Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Vi har gjort en ekonomisk genomgång och kommit fram till att vi kommer ha råd med IVF nu direkt. Fast då är det bara singelförsök (den för 30 000). Så i morgon ska jag ringa CA och gå igenom vad som kommer hända och så är det bara att invänta mensstart. Skönt att jag inte sate krokben för mig själv i.o.m. rökningen.

Skönt att det är spikat och klart   och framför allt är det skönt att planera framåt nu när man lätt har fastnat i det förflutna (tänker tillbaka till då när vännen levde).

Nu kör vi så det ryker, tjejer!!  Kram på er!

• FruNaftra

Glittran. Tack för tipsen. Nu måste jag tyvärr också använda vaggisarna. Synd   Jag hade hoppats på att få använda gelen. Jag har ju 14 doser kvar här hemma och så är det ju inte alls lika kladdigt som jag har förstått det. Men personalen på CA sa att det är vaggisarna som gäller och att jag kunde ta med mig gelen in till CA i samband med att jag gör UL, så de kan ta det och ge det till utländska patienter som inte har högkostnadsskydd. Tyckte jag lät mycket bättre än att kasta dom så jag gör nog så.

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-28 08:03:11 följande:
    Ja bättre de kommer till användning. De gjorde ju en studie med gelen, men har det varit bättre resultat med vaggisar då??
    Har du gjort korta metoden innan?
    Jag frågade varför jag inte kunde få använda gelen igen men hon sa att de inte brukar ordinera annat än dessa vaggisar. Jahaja....tyckte jag.

Jag var med i en studie ju när jag använde gelen (fast syftet var då att verifiera det program som räknar ut hur hög hormondos en kvinna ska ha vid IVF) ....så synd att man inte kunde vara med i något liknande för man fick ju reält med rabatt. 15 000 i prissänkning tackar man ju inte nej till.

Det är första gången jag gör korta metoden. Känns positivt när de säger att det funkar lika bra med korta som med långa. De antydde att det t.o.m. kunde ge bättre resultat. Har du kört båda metoder?
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-28 10:11:42 följande:
    Jag har kört 3 gånger med långa metoden Suprecur och Gonal f
    1 gången, 12 ägg, 2 befruktade inget ET pga för mycket fragmentering
    2 gången, 14 ägg, ICSI 11 befruktade, dålig kvalité på allt, 2 tillbaka minus
    3 gången, 22 ägg, ICSI 7 befruktade, dålig kvalité på allt, 2 tillbaka minus

Korta metoden, 22 ägg, Hälften ICSI/IVF, 7 befruktade, 4 av toppkvalité dag 3 ett tillbaka de andra odlades vidare en blastocyst till frysen. Och blev ju GRAVID

Så den korta metoden var ju mycket bättre för oss Göran sa sen att jag inte hade behövt så hög dos med Gonal f men de gick ju på samma dos som jag fått i Linköping
    Sprutade bara i 8 dagar med korta metoden sen var det klart för ÄP så smidigt
    Men gud så härligt. Nu känner jag mig ännu mer optimistiskt Då var ju den korta metoden perfekt för er.
    Jag minns knappt hur det var för oss när vi körde IVF....men jag tror vi fick ut 16 ägg, 8 eller 9 befruktade (med 50/50 ICSI och IVF), 1 tvådagarsodlad tillbaka (toppkvalitet) och två bastocyster (toppkvalitet) till frysen. Bara den sista upptiningen resulterade i bebis.

Att allt skulle vara över på 8 dagar känns ju som en dröm!!  
    Jag får redan ganska låg dos, 112. Det känns som det är bättre att hålla den lägre till en början med.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-28 10:38:11 följande:
     De har ju överdoserat mig i Linköping. Första behandling där fick jag 150 ie och det blev ju 12 ägg vilket borde varit tillräckligt, men de höjde sen upp till 225 ie. Men Göran sa sen efter första behandlingen på CA att jag kunde gå ner 1 steg säkert 2 och då skulle jag väl hamna på 150 ie igen.
    Jag tog 12 sprutor men långa, korta metoden går ju fortare så då behövde jag bara 8 st.......
    Tänkte jag skulle ringa till CA i oktober, funderar på att göra FET, antingen blir det första veckan i nov eller i dec, vi har inte riktigt bestämt oss.
    Tror du man måste ha ett läkarsamtal innan FET oxå??
    Vad roligt at nti börjar bli sugna  
    Ni kommer nog behöva läkarsamtal innan varje försök. Jag ringde bara CA och fick en tid på de sa att läkaren skulle ringa upp mig. Så jag har inte ens behövt åka in.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-28 11:20:14 följande:
    Då kanske det är bra att ringa en stund innan man tänker köra igång då Tänkte det bara var samtal innan IVF och inte vid FET.
    Ja vi är sugna, man vet ju inte hur lång tid det tar, ingen mening med att vänta
    Hör av dig så ni kan ha samtalet så fort som möjligt så det är avklarat liksom Jag är inte 100 på om det ska vara ett läkarsamtal inför FET faktiskt ... men det kan de ju svara på om du ringer. Tänk vad snabbt mna själv glömmer......

Hoppas det tar sig direkt. Det vore ju enormt skönt!
  • FruNaftra

Vadur. Nu ska du klara det. FAKTISKT!!!    Världens sötaste bebis ska du få. Det har jag bestämt!
    Håll oss underrättade

Det är väl inte varje dag man säger det här men SNÄLLA tant mensen, kan du komma nu???
    Snälla snälla snälla!!???

• FruNaftra

Strawberry - STORT GRATTIS VÄNNEN!! Vad glad jag blir för er skull. En liten tös...vad underbart

Jag har bara testat Crinone och det blev ingen graviditet av det. Men det behövde ju inte ha med Crinone att göra. Jag ska fråga Göran på UL om han verkligen tycker det är värt att byta ut Cronone mot vaggitorierna. Och framför allt VARFÖR de vill prompt att jag ska använda ett nytt läkemedel. Det borde ju ha en medicinsk fördel i sådanna fall....eller?

Ingen mens här än men jag PMS,ar helt sjukt mycket. Ont i ryggen, humör från helvetet, ont i tandköttet, finnar, godissugen. Precis såhär var det innan jag blev gravid. Hade hoppats på att mina symptom skulle lindras efter en graviditet men det är likadant som innan. Hoppas det går över snart för jag retar gallfeber på min stackars man (inklusive svärföräldrarna som är här över helgen) 

• FruNaftra
    mulan skrev 2010-08-29 11:34:23 följande:
    Medlemslistan behöver uppdateras!!!!!!

Vi borde tex ha fler CA bebisar än vad den visar
    Jupp...jag uppdaterade mig själv för ett tag sedan. Såg att jag hade trillat tillbaka i gravid-listan
  • FruNaftra

Kulan10, välkommen till oss :)  Håller tummarna för dig. Nu måste det ju lyckas!

Har en fråga till er som fått äggenuttagna för tidigt. Är det den mänskliga faktorn som ligger bakom det? Man lägger ju ut så helvetiskt mycket pengar. Har CA gjort ett misstag i behandlingen så måste man väl kompenseras på något sätt?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19