Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2010-09-26 14:24:52 följande:
    Vi kommer ha vår hemortsläkare i Linköping och hon har avtal med Carlanderska, ivf-kliniken i Falun samt Carl von Linné i Uppsala. Vi får väl diskutera med henne om vad hon tror också, men på de samtal jag gjort med klinikerna så kändes Carlanderska och Falun bäst.
    Ja det är inte lätt att välja, man får gå på sin känsla
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-26 15:45:54 följande:
    Ja, det är Karolinakliniken vi ska till den 4 okt. Vad skönt att höra att du tycker att hon är bra. Det är så viktigt att känna att man blir lyssnad på i den här situationen.
    Jag fick också uppfattningen om att CvL inte lika ofta gör femdagars.
    Vi bor i Norrköping så vi har nog ungefär lika långt till alla tre klinikerna.
    Jag har oxå uppfattat det som inte CVL är så glada i långtidsodling. Jag tror det kan vara bra att testa långtidsodling om man gjort några IVFer.
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Släggan skrev 2010-09-27 16:48:07 följande:
    hoho! Sprayar på dag 9. Haft en irriterande huvudvärk två dagar....kan tänka mej att det kan ha med hormonerna att göra.? Det kan ju även vara det trista vädret, stress, brist på träning mmmm vad vet jag. Ska en bortfallsblödning vara annorlunda än en vanlig mens? Mindre?

Sköt om er alla tappra!!
    Jag har för mig att jag haft lite mindre....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-09-27 19:13:01 följande:
    En liten fråga...Är det viktigt att man blött klart helt innan man startar med sprutorna eller räcker det att man har börjat blöda?? hur har ni andra fårr göra.
    Min blödning började igår lite grann och imorse var det rejält rött blod men nu under dagen har det varit mindre, nästan som bruna flytningar bara...betyder det att jag inte kan börja med sprutorna på onsdagkväll som planerat.??
    I Linköping vet jag de ville att man skulle ha blödit i 2-3 dagar i alla fall innan start
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-27 20:17:29 följande:
    Nu har vi fått tid för konsultation med Torbjörn Hillensjö den 5 nov. Känns som en evighet dit, men det går nog fort.

Någon av er som vet hur CA ställer sig till TSH-värdet? Vad har de för gränsvärden, och är det något värde de öht intresserar sig för?

Akita: det har aldrig varit fråga om hur länge jag blött, när jag har börjat spruta. De har bara sagt 3:e mensdagen. Men det är knappt jag haft mens då, fast det har aldrig varit nåt som bekymrat Cura i Malmö.
    Jag har underfunktion av sköldkörteln och Göran ville ha koll på det så de tycker jag absolut
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-27 20:57:36 följande:
    Ja det är det jag funderar på. Antagligen inget problem för mig. På min hemortsläkares hemsida står det så här "Vissa villkor måste uppfyllas för att få paket-pris."

Det var därför jag blev lite fundersam och tänkte om ni visste...

Har ett besök hos min hemortsläkare nästa måndag så jag får antagligen veta sånt då, men man är ju nyfiken
    Jag tror det är personlig bedömmning men är nog ovanligt att man bli nekad det
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-09-27 21:40:46 följande:
    Hej, på er tappra, kloka kvinnor! Har idag varit på vul hos min distansläk efter att ha sprutat en vecka.

Han hittade 2 hyfsat stora äggblåsor + ngn liten på vä sida samt ett par små på hö sida. Efter att de kontaktat CA så hade de tydl fått till svar att jag var svårstimuleras, tror tom att hon sa mycket) och ny koll på fre. Vet att jag har rätt dåliga odds men blev ändå lite deppig.
    Ni som varit med i svängen ett tag, hur har det varit för er? Hur många blåsor har ni haft efter en vecka och hur länge har ni fått spruta för att få fart på äggen?
    Hoppas några fler växer till sig till nästa vul, håller tummarna! Kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-28 08:31:46 följande:
    Har du fått ta Levaxin för att reglera ditt värde? Vad ville han ha ditt värde på?
    Äter 100 mg om dagen. Det upptäcktes redan 2007 när vi gjorde våran utredning på Eksjö sjukhus, när vi kom till CA hade jag ett TSH på 0,58 och det ända han sa att det var jättebra och att det var nerpressat. Har ju alltid gjort dessa prover i eksjö för jag har fått bra hjälp där hela tiden.
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-09-28 15:42:43 följande:
    Allt verkar vara bra med Skrippo, sist jag hörde iallafall. Hon har däremot inte varit aktiv i tråden på ett tag. Det blir ju så ibland.

Nu är jag ruvare igen. Fjärde gången gillt...kanske. Är lite frustrerad så här i efterhand - embryologen sa något om att blastisen hade dragit ihop sig lite och jag tänkte att det ska jag fråga om sen. När jag inte är så kissnödig och snurrig i bollen (varmt och förkyld och det gjorde lite ont). Men det glömde jag förstås. Och nu undrar jag förstås vad hon menade med det.. Hå hå ja ja. Bara att vänta och se.
    Grattis till ruvning! Håller tummarna nu
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19