Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-09-05 10:10:45 följande:
    Skrippo, om de inte har ringt dig än så lär de väl göra det nu. De ringde precis upp mig nämligen.
    I morgon ska jag börja injicera. ÄP blir förmodligen den 17,de.

Frågade vad som händer med betalning om något går fel under behandling och fick detta svar:
    - Svarar inte kvinnan på hormonbehandlingen så brukar man få tillbaka nästan hela summan. BM sa att man kan få betala 4 000 men att det är något man får diskutera med läkaren.

- Hinner kroppen ägglossa innan ÄP (dvs inga ägg kan plockas ut) så får man tillbaka hela summan man betalat. Man ska inte behöva betala något eftersom det har gått något fel i behandlingen.

- Blir inga av äggen befruktade (dvs det blir ingen ET) så får man tillbaka halva summan.

Skönt att få det definitiva beskedet för sådana grejer har man undrat över men aldrig fått chans att fråga.
    Grattis till start Bra att du frågar vad som gäller KRAM KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-05 13:39:13 följande:
    Hej hej

JO de ringde runt 10 till mig.
    De vill jag ska in på VUL tisdag eller onsdag hos min gyn ( ska ringa direkt imorgon )
    Ser allt ok ut då så ringer de upp mig.
    FET blir då på lördag

Ett steg i rätt riktning och idag är jag mycket gladare

Frunaftra: Grattis till start. Håller tummarna!

KRAM
    Håller tummarna för att allt ser bra ut så du får göra FET KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Fru Naftra: Bra att barnvakt är fixat Mitt blev en dag tidigare än vad de sagt från början. När blir första vul?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 15:17:48 följande:
    Åh jag hoppas att de inte flyttar på dagen....men även om det skulle ske så ska det förhoppningsvis gå att ordna eftersom svärföräldrarna aldrig är omöjliga. Men jag hoppas ändå att återföringen sker under helgen eftersom svärföräldrarna även kan ta Ella då när vi åker in. Hoppas hoppas.

Första VUL blir nu på lördag. Får ta med mig en kompis som står utanför med Ella i vagnen (min man jobbar så han kan inte följa med). Jag har INTE hjärta att ta med Ella in. Jag mådde svindåligt av att se barn där inne när vi försökte få Ella. Så jag tänker inte utsätta andra för samma sak.
    Hoppas det löser sig på bästa sätt med dagarna, ska du få 2 dagars tillbaka eller ska de odla till blasto?

Härligt att du tänker på andraHjärta fint av dig
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 17:52:43 följande:
    Jag trodde man alltid fick tvådagars vid ET....?

Jo det är ju klart....känns inte som man har mycket till val. Jag minns en gång när jag satt i väntrummen på CA och in kommer en tjej med en flicka på kanske 1-1,5 år. Antar att hon skulle skaffa syskon. Jag tog så illa vid mig så jag började gråta.Tror det var i samma veva som när jag fick missfall och jag var på en väldigt mörk plats i livet. Fy attans vad jobbigt det var. Ingen ska behöva må så på grund av mig.

Kram!
    Om det är fler än 6 eller om det är 5Drömmer så brukar de ju vilja fortsätta att odla dem till blastocyster, vi fick tid för det men sen när de såg att det bara var 4 st befruktade så ändrade de till 3 dagars istället.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 18:14:54 följande:
    AAAhh..det är bra att veta. Varför kan de inte odla alla en längre period även om man får ut många?
    De känns som de är väldigt flexibla i behandlingen, vet inte om de väntade en dag längre eftersom min kropp skulle få vila eftersom jag hade så många ägg.
    Får du många befruktade så långtidsodlar de nog gärna. När du har fått tillbaka blastocyster så har det varit vid FET då eller?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 20:53:47 följande:
    Jo jag har bara fått tillbaka 5 dagarsodlat vid FET.
    Vid ET har det varit tvådagars.
    ET har inte resulterat i graviditet med FET har gjort det varje gång (fast jag fick missfall en gång). Jag ska nog be om att få tillbaka en blastocyst men har tidigare låtit bli att fråga om det eftersom jag inte har upplevt att de har varit flexibla. Kan vara så att de var lite mer strikta när jag gjorde IVF sist eftersom jag var med i studien.

Tack för att ni uppmärksammade mig på detta - detta ska jag absolut ta med kliniken när jag ska dit på lördag.
    Jag upplevde det som de helst ville odla till blastocyster men kanske var för att vi aldrig gjort det innan och inte hade haft bra resultat innan.
    Med dina tidigare resultat skulle jag satsa på att få tillbaka en blasto istället för en 2 dagars! Ta dig ett snack med dem! Fick du Göran på lördag eller vem jobbade helg nu?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 22:41:16 följande:
    Jag mailade kliniken nu och sa att jag hemskt gärna vill återföra en blastocyst vid ET eftersom det tidigare har gett bäst resultat. Jag bad dem höra av sig så jag hoppas de gör det snart. Om jag inte minns helt fel så sa de till mig sist att jag hade över 50% chans att bli gravid med blastocyst och ca 30% med 2 dagarsembryo. Hmmm..vilken av dem föredrar man då liksom Drömmer

Jag vet inte vem jag kommer träffa på lördag...glömde helt av att fråga. Någon annan som vet?
    Tror det är 58% som plussar med blasto och sen försvinner det väl några % som får missfall så det är nog 50% som går hela vägen sen kanske....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-06 10:02:35 följande:
    Hej på er

Har både pratat med min gyn idag och med CA.

SÅ VUL är bokat för imorgon kl.9.00

Sen så sa det på CA att jag inte behövde oroa mig. Det fanns gott om tid för ägget att fästa även om ÄL kommit senare denna månad och trodde inte vagatorier skulle hjälpa.

Kollade hemma och såg jag bara hade 20 kvar hemma ( trodde jag hade fler ) Men jag tror jag kommer att köra en om dagen iaf oavsett vad de säger.
    Hur hade ni andra gjort?

Kram på er
    Härligt
    Finns ju inga studier som säger att det hjälper med vagiatorer vid FET så jag kommer bara vara glad att slippa dem, kommer inte ta några!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-06 12:02:49 följande:
    Nu ringde en BM från CA och sa att Göran har skrivit in i min journal att jag ska få tillbaka en blastocyst vid ET. PHU...  Skrattande  Känner mig lättad!
    Vad skönt!!!
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19