Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-09-02 09:51:38 följande:
    Måste damma av mina ÄL kunskaper. Är det när blåsorna är 22 som ÄP sker?

Kom igen tjejer, nu ska vi baka bäbisar....massa massa bäbisar!!!! 
    Mina blåsor var 16-18 mm på tisdags morgonen och då fick jag ta Ägglossningssprutan sen på kvällen och ÄP på torsdagen..... i morgon är det exakt ett år sen.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-02 09:51:38 följande:
    Måste damma av mina ÄL kunskaper. Är det när blåsorna är 22 som ÄP sker?

Kom igen tjejer, nu ska vi baka bäbisar....massa massa bäbisar!!!! 
    Japp..... BAKA BAKA BAKA!!!

Har du gått ner till din normal vikt efter graviditeten? Jag har ca 3 kg kvar till min inskrivningsvikt, hade hoppats gå ner dem innan ny start men känns som det står helt stilla på vågen nu
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-02 12:50:56 följande:
    Föresten, hur mycket gick du upp?
    Jag gick ju upp 20 +
    Brydde mig nada om det då men nu i efterhand kom jag på att man kanske skulle ha tänk mer på vad man satte i sig. Det rinner ju inte av en i första taget om man säger så. AAAHHHH....orkar inte bry mig....kanske får ta tag i det när jag har börjat jobba eller nått   Kan ju inte komma tillbaka till kontoret och se ut som en blobb liksom
    Jag hade gått upp 12 kg dagen innan Milo föddes. Så jag gick inte upp så mycket. Sen har jag gått upp 3-4 kg under behandlingarna så då har jag ca 6-7 kg att bli av med.
    Har försökt vara duktig nu och motionerat och inte ätit sötsaker, men min plan är ju att bli fet igen Hade tänkt gå ner till min normalvikt innan start men hinner nog inte det....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-09-02 15:04:28 följande:
    Det händer att endel ÄL:ar innan ÄP. Jag hoppas verkligen att klinikerna inte tar betalt då

Nu har jag för första gången fått höra MINI:s Hjärta slå . Underbart !!!!!!!!!
    Visst är det härligt, låter som en galopperande häst
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-02 15:11:20 följande:
    Mulan, men gud så underbart Jag bölade varje gång jag hörde hjärtljudet hos min BM...man vänjer sig aldrig riktigt.

Vädur, 12 kilo är ganska bra!
    Jag gick också upp den del under sista IVF...4 kilo tror jag. Vi får se till att försöka vara duktiga nu fram tills vi är preggosar igen
    Ja det är inte så mycket! Ja jag försöker vara duktig, men är ju lättare när man ser resultat.......
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-02 16:55:28 följande:

Hej på er

Testade vid lunch igen men ingen ÄL.

Ska testa när jag kommer hem igen ( har inte kissat sen 12 )
    Håll tummarna för mig!!

Håller tummarna
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-02 18:23:25 följande:
    Tack för svaret Mulan!

Kom på att jag då räknat fel. Har då alltid haft ÄL på dag 16 eller 17.
    Alltså behöver jag inte va orolig för jag bara är på cd 16  idag.

Men vad jag däremot oroar mig för nu är ju är inte det ovanligt sent???
    Hur lång menscykel har du då? 
    Jag hade innan(ett tag sen jag höll på med ägglossningstester) menscykel på 26-28 dagar och då hade jag utslag på testen 12-14
    Nu har min cykel varit på 30 dagar. Tror jag ska köpa hem lite tester och kolla någon månad innan när jag har utslag.... vad kör du med för tester? 
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Förr körde jag ju med billiga tester men de gav inte alltid utslag så sen använde jag CB men det är ju ganska stor prisskillnad. Tror jag köper hem billiga varianten nu så kan jag köpa CB den månaden det gäller

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-02 18:48:03 följande:
    ÄL stadigt på dag 16 eller 17. Mens på 28 eller 29.

Alltid regelbundet.

Funderar på om man ska oroa sig. Nu när man kör helt ostimulerat.
    Man kanske borde kört stimulerat?
    DEt är ju en hel del pengar liksom...
    Det kommer bli utslag i morgon tror jag Har för mig att det är lite bättre resultat på ostimulerat
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19