Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lilla fröet skrev 2010-10-05 14:02:58 följande:
    ja, det e ju lite skillnad, har precis vart o hämtat alla mediciner, har lite halvsvårt å veta exakt vad jag ska göra med allt, men det ger sig nog jag e ju inte så förtjust i sprutor så min man får ta den biten.

Dom sa att dom inte visste ännu vilken dag man skulle sätta in, dag 2 eller eventuellt 5-6. På pappret vi fick så stod det att bm skulle va 4/11 men enligt min vanliga beräkning så ska det vara den 30/10, men det ändras kanske iom alla sprutor o hormoner?
    Beror på hur många befruktade du får, de brukar vilja ha 5-6 st för att de ska långtidsodla i 5 dagar .
    Det ändras ju lite när man sprutar är det korta metoden så är det ofta 8-12 sprutor som ska tas
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-05 14:17:02 följande:
    jag ska ta en spruta i 5 dagar sen en till i ytterligare några dagar o sen en till tror jag det va, o sen en massa vagitorer, va va det bra till? Missfall eller va det för att det skulle hjälpa till o fåsta bättre? Jag har ju tusen frågor som jag självklart inte hade kommit på i morse när hon ringde därifrån det gick ju så snabbt allting så man va inte riktigt beredd, hade inte ens ivf i tankarna så
    Först tar du ju hormonspruta( Gonal f menopur) på femte dagen lägger du till ytterligare en spruta och det är för att man inte ska ägglossa för tidigt (oralgutran) när äggen är i rätt storlek så tar man ytterligare en spruta för att ägglossa(ovitrelle, pregnyl)
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-05 14:30:37 följande:
    Testdag kommer alltid vara 14 dagar från återföringen så CA struntar i när din BIM är. Din kropp kommer vara lite ur spel under behandlingen så du kan inte vara säker på när mensen ska komma. Sen är jag inte säker på om testdag kommer vara efter 14 dagar även om det är en blastocyst. Har minne som en guldfisk  

Om jag inte minns helt fel så är det något större chans att lyckas vid blastocyståterföring jämfört med återföring av 2-dagarsodlingar (jag lyckades inte bli gravid med 2-dagarsodlat men med blastocyster gick det båda gångerna). Fråga om det ifall de vill återföra 2-dagarsodlat embryo.
    Alltid 16 dagar efter äggplock sen spelar det ingen roll hur länge det är odlat
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-05 14:33:41 följande:
    Vagitorierna ger dig en hög dos kvinlig könshormon vilket ska göra att din kropp blir mer mottaglig för en graviditet. Sånt sätts ju lite ur spel under hormonbehandlingen.

Tycker det är super att CA vill ha vagitorier före gelen som andra kliniker kan ge. Det är bättre resultat med vagitorierna eftersom de har en högre dos kvinnohormon.
    oki, fast gelen verkar ju smidigare men bättre med det bästa
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-05 15:09:44 följande:

på mitt papper står det  hormonbehandling med "antagonist" kort protokoll..vet inte vad det betyder riktigt, men jag hoppas oxå på en femdagars

jag har ju både svårt att bli gravid o dessutom behålla om det skulle råka va en liten rackare som vill stanna kvar.

Det betyder att du kör med bara sprutor annars är det långa med spray först och sen sprutor.
    5 dagars blir det beroende på hur många som är befruktade efter ett dygn skulle man bara ha 1-4 så chansar man inte för då kan det bli så illa att man inte får något tillbaka.
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-05 15:28:20 följande:
    gud så härligt att man kan fråga här o få ett bra svar det tackar jag alla för, för ni kommer nog tröttna snart 
    Det är bara att fråga på , vi svarar gärna
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-10-05 17:51:40 följande:
    Hej, på er, 2 av mina 3 ägg var befruktade och pigga imorse, hoppas att de fortsätter så!

Kryddan: Oralgutan behöver inte ligga i kyl, däremot gonalF och ovitrelle.
    Grattis!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-10-05 19:09:14 följande:
    Idag var vi på CA och gjorde FET. Tio kvar... I bilen på vägen hem lade maken upp planerna: jag skall sluta amma efter tio månader så jag får tillbaka mensen (fick inte tillbaka den förrän en månad efter amningsstopp senast). Sedan skall vi sätta in nästa blast så jag hinner få tredje barnet innan jag fyller fyrtio!

Vi får väl se, men jag håller med honom om att det känns som att det är synd att inte använda alla de där som ligger i frysen och väntar. 
    Grattis till ruvning
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    MajochJuni skrev 2010-10-05 22:33:08 följande:
    Vädur 78 och Släggan
    Tack för era svar, har testat korta metoden på SU fär jag var med i en testgrupp så bestämmer vi att börja om med nya försök så vill jag helst köra korta metoden.
    Det är nog inga problem att få köra korta metoden Det är ju så mycket skönare....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-06 09:00:20 följande:
    Calcaneus, grattis till ruvarstatus! Å vad spännande! Och det låter jätteklokt av er att vilja använda så många av era eskimåbebisar som möjligt! Skriver som någon ovan också gjorde, att man kanske kan sluta amma redan vid sex, sju månader, för att dels göra pappan mer delaktig, men även för att verkligen hinna att köra igång med nästa syskon.   Men men, det bestämmer ni ju förstås själva!

Spännande rent allmänt, känns som att det händer mycket i tråden!

Idag är det tre veckor sedan Cornelius föddes. Vi ska ha minnesstund och begravning för honom på måndag. Avsked är viktigt i sådana här lägen.  Och därefter hoppas vi ju att jag ska få min mens snart. Har läst att det kan gå allt från tre, fyra, till sex veckor att få sin mens efter en förlossning. Vi får se, men vi vill så gärna inleda syskonverkstaden.
    Hoppas det blir en fin minnesstund och begravning på måndag! KRAM
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19