Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Släggan skrev 2010-09-07 19:46:35 följande:
    Oj vad här skrivs....
    Har  en liten undran.....ska ju börja med spray på dag 21 i menscyken. Vad händer om jag nu mot ALL förmodan skulle bli gravid vid denna ägglossning? Ska man inte ens försöka denna månad eller köra på som vanligt och ta ett gravtest innan spraystart?

Hälbenet: Vad skönt för er att ni fått en tid, snart dags.........spännande.

Längtans stina: vad härligt med lite symtom,  "bomber" e ju inte fel. ;) brukar iallafall männen tycka!

Skrippo: lycka till på lördag.

Kram
    Det är ingen fara om du skulle bli gravid
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-07 20:38:38 följande:
    Är det någon som har känt sig annorlunda under tiden ni sprutat (korta metoden)?
    Jag har fått så ont i ryggen. Har haft lite ont innan sprutstart men nu när jag börjat injicera så har det blivit värre riktigt snabbt. Måste käka värktabletter, annars orkar jag inte bära Ella. Menmen...det kan bara vara en tillfällighet.
    jag hade ju redan ryggont som jag fick av IVF behandlingarna i Linköping och det blev sen värre när jag startade med korta metoden på CA och när jag sen blev gravid blev det ännu värre, när det var som värst kunde jag inte ens sitta ner på en stol Men blev sen bättre efter v 15
    Hormonerna påverkar ju ryggen väldigt mycket
    Det hände ju även snabbare saker med äggstockarna, med långa tror jag att jag började känna efter 5-6 sprutor men med korta efter 1 tror jag..... När jag sen tog ägglossningssprutan kändes det väldigt mycket och hade riktigt ont när jag kom in på CA på morgonen, med långa har ju allt man känt av äggstockarna försvunnit efter man tagit sista sprutan tycker jag
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-09-08 18:43:32 följande:

Hej hej allihopa!

Jag är en tjej från Varberg som ska göra IVF på Carlanderska om några veckor. Börjar spraya suprecur på söndag.Vi har försökt i drygt 2 år och i somras lyckades vi äntligen på egen hand.."när man minst anar det"-vi försökte inte ens den månaden. Tyvärr slutade det i mf i v 6+0 så nu har jag liksom fått erfara att det inte räcker med ett pluss på stickan utan det ska gå hela vägen för att det ska bli ett barn. Är lite nervös och har inte så stora förhoppningar på det här.
    Vad har ni andra för erfarenhet av Carlanderska...vet så lite om dem.

Välkommen in hit, beklagar ditt missfall
    Tycker läkarna är kanon på CA och givetvis barnmorskorna oxå
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-08 20:19:44 följande:

Hej tjejer och tappra kämpare! Undrar bara om någon av er går på distansbehandling på Carlanderska? Dvs enbart gör ÄP och ET där, och gör alla vul och kontroller hos någon av deras samarbetsdoktorer på annan ort?

Har hört så mycket gott om Carlanderska, och nu har vi använt alla våra gratisförsök i Malmö och det är dags att börja betala. Funderade på om man skulle byta till Carlanderska, och göra vul och kontroller i Halmstad där de har någon de samarbetar med. Tyvärr är Carlanderska några tusenlappar dyrare än vår nuvarande klinik i Malmö, men det kan det ju vara värt.

Stort varmt lycka till allihopa!

Välkommen! Det är värt att betala lite mer för CA är kanon och man får bästa hjälpen där
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-09-08 20:26:25 följande:
    Hej, jag e ny här
    vi har idag en dotter, färdigutredda under 2004 gjort en missfallsutredning o där inga fel, jag har endometrios, men endast micro, opererats både med titthål o tagit bort sammanväxningar o polyper vid 2 tillfällen, har nu alltså sökt till carlanderska..men vad kan dom egentligen göra för oss..gör ett sista försök, vet ju bara hur galet dåligt man mådde när man va inne i denna cirkusen o vill ju egentligen inte hamna där igen, fast det e skillnad på den längtan som fanns när man inte hade något barn..kanske låter knäppt i era öron men hoppas ni förstår vad jag menar

min man gjorde ett spermaprov då för 6 år sen,  tror ni man behöver göra om det? 
    Hoppas att CA kan hjälpa er! Är nog inte omöjligt att de tar om lite prover... Lycka till!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-08 22:30:31 följande:
    Hej Akita! {#emotions_dlg.flower} Det är en liten värld, det här forumet! Ni gör vul och kontroller i Varberg då?

