Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-09-06 19:39:26 följande:
    På morgonen så ställde jag klockan en halv timme tidigare än jag brukade gå upp för att kunna ligga ner en halvtimme...... på dagen så försökte jag ligga ner en stund på lunchen oxå och den sista stoppade jag in  när jag gick och la mig för kvällen.
    På morgonen och på dagen har jag gått på toa och kissat efter en halvtimme för att bli av med det mesta kletet.....
    Tack för tipsen. Det är väl bra att man ligger en stund så kroppen hinner absorbera klegget (MmMMmmm). Man ska väl ta det hyfsat regelbundet också antar jag....tjohej.....
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-07 10:34:43 följande:
    Ja nu är det bara att hoppas de klarar upptiningen.

Enligt BM på CA så tinar de först en ( alla våra är frusna en och en ). Är den livskraftig så sätter de in den.
    Överlever den inte upptiningen så tinar de en till. SKulle inte heller den klara sig så för man hoppa över denna cykeln. För blastosar tar tydligen längre tid att tina.

Så fortsätt gärna hålla tummarna
    Härligt. Självklart hålls tummarna hårt för dig!! 
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-07 12:24:12 följande:

Nu har de ringt från CA!

FET blir på lördag 12.30. Spännande!

JEEEEJJJ 
    Jättespännande
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-09-07 19:43:05 följande:
    calcaneus: Lycka till i morgon på FET
    Lyckospark i häcker från mig med
  • FruNaftra
    Släggan skrev 2010-09-07 19:46:35 följande:
    Oj vad här skrivs....
    Har  en liten undran.....ska ju börja med spray på dag 21 i menscyken. Vad händer om jag nu mot ALL förmodan skulle bli gravid vid denna ägglossning? Ska man inte ens försöka denna månad eller köra på som vanligt och ta ett gravtest innan spraystart?

Hälbenet: Vad skönt för er att ni fått en tid, snart dags.........spännande.

Längtans stina: vad härligt med lite symtom,  "bomber" e ju inte fel. ;) brukar iallafall männen tycka!

Skrippo: lycka till på lördag.

Kram
    Det spelar nog ingen roll om du testar precis innan spraystart. Det är nog för tidigt för att få ett plus på stickan ändå. Om du är osäker så kan du gravtesta lite senare eller innan du ska börja spruta.
  • FruNaftra

Är det någon som har känt sig annorlunda under tiden ni sprutat (korta metoden)?
    Jag har fått så ont i ryggen. Har haft lite ont innan sprutstart men nu när jag börjat injicera så har det blivit värre riktigt snabbt. Måste käka värktabletter, annars orkar jag inte bära Ella. Menmen...det kan bara vara en tillfällighet.

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-07 21:10:49 följande:
    jag hade ju redan ryggont som jag fick av IVF behandlingarna i Linköping och det blev sen värre när jag startade med korta metoden på CA och när jag sen blev gravid blev det ännu värre, när det var som värst kunde jag inte ens sitta ner på en stol Men blev sen bättre efter v 15
    Hormonerna påverkar ju ryggen väldigt mycket
    Det hände ju även snabbare saker med äggstockarna, med långa tror jag att jag började känna efter 5-6 sprutor men med korta efter 1 tror jag..... När jag sen tog ägglossningssprutan kändes det väldigt mycket och hade riktigt ont när jag kom in på CA på morgonen, med långa har ju allt man känt av äggstockarna försvunnit efter man tagit sista sprutan tycker jag
    Ah men då kan det ju vara sprutorna då. Det är ju bra att veta vad det kan bero på. Jag har länge haft problem med ryggen. Ryggskott, ischias, diskbråck, ont i ryggen så fort jag har PMS (varje månad), ont i ryggen så fort jag är förkyld och febrig osv..rygghelvetet har alltid plågat mig. Man borde kanske vara van vid det här laget. Men när jag var gravid hade jag inte ont alls. Jätteskönt!   Jag får hoppas att jag blir på tjocken snart så jag slipper gå runt som en gammal tant och oja mig.
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-07 21:15:55 följande:
    Tack för sparkarna! 14.30 är det. Tänkte köra dit på lunchen och käka där för jag är mer orolig för trafiken och parkeringen än för själva återförandet. De skall visst ha god sushi precis utanför området...
    Trafiken brukar ha lugnat sig vid den tiden (lunchrushen är precis över då) så du behöver nog inte oroa dig.
    Parkeringsplats har jag också upplevt kan vara bökigt ibland. Men det finns ju smågator precis bakom CA huset där man kan parkera. Där hittar du säkert något om det skulle knipa
  • FruNaftra
    akita06 skrev 2010-09-08 18:43:32 följande:

Hej hej allihopa!

Jag är en tjej från Varberg som ska göra IVF på Carlanderska om några veckor. Börjar spraya suprecur på söndag.Vi har försökt i drygt 2 år och i somras lyckades vi äntligen på egen hand.."när man minst anar det"-vi försökte inte ens den månaden. Tyvärr slutade det i mf i v 6+0 så nu har jag liksom fått erfara att det inte räcker med ett pluss på stickan utan det ska gå hela vägen för att det ska bli ett barn. Är lite nervös och har inte så stora förhoppningar på det här.
    Vad har ni andra för erfarenhet av Carlanderska...vet så lite om dem.

Välkommen hit Akita!

Tråkigt med missfallet. Men en positiv sak i hela eländet är att du faktiskt blev gravid och säkerligen kan bli det igen. Hur gammal är du?

Hur kom det sig att ni valde Carlanderska före offentlg fertilitetshjälp?

Själv är jag 28. Ingen problem med fertiliteten utan det är min man som har för få spermier. Därför kan vi inte lyckas naturlig väg.

Lite om mig:
    Påbärjade utredning på CA i november 2008 efter att ha försökt på egen hand i 1 år
    Började med IVF (långa metoden) december 2008: ET resulterade inte i en graviditet.
    FET 1 någon månad senare: Fick missfall.
    FET 2 i maj resulterade i vår under bara dotter Ella som nu är 7 månader.

Eftersom vi vill ha syskon till Ella så har jag kört igång med IVF igen. Nu har jag börjat spruta (korta metoden) och ÄP är om mindre än 2 veckor.

Jag tror du kommer trivas på Carlanderska. De är riktigt duktiga!
    Det finns 3 läkare där och det kan bli en salig blandning. Du kommer nog få gå till dem alla. Det får iallafall jag, även om det alltid finns 1 ansvarig läkare.

Lycka till med din IVF. Spännande
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-08 20:16:04 följande:
    Det gick nog bra tror jag. Blasten hade inte hatchat men fortsatt växa efter upptiningen. Jag fick en utskrift av hur den såg ut nytinad. Göteborgstrafiken var snäll mot mig, det var annars det jag var mest orolig för, men sushin var inte lika god som i Borås. Jag hann gå en liten sväng på stan innan också, jag blir alltid förvirrad av Göteborg, lurigt med en så stor stad! (Jag är uppvuxen i Stockholm men de ränderna har visst gått ur...)
    GRATTIS Calcaneus!
    Äntligen ruvar du

Vad bra att det gick vägen. Hoppas att det ska gå bra trots att den inte hatchade. Den växte ju och det är huvudsaken. Den hatchar väl just precis nu istället

Bra att stockholmsränderna har gått ur...hahah 
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19