42an skrev 2010-09-14 19:11:18 följande:
Hej på er, igår var jag på CA och tog alla proverna. Idag hämtade jag ut allt på apoteket, vilken tur att högkostnadsskyddet täcker det!
Väntar bara på mensen, är på 26 idag och det är en riktigt lång cykel för att vara jag.
Innan jag visste att jag skulle komma igång med detta var jag i en hälsokostbutik och frågade om de hade ngt som kunde pigga upp äggen. Fick då ett homeopatmedel,Ovaria hypophysis comp, som skulle hjälpa mot barnlöshet och mensrubbningar.
Hon sa att man skall ta det i 10dgr och att man kan bli lite spänd över magen av den. Efter 7 dgr känner jag mig som om jag redan har börjat spruta, öm i äggstockarna och lätt mensvärk sen första dan. Hoppas att jag inte har ställt till ngt genom att ta den. Har inte tagit mer än 7 dgr, struntar nog i resten. Är rädd att det skall röra till ngt. Kanske inte var så smart, men hon sa att det var ofarligt så jag får väl lita på det.
På apoteket hämtade jag gonal f och med dosering 300ie, oralgutran 250mcg, ovitrelle250mcg samt vagitorier. Är inte 300ie gonalf rätt mkt? Har för mig att jag har haft 150 de andra gångerna när jag gjort lång metod. Eller så tycker han att mina ägg är så gamla och sega så de behöver en rejäl knuff.
Han (min distansläkare) har varit oerhört negativ till mina chanser att lyckas och hans sköterska påpekar det varje gång vi talas vid, det känns trist. Det räcker att de har talat om det men nu vill vi prova ändå och då behöver man lite backning ist.
Lycka till ni andra som väntar på resultat!
Gonal f finns ju att hämta ut i 300, 450 och 900..... den vanligaste dosen är kanske 150 men man ska inte jämnföra sig med andra. Härligt att du snart är på g
Vad jobbigt att din distans läkare är så negativ
Tycker han ska stötta dig istället
Visst att han kan säga hur stor chans det är för dig men sen kan det ju räcka.... ge han en spark från mig
Hoppas korta metoden gör susen nu
Lycka till! Kram