Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

danei skrev 2010-10-06 15:12:28 följande:
    Hoppas det blir en fin minnesstund och begravning på måndag! Massor av kramar till er!

Jag fråga också om vagiatorer och de sa att det inte behövdes, de hade inte sett nåt samband med att få vaggisar och större chans till graviditet.
    Det stämmer när man gör ostimulerat behöver man inte ha vaggisar
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-06 15:29:37 följande:
    Men kan man inte ta vaggisarna "för säkerhet skull"? I vårt fall har man inte funnit någon orsak till att vi inte blivit gravida på naturlig väg, och då känns vaggisarna som en god hjälp eftersom just det kanske kan vara ett skäl till att det inte tagit tidigare? Om man kan underlätta för kroppen, kan man inte bara göra det...? Det är alltså helt kört vad gäller att tjata till sig fler vaggisar?
    Fråga du jag har ingen aning om de går med på det....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-10-06 17:36:43 följande:
    Hej på er, dags att avlägga rapportSkrattande. Vi hade 2 "toppembryon" idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En hos mig i gott förvar och en till frysen. Det trodde jag aldrig, min distansläkare var så negativ.

Torbjörn gjorde "jobbet" idag, vad han var vänlig och trevlig. Har inte träffat honom  förut, lätt på handen var han ocksåFlört.
    Jag frågade om vi hade klarat de största hindren och om mina chanser att lyckas var bättre nu, och de var de sa han. Tydligen är det rätt vanligt att man vid min höga ålder (41) har lite sämre embryon. Så skönt att vara den som det ser lite bättre ut för än gemonsnittet. Det är ju givetvis långt kvar till bäbis men nu vågar jag hoppas lite.

Cotton: Du har verkligen en extremt fin livsinställning. Hoppas att ni får en jättefin minnesstund! Jag miste min syster för fyra år sedan och fick en "dikt" (eller tanke) av min bästa väninna. Tänkte skriva den här, hoppas du inte tar illa upp eller att det river upp ngt. Den har hjälpt mig mycket. Stor kram på dig och er andra kämpare!!

"Tiden läker inga sår, men av erfarenhet vet vi att efter en tid kan man vårda minnet. Som ett litet paket med en fin rosett om som man då och då kan knyta upp för att minnas, gråta och le. För att sedan knyta rosetten igen och låta den vila till nästa gång."
    Grattis till ruvning och skönt med en eskimå till frysen
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-06 19:24:29 följande:
    puh..går o väntar på att snart ta min första spruta..kan ju inte annat än att känna mig nervös..
    Lycka till
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-07 08:08:40 följande:
    Vad härligt att se att det är så mycket liv och rörelse här inne. Grattis alla till sprutstart. Verkar gå bra för er   Nålarna är ju så pass små att det knappt känns när jag har sprutat. Det enda som har stört är rodnaden och irritationen efteråt.

Jag har inte fått imslag än. Bara 3 stickor kvar och jag är rädd för att jag inte kommer hinna få omslag innan stickorna är slut. På söndag kommer jag använda den sista stickan. Hur ska man göra om stickorna tar slut innan man har hunnit få omslag? Kan man åka in och få nya stickor? Ska jag ringa och förvarna på lördag?

Förra menscykeln fick jag ju inte omslag förrän på dag 21-22 så jag räknar med att jag inte ska hinna få omslag den närmaste tiden. Jag är ju bara på dag 13 nu.
    Du kan väl ringa dem så får du säkert fler stickor, ibland vill de ju göra ett till vul om ägglossning dröjer för länge...
    Jag har ju fått lite längre menscyklar efter IVF.
    Hoppas det kommer snart! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Släggan skrev 2010-10-07 07:06:47 följande:

Godmorgon! alla å speciellt till 34:an å ert lilla embryo som nu växer som bara den! GRATTIS! Du inger hopp för oss svårflörtade.
    Igåg var det dags att blanda till Menopur.....himla mekkigt att dra upp och blanda ur 5!!! flaskor. Injektionsnålen var dock så liten och fin att sticket gick hur bra som helst. Börjar redan längta efter att få dos 2 :)

Skönt att det gick bra att blanda och härligt att du på g
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-10-07 15:27:33 följande:
    Wiiiee!! Var på vul idag och hom kunde se 10-12 äggblåsor och äggplock blir på måndag 08.45!!!!!! Har just nu ett adrenalinpåslag som inte är av denna värld...herregud! Jag som vart helt inställd på att det skulle bli på onsdag...måste hitta på nått annat att tänka på-är sjukt nervös och pirrig inför detta.
    Tänk om det bara blir 3-4 ägg och tänk om mannens simmare inte klarar att befrukta dem och tänk om vi inte får några till frysen alls...uff så många tankar.
    Vad härligt och spännande!! 
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    dallas skrev 2010-10-07 16:33:25 följande:
    Hej hopp!
    Får man vara med här?
    Skall på nybesök/konsultation på CA 17 november för syskonförsök, det blir troligen inget försök förrän nästa år för sambon kommer vara borta så mycket i höst fram till januari men vi har börjat planera iaf!
    Välkommen hit Har ni något i frysen eller blir det ny behandling? KRAM KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-07 21:43:27 följande:
    www.matsaklart.se/2008/08/blbrspaj-med-mrk-ch...

Jag tog 100 gram choklad istället och så sockrade jag blåbären lite (typ 1,5 dl socker). Degen blev så kletig så jag hade i mer mjöl och havregrym, tills konsistensen kändes bra. Hade gräddglass till. Servera pajen när den fortfarande är lite varm, så chokladen är sådär härligt kletig. MmmMMmmMMMmmm....dreggelplö på golvet
    Låter väldigt spännande Måste testaTungan ute
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    dallas skrev 2010-10-08 08:36:41 följande:
    TACK FÖR ALLA VÄLKOMNANDEN!!!!

Det blir en ny behandling- vi fick en dotter i slutet av dec 2008 efter IVF på SU. Jag tror vi köper ett 3-pack om vi får(har bara lyckas bli gravid på FET nämligen, 2 ggr)

Mom70; Jag har inte gått på RMC, men vi kanske har varit med i nån annan tråd tillsammans Man har ju hängt här ett par år s a s....

Är ni nöjda med CA? Har mest hört ROS men har även en väninna som var lite missnöjd med en IVF. Kommer dock inte riktigt ihåg var det var, men på det stora hela verkar dom vara bäst i GBG känns det som.
    Tror inte det kommer vara några problem alls för dig att få ett 3 pack.
    Jag är suuuuper nöjd med CA. Gick i Linköping och gjorde mina landstingsförsök och de felbehandlande mig ganska mycket tycker jag och sen när vi kom till CA lyckades vi på första försöket så kanske inte så konstigt att jag tycker att de är kanon

Jag tycker det var väldigt skönt för vi fick träffa samma läkare nästan alla gånger utom på ett vul och de var toppen Otroligt gulliga barnmorskor
    Jag var jätteorolig inför ÄP för hade en hemsk upplevelse av det vid mitt tredje plock på RMC och de tog mig på allvar på CA och gjorde allt för att jag skulle känna mig lugn och trygg De är superskickliga på att plocka där
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19