Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

danei skrev 2010-09-15 12:32:37 följande:
    Tack! då är jag på rd 2 :)
    Härligt

Mom70 - härligt att komma igång med syskonförsök. Välkommen till oss. Jag försöker också få ett syskon. Kör korta metoden nu.

Hur mår allihopa idag?

Jag fick hämta ut fler sprutor idag eftersom behandlingen förlängdes....passade på att förtidsrösta och gå i roliga butiker på stan. Sen var jag till sjukgymnasten med Ella. Hon är svag i nacken på vänster sida så vi fick sätta fast lite tejp på musklerna och gå igenom övningar vi ska köra med varje dag. Nu är ryggen helt slut efter allt flängande så jag ska lata mig ett tag nu
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-15 19:10:07 följande:
    Ingen blödning ännu..
    BIM idag eller imorgon..
    Testar nog på lördag om ingen mens kommit. Är ju på RD 7 då men det är ju en blasto så det kan ju visa plus då...
    Gud vad spännande. Är det RD 4 idag alltså? OooOohhh....nu har blastocysten säkert fäst och växer så det knakar

Jag får gåshud bara av att tänka på gravtestande. Så mycket som står på spel liksom...inte alls som för vanligt folk som bara kan fortsätta försöka månaden därpå. Nejnej....själv får man hjärtklappning och bli kallsvett och vågar inte titta på testet för man är så rädd för att det ska visa "Inte gravid".
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-15 19:19:19 följande:
    Ja det är jobbigt att ens tänka på det och ändå gör man inget annat....

Andra fattar inte hur bra dom har det. Att försöka bli gravida för dem är bara mysigt och förhoppningsvis skönt och GRATIS
    Ja fy man blir bitter bara man tänker på det.
    Folk fattar inte hur bra de har det.
  • FruNaftra

Ni som gjort lång resp kort metod - hur skiljde sig spruttiden mellan metoderna?

Om jag jämför denna korta IVF med den förra långa så har jag insett att jag sprutar betydligt längre denna gång. Konstigt...varför är det så?
    .
    Det var bara 10 dagar mellan första sprutan och ÄP med den långa metoden. Om det nu blir ÄP på söndag eller måndag som Göran befarade vid sista kontroll så innebär det att det är 14 eller 15 dagar mellan sprutstart och ÄP denna gång. Det är STOR skillnad. Över en halv vecka. Ändå samma hormondos som förr och jag slapp nedregleringen.

Det växer till sig så grymt långsamt jämför med sist, trots att jag har fått behålla mina egna hormoner (slipper nedreglering) denna gång. Fasen vad konstigt att det växer så mycket långsammare helt plötsligt. Varför blir det så? Någon som orkar bra sig..snälla??  

GAAAHHH...mina äggstockar börjar nog bli gamla och dassiga

• FruNaftra

Glöm det...kan konstatera att min huvudräkning är värdelös för det var 12 dagar mellan sprutstart och ÄP sist, inte 10. Inte så stor skillnad mellan IVF,erna med andra ord....max 3 dagars skillnad typ. Inte så farligt   Det finns hopp för mina äggstockar, tjejer!!!!

• FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-15 21:54:54 följande:
    Jag fick mens idag, precis på BIM. Jaja, så kan det gå, jag väntar och testar på onsdag och försöker igen direkt. Vi kan ju hålla på ett år på det viset (intalar jag mig själv)
    Nääää...vad trist
    Skönt ändå att det bara är att köra igång igen snart. Nästa gång måste det gå.
    Kram!!!
  • FruNaftra

Mom70, förstår att det är välmening bakom läkarens "sexförbud" ...men som jag förstår det så är det inte farligt att spraya medan man är gravid. Huvudsaken är att man gravtestar så fort man kan få ett tillförlitligt resultat. Gärna innan man börjar spruta. Härligt att du har fått ÄL nu iallafall. Ha det så trevligt ikväll hahahha

Visst är det konstigt men ÄL. När man verkligen VILL att den ska vara punktlig så verkar den oftast dröja några dagar. Det är som att man vill så mycket så att kroppen jävlas med en bara för att retas.

Skrippo, jag lider med dig vännen. Håller tummarna för dig och hoppas denna väntan snart är över. Kan du inte testa snart? Var det en blasto eller hur var det. Ursäkta mitt guldfiskminne. Jag förstår att det är tungt med dessa frågor....jobbigt för oss som måste kämpa. Det är ju inte för att vara elaka som folk frågar men om de bara kunde ana hur jäkla opassande det är att ställa sådana frågor. Folk som är fertila som frögurkor begriper inte bättre. Bläh.

