• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Eskobar77 skrev 2011-01-04 21:10:07 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara sticka in med en liten solskenshistoria. I februari 2008 fick vi en underbar dotter med hjälp av IVF på Carlanderska. Min diagnos innan var PCO och jag hade innan ivf-en ätit många enkel-, dubbel-, och trippelkurer med Pergo. Jag hade turen att lyckas på första IVF-försöket och dessutom få behålla pyret =)
    Jag hade bestämt mig för att försöka delamma länge för att försöka stabilisera mina hormonnivåer i kroppen till framtida syskonförsök. Detta verkar har gett framgång för mig.
     I april 2010 tog jag ut min spiral och kom överens med gyn-läkaren att vi skulle försöka på egen hand tills efter sommaren. Tyvärr hände det inte så mycket då och i september så påbörjade jag en dubbel Pergo-kur som avslutades med en Ovitrelle-spruta och tro det eller ej - nu sitter jag här och är gravid i vecka 14.

Tänk på det alla tjejer som kämpar därute! Nästa gång går det kanske lättare =)

Kram på er!!!
    Åhh Grattis !!!!!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan

Kikar in en snabb sväng och vinkar och kramas med er alla .

Ebba växer så det knakar och är snart 8 veckor . Att vad fort tiden går .
     Har ingen koll på vad som händer här inne förutom vissa av er . Hoppas att det kommit många nya plus sen sist jag var inne och att alla minus och MF är bannlysta.

Varma kramar till er som behöver och jag håller tummar för er som behöver det

... och GRATTIS  till er som är gravida

♥ Ebba ♥
  • mulan

Kikar in en sväng. Många nya här ser jag . Välkomna till CA !!!

Vår lilla prinsessa blev 4 månader i fredags  å tiden går så fort. Hinner knappt med FL längre så jag koncentrera mig på 1-2 trådar. Dock inte denna.

Kan ju inte läsa allt jag missat de senaste månaderna tyvärr

Lito: Min lilla Ebba hatchade vid FET så GRATTIS !!! Du kommer säkerligen bli gravid nu

mmiaa: Ser att du hittat hit  till CA nu. Hur går det för er??? Har ni börjat med nån behandling??

Håller tummarna för er alla som håller på med försök eller är gravida mm
    Å kramar till er alla

♥ Ebba ♥
  • mulan
    mmiaa skrev 2011-05-03 21:29:00 följande:

Idag kom mensen så det blir sprutstart här imorgon! 200E puregon är planen, VUL på måndag och planerat äp i början av vecka 20. Mycket blandade känslor men vi hoppas ju såklart Första gången med korta metoden.
    Håll tummarna tjejer

Å grattis till start !! Är det ert första försök på CA?? Håller tummarna!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    mmiaa skrev 2011-05-03 21:40:21 följande:
    Tack! Jag tror det kommer kännas som semester jämfört med långa, nässprayen har jag inte mått alls bra av så det är sååå skönt att slippa den nu!
    mulan skrev 2011-05-03 21:37:17 följande:
    Å grattis till start !! Är det ert första försök på CA?? Håller tummarna!
    Tack! Japp, första på CA, spännande! Åh, tänk att eran lilla redan är 4 månader, underbart!
    Ja tiden går så ruskigt fort. Skrämmande!! Hoppas att du blir nöjd med CA. Det är lite skillnad om man jämnför med RMC iaf .
    calcaneus skrev 2011-05-03 21:42:16 följande:
    Vår jättebebis hatchade också när vi gjorde FET. Den är ju visserligen inte född än men fastnade! Jag tror att det är det bästa tecknet man kan få! Grattis! 
    Tänkte på dig innan ikväll. Hur är det med dig?? Hur långt gången är du?? Du måste väl föda snart va??
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    calcaneus skrev 2011-05-03 21:55:12 följande:
    Jag är sååå tacksam för att jag fick göra korta, och för oss funkade det ju galant.

Mulan: jag är i v 32 men barnet väger redan över 3 kg enligt TUL så mina planer på vaginal förlossning med bara avslappning som smärtlindring kanske kommer på skam... 
    Oj redan över 3 kg . Men kan säga att på Ebba stämde inte TUL. Hon var betydligt mindre än beräknat så hoppas att dom räknat fel på din oxå.
    Hoppas att vi kan träffas nån gång! Kram!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan

Hej alla gamla och "nya" carlanderskatöser

Var länge sedan jag var inne i tråden nu och här är många nya ser jag.
    Har en liten dotter på 15 månader som vi fick efter 9 försök varav 7 var återföringar och 2 st avbrutna försök.

Nu är det så dax för syskonförsök . Väntar nu på mensen och sen blir det FET (blastocyst).

Csillag: Hejsan! Så du har oxå hittat hit . Hoppas att allt är bra med er! Kram!

♥ Ebba ♥
  • mulan

Vi hade nog gjort syskonförsök tidigare om det varit möjligt, men så hörde jag att man inte fick ha ammat på 3 månader. Jag slutade amma vid nyår. Å idag kom mensen så nu är vi på G igen . Det är med en skräckblandad förtjusning som man ger sig in i detta igen.

Csillag: Åh idag . Då håller jag tummarna stenhårt!!!!!! Upptiningen på CA är nog bland de bästa i Sverige. 9 av 10 klarar sig. En bra siffra!

Vi har bara en i frysen. Just nu håller jag på att bearbeta sambon att göra mer än 1 försök om det behövs. Han vill bara göra detta försöket .

Måste fråga hur det går med din lillasyster. Hörde att hon skulle ha en liten igen och fick se en bild på hennes mage. Stackare att dom inte plockar ut tidigare när hon får så stora barn. lider med henne.

lycka till idag!

♥ Ebba ♥
  • mulan

Csillag: Grattis till ruvningen !!!!! Hoppas att det går vägen denna gången .
    Så ni går fortafarnde här hos gyn? Hos J menar du? Han är ju bra.

Nä det är grymt mot din syster att hon ska behöva ha så ont. Visst barnet kanske inte är fullt utvecklat, men i ett sånt läge tycker jag föräldrarna ska få bestämma lite mer. Det är ju alltid mer risk ju tidigare barnet föds, men att barnet är så stort och mamman mår så dåligt kan inte heller vara så bra. Tur att hon fått tid nu då. Du får hälsa till henne från mig!

Toppenloppan skrev 2012-04-03 19:24:27 följande:
    Lito: Jag tänker istället som så att Nova kan bli vårt enda barn, tänk att vi fick ett i alla fall!!!!! Jag är ju 35 nu och det tog 4 år varav 1,5 med IVF innan hon blev till. Därför lever jag varenda stund som hon är vårt sista barn, tänker amma så länge hon vill eller till hon blir 12 månader typ....Vi hoppas ju på syskon och att det ska vara lättare men annars blev det ett underbart barn, det var många gånger vi inte ens trodde det!!
    Lite så har vi med tänkt. Stressade inte med amningen utan de fick ta den tid det tog. Ammade tills Ebba var 1 år.
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    Csillag skrev 2012-04-05 12:49:46 följande:
    Mulan:

Syrran fick en
    Flicka
    5410 gr
    53 cm

Åh Grattis till henne !!!
    Stor men iaf inte 5900. Men vilken vecka var hon i idag då?

Hälsa henne!
    ♥ Ebba ♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19