Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Längtans Stina skrev 2010-08-21 17:59:16 följande:
    Åh, glömde den underbara sushin!!!
    Lycka till! Med den välfyllda frysen så borde ni lyckas förr eller senare.
    Suschi kan man ju äta när man är preggo ju!
    Så länge det är färskt. Och det brukar det i regel vara.
  • FruNaftra
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-22 12:18:08 följande:
    jag äter sushi minst 4 ggr i veckan, men ser alltid till att det är nygjort och inte har legat.
    Mmmm....gott
    Jag äääälskade sushi ända tills jag åt det på en sushibar i centrala göteborg. Efter den måltiden mådde jag jätekonstigt och sen smakade det inte alls lika gott längre. Fasen vad tråkigt. Jag saknar sushi ju.
  • FruNaftra

Cotton, klart du ska tänka positivt!
    Hoppas du får en bra BM/läkare som gör VUL. Tyvärr fick vi en riktig surkärring som bara ville göra sitt jobb på snabbaste möjliga sätt och sen sparka ut oss med huvudet före. Fan...jag är fortfarande förbannad på människan.

• FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-08-24 21:33:39 följande:
    Tack för glada tillrop om alla eskimåer och hoppet om sushi hela graviditeten. 

Jag börjar oroa mig för vaggisarna. Verkar kletigt och jag som inte lärt mig trivas med tampong ens... Några fler tips än trosskydd?

Visst är det så att jag skall ringa distansgyn när jag får omslag på ÄL-stickan? Jag satt på en underbar ö i Trosa skärgård före midsommar när jag ringde om hur det skulle gå till så jag blir osäker...
    Så glad att jag slapp de där vaggisarna. Jag har bara använt gelen och då var det bara att duscha efteråt och få bort det som rann ut. Sen var man freesch Tyst

Varför är det så att vissa på CA får gel och vissa får vaggisar?

Jag har egentligen ingen aning vem du ska ringa om du får omslag men är det inte liten omväg att ringa distansgyn för sånt. Är det inte bara att ringa CA och boka in tid för återföring direkt?
  • FruNaftra

Kryddan, gud vad trist Kram!

Nu har jag pratat med Göran och han tycker jag kan köra igång direkt om vi vill. Jag slipper spraya och kan börja ta sprutorna direkt, dag 2. Vilket är typ när som helst. Och vi saknar 10 000 kr så tyvärr går det nog inte att köra igång riktigt än, om vi inte lånar......surt. Vi trodde vår  bil skulle vara såld vid det här laget och att pengarna skulle ligga redo på bordet....men folk är väl inte så köpsugna än.

Får avvakta tills finansieringen är klar. Jävla skit!

• FruNaftra

Kom att tänka på en sak. Jag glömde fråga läkaren om detta....så jag passar på att fråga er.

För 3 månader sedan dog en god vän och jag fick ett rökåterfall. Hade varit rökfri i typ 2 år. Men när han dog så försvann motivationen och jag började röka igen. Nu efter att jag pratade med Göran om IVF så gick jag ut och tog den sista cigaretten och kastade resten. NU är det slut på äcklandet!!

OM vi nu skulle hinna få fram pengarna till en IVF innan mensen kommer, om ca 1-1,5 vecka, tycker ni vi ska köra igång, trots att jag har rökt i 3 månader?

• FruNaftra

Men gud Cånrad, vad roligt!
    STORT grattis
    Klart vi inte tar illa upp (eller ja...jag kan inte tala för alla andra men detta är min spontana åsikt iallafall). Vi stöttar varandra i vått och torrt

KRAMKRAM!!

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-25 17:41:51 följande:
    Hoppas ni kan starta nu och att det löser sig med pengarna
    Tror du det är säkert då?
    Jag har ju rökt i 3 månader ju Gråter
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-25 17:59:55 följande:
    Oj har dålig koll på det där med rökning, men ni har väl manlig inferlitet?? Eller minns jag helt felDrömmer
    Japp...för få spermier
  • FruNaftra

Vädur, nej eftersom jag har slutat amma och mensen är tillbaka så tyckte han inte att det behövdes något blodprov. Jag känner nog att jag vill köra på med IVF trots att jag rökte en kort period, men problemet just nu är att få fram pengarna. Vi kan låna (tills bilen är såld och det tar förhoppningsvis inte lång tid), men det vill inte maken för tillfället. Men han säger att han ska fortsäta fundera. Vi får se vad han säger. Just nu ber jag till mensguden att tant röd ska hålla sig på avstånd

Tack alla för era tankar. Det känns tungt ibland. Men så tittar man på lilltjejen och minns hur mycket han älskade henne, och då blir det alldeles varmt i hjärtat. I söndags skulle han ha fyllt 30....    Livet är skört. Ta hand om era kära!

Kram till er alla!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19