• mulan
    danei skrev 2010-09-17 11:43:11 följande:
    Blir så besviken på mig själv idag, vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag gick upp imorse. Hade en äl sticka kvar så jag tänkte att jag testar och ser ifall det blir utslag på den (vissa säger ju att det funkar) och det var väl klart att den inte gav nåt utslag! så nu sitter jag här och försöker intala mig att det var alldeles förtidigt är ju bara på RD4. Men det jag trodde skulle få mig att må bättre fick mig ju att må ännu sämre...

Har haft molvärk i magen sen FET dagen och nu är den ju helt borta, så ja ska man ta det som ett tecken? Usch va piss jag mår...går o lägger mig...
    Ja RD 4 är alldeles för tidigt tyvärr. Även med en blastocyst. Fortsätter hålla tummarna stenhårt!!!!! kramar
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-17 16:01:38 följande:
    Nu har jag varit på CA. Det tog ett tag eftersom det blev en del diskussioner kring hur vi ska gå vidare.

Tyvärr blir det ingen ET denna månad.
    Jag har alldeles för många äggblåsor. Gör vi en återföring så kommer jag bara hamna på sjukhus och kommer må jättedåligt säger Göran. Han räknade en stund och sa sen att det är typ 40 äggblåsor. Vid senaste IVF var det 16. Så jag kommer vara reält svullen och öm efter denna ÄP. De tyckte att jag skulle lämna över Ella till maken helt ett par dagar för jag kommer inte ha det så roligt dagarna efter. Nu blir jag orolig och nervös. Senaste ÄP gick ju bra men var ju jobbig eftersom jag hade så ont. Denna kommer bli mycket värre...snälla kan någon komma med några lugnande ord?

Så tyvärr blir det inget ruvande denna månad. Det får bli FET nästa månad istället, med en eskimå...om vi nu lyckas få några. Jag som hämtat ÄL-sprutan och typ tusen vagitorier. Jaja....nu får jag ingen användning för dom. Jag fick gå till apoteket igen och hämta ut  Suprefact som jag ska ta istället för Ovitrelle. Min kyl börjar se ut som ett apotek nu.....

Jag bad om att få något lugnande innan....Margareta sa att hon skulle ordna det. Skönt!
    På måndag är det alltså dags för ÄP!
    Calancenus råkade ju ut för samma som dig i våras och fick ju mängder till frysen.
    Göran har nog rätt i att du kommer få ont så lägg dig på sofflocket och ta det så lugnt du bara kan. Lycka till på ÄP!!! Kramar!!!!

Cotton: Kramar om dig !!!!!
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan

Jag blev lätt överstimmulerad på 15 äggblåsor och hade ont ett tag. Som kraftig mensvärk. Svullnade upp endel

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    akita06 skrev 2010-09-18 14:52:33 följande:
    Har sprayat en vecka nu 2*3 med suprecur men känner ingenting ännu...tror jag. ...men det kanske kommer nu i nästa vecka. Känner mig väldigt svullen dock!!
    Har en liten fundering..har ni andra fått datum för vul och blodprov i samband med spraystart/samtal?? Det har inte jag, jag skulle höra av mej när jag får min blödning  och sen ska jag ev börja spruta 29/9 därför att ä.p. görs på onsdagar på CA medans E.T görs på fredagar...alltså ska jag spruta i 2 veckor no matter what....ingen flexibilitet där inte.Så brukar det väl inte vara eller är det för att jag går på distans??
    Jag gjorde oxå distansbehandling, men kommer inte ihåg hur det var med bokningen av VUL mm men kan tänka mig att jag ringde och fick tid när min blödning kom.
    ÄP görs mer än onsdagar osv så det är nog ett missförstånd, men det kan ju ha med din distansläkare att göra. Han/hon har kanske inte öppet på helgerna och för att VUL  ska stämma med deras arbetstider kanske ÄP på onsdagar är lämpligast. Däremot försöker man ju i första hand lägga alla ÄP/ET/FET på vardagarna om det går men de är väldigt flexibla på CA  med tiderna om det passar bättre med ett ET en lördag tex
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    danei skrev 2010-09-18 16:48:53 följande:Ja det var nog förhoppningsvis förtidigt, försöker intala mig  det! Men det är ju så man går o känner och känner efter minsta symptom så man blir galen tillslut...och dagarna segar sig fram. Min molvärk har försvunnit helt med
    Skrippo skrev 2010-09-18 16:51:32 följande:
    Hej på er
    Ingen mens i sikte ännu.
    Dock molvärk och lite ömma bröst.
    Håller tummarna.
    KRAM
    Håller tummarna stenhårt för er båda och andra ruvare oxå förstås. Ruvarperioden är hemsk. Man analyserar allt och lite till. Då vill man bara gräva ner sig och vakna upp på TD eller tidigare om man tjuvtestar och få ett stort fett plus
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan

Fru Naftra: Ett ägg räcker om det är ett guldägg . Det brukar annars sägas att runt 10 ägg är det optimala för kvalitens skull . Jag fick ut 9 ägg på mitt första försök på CA. Håller tummarna!!!!!

majsanna skrev 2010-09-19 21:25:16 följande:
    Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.
    Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.
    Jag åt Trombyl när jag var på RMC utan att ha någon diagnos som krävde det, men det var för att minska risken för ännu ett MF (hade haft 2 st innan). När jag nu var på CA hade jag trombyl kvar så jag frågade om vad de tyckte. Jag sa att snart ger vi nämligen upp (har gjort många försök) och då sa Göran att jag kan ju äta de. Det gör ju ingen skada iaf. Men det var inget som de skrev ut till mig eftersom jag hade de hemma redan. Försöket lyckades och jag är nu i v 25 så stå på dig om de trilskas . Lycka till!!!!!!
    PS: Carlanderska är BÄST!!!!!!
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    cotton skrev 2010-09-20 21:47:37 följande:
    Å tjejer, vad många vi blir som hänger på CA i höst! Jag tror det kommer att bli många plus i tråden.

10 ägg har jag också hört är toppen och förhoppningsvis mognar så många som möjligt (typ alla) FruNaftra! En månad går snabbt, men jag håller med, tick tack, tick tack...

Ja, jag är sjukskriven, fram till den 3 oktober, längre om jag vill. Men jag har bestämt mig för att gå till jobbet i nästa vecka. Jag behöver vardag i livet. Sorgen finns i hjärtat ändå och kärleken får hjärtat att svämma över, men dåliga tankar har en tendens att komma när man är hemma...

Trombyl märker jag att många nämner här... vad är det och när kan det vara aktuellt?
    Otroligt starkt av dig att komma tillbaka så fort!! Imponerad!! Ta en dag i taget så du inte kommer tillbaka för fort bara. Känn efter.

Trombyl är blodförtunnande. Det har gjorts endel forskning kring trombyl och missfall. Man misstänker att vissa MF beror på en blodpropp i moderkakan och det är där som trombylen kommer in .
    Jag har inte gjort någon MF utredning (det görst först efter 3 MF), men tar trombylen i förebyggande syfte. Denna gången fungerade ju mitt försök, men om det beror på trombylen vet jag ju inte.
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    Släggan skrev 2010-09-20 23:16:03 följande:
    ?????
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    danei skrev 2010-09-21 09:20:09 följande:
    Är på RD 8 och ännu inga känningar. Sist jag gjorde FET hade jag inga känningar heller och det var negativt då.
    & dagar kvar till TD och jag vågar inte tjuvtesta igen...Jösses vad tiden går långsamt
    Ja jag är inte avis. Det är så jobbigt att ruva. Tiden går fruktansvärt långsamt.
    Det är väldigt olika hur mycket man känner innan TD både vid plus och minus. Men man vill ju känna efter.
    Håller tummarna!
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19