• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2010-09-05 13:46:30 följande:
    Ja vi får väl se...
    Beror väl på vad gyn säger..
    Och som sagt luteralfasen denna cykel blir ju ev relativt kort. Men som sagt vi får se vad de säger.
    Du fick vaggisar denna gången va?
    Var det av Gyn eller CA?
    Bad du om det eller hur gjorde du?
    Vaggisar tog jag men det hade jag hemma sen tidigare försök. På CA hade de först inte tänkt att jag skulle ta dom men när jag sa att jag hade hemma gick det bra. Ett bra val denna gången
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-05 14:07:46 följande:
    Jag har typ 30 kvar hemma....
    Hur ofta tog du?
    När började du och när slutade du?
    Jag hade nog ca 60 kvar. Tog morgon /middag /kväll. Tog tills dom tog slut. Fungerade ju smidigt då eftersom jag ändå var sjukskriven. Om de inte vill skriva ut fler så ta morgon och kväll.
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-06 10:02:35 följande:
    Hej på er

Har både pratat med min gyn idag och med CA.

SÅ VUL är bokat för imorgon kl.9.00

Sen så sa det på CA att jag inte behövde oroa mig. Det fanns gott om tid för ägget att fästa även om ÄL kommit senare denna månad och trodde inte vagatorier skulle hjälpa.

Kollade hemma och såg jag bara hade 20 kvar hemma ( trodde jag hade fler ) Men jag tror jag kommer att köra en om dagen iaf oavsett vad de säger.
    Hur hade ni andra gjort?

Kram på er
    Jag hade nog tagit vagiatorerna ändå. De gör ju ingen skada iaf. Jag har ju alltid tagit det oavsett om det varit ET eller FET.
    FruNaftra skrev 2010-09-06 12:02:49 följande:
    Nu ringde en BM från CA och sa att Göran har skrivit in i min journal att jag ska få tillbaka en blastocyst vid ET. PHU...  Skrattande  Känner mig lättad!
    Gött!!!! jag gillar blastocyster skarpt
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-09-06 19:32:35 följande:
    Puh, allt var ok på radarn, det blir FET på onsdag.
    Grattis !!!!!
    FruNaftra skrev 2010-09-06 19:36:27 följande:
    Oki, har du några tips om hur man ska göra?
    Med gelen var det ju så himla bekvämt. Bara att ta den, ta sin morgondusch och sen var ju kletet borta men för säkerhet skull använde man trosskydd. Det verkar lite bökigare med vaggisarna....(?)
    Gjorde ungefär som vädur. Ställde mobilen på ringning ½-1 timme innan den vanliga väckaklockan på morgonen och tog en vaggis då. Nästa efter lunch så jag kunde halvligga på stolarna på lunchrasten och den sist på kvällen när jag gick och lade mig. Och trosskyd!!!!
    Längtans Stina skrev 2010-09-06 21:52:23 följande:
    Hej
    Tack för alla grattis! Jag är trött, trött, trött och har redan fått jättebröst som ömmar men det är mysigt ändå.....
    Hoppas hoppas.

Lycka till ni andra med allt ni hoppas på.
    .-)
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan

Skrippo: Lycka till på VUL idag!!!!!

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-07 12:24:12 följande:

Nu har de ringt från CA!

FET blir på lördag 12.30. Spännande!

Då vet jag vad jag ska göra på lördag kl 12.30

Det kommer att gå så bra ska du se och du har ju en välfylld frys ifall någon eskimå  mot förmodan inte skulle klara upptiningen. På CA klara 9 av 10 upptiningen
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan

calcaneus: Lycka till i morgon på FET

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-07 20:32:04 följande:
    Lyckospark i häcker från mig med
    Här kommer en rejäl lyckospark
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    akita06 skrev 2010-09-08 18:43:32 följande:

Hej hej allihopa!

Jag är en tjej från Varberg som ska göra IVF på Carlanderska om några veckor. Börjar spraya suprecur på söndag.Vi har försökt i drygt 2 år och i somras lyckades vi äntligen på egen hand.."när man minst anar det"-vi försökte inte ens den månaden. Tyvärr slutade det i mf i v 6+0 så nu har jag liksom fått erfara att det inte räcker med ett pluss på stickan utan det ska gå hela vägen för att det ska bli ett barn. Är lite nervös och har inte så stora förhoppningar på det här.
    Vad har ni andra för erfarenhet av Carlanderska...vet så lite om dem.

Välkommen till tråden och till Carlanderska !!!  Jag gillar CA skarpt. Själv har jag bara positiva erfarenheter av dom. Torbjörn som är en av 3 läkare där var först i Sverige tillsammans med en annan läkare  att göra IVF i  början av 80 talet så du är i goda händer .

Beklagar ditt MF . Kramar!!
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan

calcanecus: Hur gick det idag????? Kram!

.?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19