Det låter som alla är väldigt nöjda med CA. Har ni provat andra kliniker också? Vad är det som gör CA så speciellt och varför ska vi välja dem? Avståndet och pengarna talar ju inte för det precis... Har ni några bra argument?
    Vi gjorde våra landstingsförsök på RMC i Linköping sen valde vi mellan CA, CVL i Uppsala och Öresund, Malmö men valet föll sen ganska snabbt på CA eftersom man bara hört så mycket positivt med dem!
    När vi var där första gången fick vi träffa läkaren i 2 timmar, han gick igenom våra journaler väldigt grundligt tillsammans med oss och hade massa idéer om hur vi skulle lyckas och det första som vi testade lyckades.....
    Göran Westlander är världens bästa läkare

Blastocyst odling är CA en av de allra bästa kliniken på de klarar 90% av nedfrysta blasto vilket är bäst i hela Sverige...... En av läkarna jobbar mycket med forskning!

Underbart trevlig personalHjärta som är så snälla och omtänksamma och känner igen oss!!

Fick träffa min läkare(göran) 7 av 8 besök och de tyckte jag var väldigt skönt att träffa en och samma som hade koll på oss....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-09 09:45:47 följande:
    Idag har jag så ont i ryggen att jag inte vet var jag ska ta vägen
    Jävla sprutor!
    Ja jäkla hormoner Kramar om
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-09 15:52:52 följande:
    Tack tjejer, kramar får mig onekligen att må lite bättre

Det är Gonal F jag tar nu. Snart dags att gå över till dubbla sprutor (Gonal F + den som förhindrar ägglossning). Får se om det blir någon skillnad då. Jag tror inte jag hade såhär ont förra gången jag sprutade så detta kom som en överaskning. Plus att man blir så trött av att ha ont. Vill mest bara ligga och sova. Tur att maken är ledig idag. Han får bära Ella åt mig och hjälpa mig vid lyft och sånt.

Mulan, Underbart!!!  Solig
    Den andra sprutan gillade jag inte alls, tyckte den var svår att ta
    Skönt att mannen har varit hemma idag Snart dags för vul oxå.... spännande... hur många ägg har du fått med långa?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-09 16:43:00 följande:
    Skönt att jag slipper vara den som ger mig sprutan. Det får bli mannens problem

Jag tror jag fick 16 ägg varav 9 blev befrukade och 2 kunde frysas ner. Det är väl ganska bra va? Ska bli spännande att se hur det blir denna gången. Hoppas på MINST 40 superkvalitéägg och 20 starka eskimåer till frysen Muhahaaa
    Ja men det var väl jättebra Jag fick ju måååånga ägg med korta även att de sa att den skulle ge färre....
    Vad ska du med ett sånt lager till??? DU ska ju lyckas nu direkt Eller du kanske planerar ett helt fotbollslag
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-09-09 22:04:58 följande:
    Hej på er tappra kämpare! Nu vill jag också vara med här och snacka liteCool. Har 2 barn på 3 och 5 år, båda kom till via ivf, den första på cvl och den andra på carlanderska. Har nu lyckats få med maken på tåget mot en trea, det var inte lätt, det tog ett år, men jag är envis och ihärdigFlört!

Så idag ringde jag vår distansläkare och bad honom köra igång. Är på dag 21 idag så jag hoppas på den korta varianten så jag kommer igång snart.

Har hunnit fylla 41 och äggreserven har sinat. Jag har fått veta att jag har ungefär 10% chans att lyckas, men det är ändå mer än vad vi har själva.

Känner att jag är så nöjd med våra fina barn men jag är inte riktigt klar än, vill så gärna uppleva allt igen om man nu får be om mer i livet?
    Lyckas vi är det underbart och om det inte funkar så har vi iallafall försökt.

Lycka till alla ni andra, vi hörs!
    Stort Lycka till! Ska hålla tummarna hårt!
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19