Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-09-28 19:29:48 följande:
    Mom70, snart borde mensen komma då. Skönt!
    Skrippo pratade jag med för ett tag sedan och då var allt bra med henne. Hon dyker väl upp här snart hoppas jag

Idag kom brevet från CA där de informerar om hur många embryon som frusits ner - 6 stycken totalt. Ytterligare en blastocyst måste ha frusits ner efter vidareodlingen. GLAAAAAAAAD 
    Känns pirrigt inför morgondagen då vi ska se om svullnaden har gått ner. Jag borde ha tagit det mer lugnt den senaste tiden men jag hoppas att det inte har gjort någon skada.
    Grattis! Härligt med 6 blastocyst i frysen!!!! Nu blir nästa FET gratis eftersom de inte kunde göra ET eller hur funkar det?
    Lycka till i morgon!! Kram kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-28 20:13:15 följande:
    Hoppsan jag missade ju nästan din fantastiska nyhet. GRATTIS till ruvningen. Håller tummarna

Vädur, det blir en gratis FET

Kram på er
    Tänkte väl det.....

Du som har koll på ägglossning och allt, kommer mensen alltid 14 dagar efter eller hur var det?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-28 20:42:24 följande:
    De säger att den tiden alltid ska vara regelbunden men ni vet ju lika väl som jag att kroppen lever sitt eget liv ibland   För mig är det alltid 12-14 dagar mellan ÄL och mens.
    Oki, jag har ju haft utslag på ägglossning dag 12-14 och mensen var innan 26-28 dagar så då borde det ju stämma på mig, men vilket liv min kropp lever nu vet jag inte...testade idag men inget utslag(dag12)
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-09-28 22:19:18 följande:
    Kolla, nu känner jag mig så hemma här i tråden att jag tom skaffat mig en profilbild! Ett stort steg för FL-skeptiska mig!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-29 16:23:54 följande:
    Kryddan: Snabba ryck är bara förnamnet. Ibland hinner man knappt avsluta meningen innan läkaren har dragit vidare. Trobyl är medför ju en ökad risk vid blödning, absolut. Det borde de ha sagt till dig. Om inte annat borde personalen på apoteket ha uppmärksammat detta. De måste väl haft mycket på CA och glömt av att ta upp detta med dig. Nu har jag varit på CA. En i personalen var sjuk så det var ganska stressigt där. Jag känner att samtalet inte blev riktigt bra eftersom jag kände mig så stressad. Men jag hann ta upp det viktigaste iallafall. Torbjörn tyckte att det såg bra ut och tyckte att jag skulle börja ÄL-testa fr.o.m. nu på måndag (det blir dag 10). Ska in på en sista kontroll strax efter ÄL-utslag så de kan konstatera att jag verkligen har ägglossat. Sen blir det FET Gud vad skönt att jag slapp vänta ett år. Nu gäller det bara att kroppen är med på noterna och ägglossar.
    Härligt att det såg bra ut och snart kan bli dags för FET
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-09-29 17:42:05 följande:
    Jag glömde: jag fick LH-omslag idag och har fått tid för FET på tisdag! Hurra! Maken kan följa med om vi ändrar tiden för kisens tandläkarbesök. Känns bättre att bli gravid när maken är med.
    Grattis! Lycka till!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-09-29 18:11:15 följande:
    FruNaftra: Vad skönt att det såg bra ut och du/ni slapp vänta...nedräkning nu då?!

Calcaneus: Haha,misstänkte att det var nått sånt. Härligt med omslag, nedräkning för dej med ju och det är klart gubben ska vara med! =)

Ikväll tar jag första sprutan..Wiiiee!!!
    Heja heja!!!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Cotton: Kram till dig oxå Hur mår du nu vännen? Var det nu på fredag du skulle till CA?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-09-30 08:41:43 följande:
    Vad det händer massa i tråden nu, kul! Grattis till alla som ruvar och för er som är på gång!

Jag har äntligen fått mensen, idag blir dag 1. Har pratat med distanskliniken nu på morgonen, det blir FET i ostimulerad cykel, blir första VUL på  fredag, dag 9, sedan ska jag börja ägglossningstesta. Hoppas att kroppen inte strular en massa, året innan IVF:n hade jag cykler på 28-32 dagar, får se vad det blir denna gång. Så jag kan inte veta vilken dag ev. FET blir. Mannen är självklart iväg några dagar under tiden, får se om det infaller när det är dags, hoppas inte. Kan ju åka själv, men tänkte det var skönt att han är hemma och kan hämta/lämna på dagis och ev vabba om det behövs. Men får fixa en backup, det löser sig på nåt sätt.
    Härligt att du snart är på g med FET Lycka till!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Pratade med en BM på CA idag om FET och det var inga problem utan ska höra av mig när mensen kommer i mitten av oktober! De är alltid så himla trevliga där
    Hon skulle skicka hem lite papper till mig oxå! Har ju bara en blastocyst i frysen men hon sa att det bara är 8% som inte klarar upptining men man vet ju inte vilka det är..... men statistiken är grymt bra i alla fall

Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19