Var på extra kontroll idag på CA  pga sparsamma blödningar. Hade det även när jag var gavid med lillan men jag blir lika skrämd av det ändå.

Allt såg ut som det skulle och vi fick de ett liiiiiitet, liiiiitet hjärta picka fort, fort. Är i v 6+0, så det var nog i tidigaste laget.

Torbjörn var mkt optimisktisk men vi ska på det vanliga inplanerade VUL:et om en vecka ändå. Håller forfarande alla tummar och tår och kan inte riktigt slappna av. Men jag mår toppen!!!
    Härligt att se ett pickande Hjärta Grattis!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Tror det står i de papper man fick från CA att man ska prata igenom med läkaren om man tar några läkemedel.....

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 22:07:19 följande:
    Längtans stina - stort grattis!!!

daniel - köp något motsvarandemitt val kvinna. Massa folsyra + järn + annat som kan vara bra att fylla upp sina reserver med. Tydligen ska man börja med folsyra 6 månader innan en graviditet om man vill minimera risken för ryggbråck hos barnet i magen (rätta mig om jag har fel).

34,an - förstår att du blir besviken på läkaren. Känns som det är helt fel attityd att bemöta en patient/kund med. Försök slå det ur huvet och tänk istället "Han är döm i hövve"  

Känns som luften gick ur mig idag. Vi har fixat barnvakt tills på söndag och måndag (oavsett vilken av de dagarna ÄP blir) - svärmor stannar kvar och tar Ella. Det borde muntra upp mig men ändå så är jag så trött och besviken över att det inte blev någon ÄP nu på fredag. Vad är detta att sura över? Skyller på hormonerna!
    Skyll på hormonerna
    Hoppas allt blir bra och löser sig tillslut i alla fall Hur många blåsor hade du nu? Storlek? Puss på dig
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    danei skrev 2010-09-14 21:29:27 följande:
    Hur länge efter FET hade in molvärk i magen? Jag gjorde Fet igår men trodde att det skulle avta nu men det värker fortfarande.

Är det nån här som har blivit rekomenderad att ta folsyra? Läste om det i en annan tråd där de fick både B12 och folsyra. Ska man kanske gå och köpa folsyra imorgon?
    B12 är väl inte bra att överdosera om man inte behöver det.
    Men folsyra är bra Jag tar Mitt val Kvinna och 2 tabletter om dagen.....
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19