Idag är ryggen helt paj efter att jag plockade fallfrukt i ca 1 h. Jag är så trött på det här....  Gråter
    I morgon är det dags för 3,dje och sista kontrollen på CA. De kommer ta blodprov och för säkerhet skull. Hoppas jag får ta ÄL sprutan i morgon.

KRAM på er tjejer! Hjärta

• FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-16 14:28:57 följande:
    Fru Naftra: Jobbigt med ryggen. Hoppas det känns bättre snart. Håller tummarna för att kontrollen ska gå bra så att du får tra ÄL-sprtan så snart som möjligt.

DEt är en blasto jag ruvar på och är bara på RD5 idag. Har bestämt att testa på lördag om inget hänt. Börjar jag blöda ordentligt idag så testar jag imorgon.

KRAM
    Ja men då är det RD 7 på lördag...då borde du se om försöket lyckats

Tänk på att jag också var 100% säker att mensen skulle komma för jag hade mensvärk och fick spottings - kroppen fattade väl inte att den var gravid och ville köra på som vanligt. Så även om det känns som att det kan skita sig vilken sekund som helst så kan det gå hur bra som helst. Hoppas du får sova natten fredag-lördag...natten innan tjuvtestardagen rukar vara ganska sömnlös.

Tack för tumhållningen!
  • FruNaftra

Cotton, jag blev alldeles kall när jag läste ditt inlägg. Jag beklagar djupt er sorg och sänder er all kraft och styrka så ni ska orka vidare. Er finaste lilla pojk leker nu med änglarna men kommer föralltid hålla er hand. Urs vad jag lider med er. Du verkar ändå så stark i ditt inlägg och det är så beundransvärt att ni orkar blicka framåt och kämpar på.  Kramkramkramkram!!!  {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Akita, jag tror blödningen brukar komma någonstans runt dag 10. Min kom senare...någonstans melan dag 12 och dag 14. Det dröjer lite ibland men för vissa men vanligast är att den dyker upp vid dag 10 som jag förstår det. Skönt att du inte har så mycket biverkningar.

daniel: Det var ostimulerat FET jag gjorde. Konstigt att TD inte är satt till samma dag....undra varför det blev så. Jag har inget bra svar på detta men en tanke är att TD kanske inföll på en helgdag och att de därför tog TD till en vardag när de har öppet och kan ringa mig för att få besked. Men naaah, det känns inte som en så trolig teori....

Skrippo, herre gud vad jobbigt det låter. Att leva med smärta är det värsta som finns. Jag fick morfin i ca 2,5 månader när jag fick ischias och diskbråck och det var den värsta perioden i hela mitt liv. Kram på dig!!!

• FruNaftra
    cotton skrev 2010-09-16 15:39:02 följande:
    Mom70,  tack så hemskt mycket. Ja, livet är otroligt orättvist. Vår efterlängade pojke fick inte vara kvar hos oss och det känns så ofattbart orättvist. Jag saknar ord för att ens försöka fånga hälften av vad jag känner och jag pendlar mellan stor avgrundsdjup sorg och saknad efter min son, och en ofattbart omfångsrik kärlek för honom, mot ren blixtrande ilska och brännande bitterhet och hat mot att detta hände och att universum tvingade oss gå igenom detta.

Men kärleken är starkare och den övervinner och jag försöker minnas min son med ljusa färget och inte förblindad av ilska. Han är den bästa delen av mig och förtjänar att bli ihågkommen och att bli ihågkommen på ett fint sätt.

Om vi lyckas med syskon till honom (nästan tvilling om vårt FET fungerar) kommer vi att ha en otrygg graviditet, men samtidigt vill jag tro att Cornelius kommer att vaka över både mig som mamma som sitt blivande syskon och det känns tryggt.
    Urs stackare   Finns inga ord som räcker till! Det är fördjävligt helt enkelt.
    En kompis till mig förlorade sin son när hon var i v 17. Detta hände förra veckan. Hon beskriver det ungefär som du. Även om livet känns nattsvart just nu så finns en glimt av hopp och kraft att se framåt och planera inför ett nytt försök. Det kanske är det enda som gör att man inte faller ner i avgrunden totalt. Cornelius är ett så vackert namn. Finaste lilla pojk!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19