Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Välkommen alla nya tappra IVF,are!
    Jag håller tummarna för oss i höst

{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Snart ska vi dricka alkoholfria Skål   för att fira våra   Gravid och vårt ständiga Kräks...MmMMm...som jag längtar!

• FruNaftra

Tack tjejer, kramar får mig onekligen att må lite bättre

Det är Gonal F jag tar nu. Snart dags att gå över till dubbla sprutor (Gonal F + den som förhindrar ägglossning). Får se om det blir någon skillnad då. Jag tror inte jag hade såhär ont förra gången jag sprutade så detta kom som en överaskning. Plus att man blir så trött av att ha ont. Vill mest bara ligga och sova. Tur att maken är ledig idag. Han får bära Ella åt mig och hjälpa mig vid lyft och sånt.

Mulan, Underbart!!!  Solig

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-09 16:35:30 följande:
    Den andra sprutan gillade jag inte alls, tyckte den var svår att ta
    Skönt att mannen har varit hemma idag Snart dags för vul oxå.... spännande... hur många ägg har du fått med långa?
    Skönt att jag slipper vara den som ger mig sprutan. Det får bli mannens problem

Jag tror jag fick 16 ägg varav 9 blev befrukade och 2 kunde frysas ner. Det är väl ganska bra va? Ska bli spännande att se hur det blir denna gången. Hoppas på MINST 40 superkvalitéägg och 20 starka eskimåer till frysen Muhahaaa
  • FruNaftra

hohohoh...humor humor  Tomte

Helt fotbollslag.....alltså bara 11 stycken? NÄÄÄÄÄÄÄÄ vet ni vad!
    Det är på tok för få ungar!

• FruNaftra
    {#emotions_dlg.flower} Lycka till 34,an!  {#emotions_dlg.flower}
    Vi håller tummarna för dig också så klart.

Roligt att se att så många nya söker sig till vår tråd
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-11 08:21:10 följande:
    Håll tummarna för lyckat FET idag!
    Självklart!!
    *spark i häcken*

• FruNaftra
    42an skrev 2010-09-11 09:05:21 följande:
    Hej på er, tack för det varma välkomnandet!
    Pratade med min distansläk i torsdags om att det var dag 21 om de ville köra den långa, hade sökt dem flera dar men de hade varit lediga. Hon sa då att det var inga problem, de skulle kontakta CA om behandlingsplan och fixa recept.

När jag ringde på em sa hon att "det är inte säkert att vi får svar idag", vi trodde båda att det var den korta varianten som skulle köras så jag kände mig lugn, och tänkte att de ringer väl som igår. Det gjorde de inte, har tom ringt apoteket men det finns inget recept där.

De vet att jag har kort cykel och idag på dag 23 känns mensen mkt nära, vad ska jag göra? Kan man börja spruta på andra eller tredje dan?Är det ngn av er proffs som vet? Eller går det att få tag på ngn på CA på helgen? Jag vill verkligen inte vänta en månad till, har redan väntat ett år på att maken skall "omvändas" och i min ålder så brinner der ju i knutarna! Snälla ni vad skall jag göra?????
    Du kan börja spruta på dag 2 eller 3 från första mensdagen. Jag började på dag 2 och jag kör korta varianten. Så även om du får mens nu så kommer du skert hinna börja spruta denna månaden
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19