Carlanderskatöserna del 19
Lycka till! Med den välfyllda frysen så borde ni lyckas förr eller senare.
Så länge det är färskt. Och det brukar det i regel vara.
Cotton, klart du ska tänka positivt!
Hoppas du får en bra BM/läkare som gör VUL. Tyvärr fick vi en riktig surkärring som bara ville göra sitt jobb på snabbaste möjliga sätt och sen sparka ut oss med huvudet före. Fan...jag är fortfarande förbannad på människan.
Kryddan, gud vad trist Kram!
Nu har jag pratat med Göran och han tycker jag kan köra igång direkt om vi vill. Jag slipper spraya och kan börja ta sprutorna direkt, dag 2. Vilket är typ när som helst. Och vi saknar 10 000 kr så tyvärr går det nog inte att köra igång riktigt än, om vi inte lånar......surt. Vi trodde vår bil skulle vara såld vid det här laget och att pengarna skulle ligga redo på bordet....men folk är väl inte så köpsugna än.
Får avvakta tills finansieringen är klar. Jävla skit!
Kom att tänka på en sak. Jag glömde fråga läkaren om detta....så jag passar på att fråga er.
För 3 månader sedan dog en god vän och jag fick ett rökåterfall. Hade varit rökfri i typ 2 år. Men när han dog så försvann motivationen och jag började röka igen. Nu efter att jag pratade med Göran om IVF så gick jag ut och tog den sista cigaretten och kastade resten. NU är det slut på äcklandet!!
OM vi nu skulle hinna få fram pengarna till en IVF innan mensen kommer, om ca 1-1,5 vecka, tycker ni vi ska köra igång, trots att jag har rökt i 3 månader?
Men gud Cånrad, vad roligt!
STORT grattis
Klart vi inte tar illa upp (eller ja...jag kan inte tala för alla andra men detta är min spontana åsikt iallafall). Vi stöttar varandra i vått och torrt
KRAMKRAM!!
Vädur, nej eftersom jag har slutat amma och mensen är tillbaka så tyckte han inte att det behövdes något blodprov. Jag känner nog att jag vill köra på med IVF trots att jag rökte en kort period, men problemet just nu är att få fram pengarna. Vi kan låna (tills bilen är såld och det tar förhoppningsvis inte lång tid), men det vill inte maken för tillfället. Men han säger att han ska fortsäta fundera. Vi får se vad han säger. Just nu ber jag till mensguden att tant röd ska hålla sig på avstånd
Tack alla för era tankar. Det känns tungt ibland. Men så tittar man på lilltjejen och minns hur mycket han älskade henne, och då blir det alldeles varmt i hjärtat. I söndags skulle han ha fyllt 30.... Livet är skört. Ta hand om era kära!
Kram till er alla!