Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Kul att vi blev så många i tråden Cool

GLÖM INTE att skriva in er i listtråden så vi har koll på er (titta i TS, där finns länken till den tråden).

I morgon ska jag till CA för en sista kontroll innan ÄP. Lyckades fixa barnvakt i sista sekund (phu). En kompis tar långlunch och kommer över och tar över en kortis så jag hinner åka in.

Hoppas på många fina ägg i morrn

• FruNaftra

Tack tjejer.
    Det börjar kännas nervöst nu. Igår kväll innan vi somnade sa jag till min man att det bara är ett par dagar kvar tills vi vet hur många av äggen som blev befruktade. Han blev lite förvånad när jag nämnde det....han sa att han har kopplat bort det och inte tänk på att det är så snart. Men det är det. Skönt ändå. Då hinner man inte bli mer nervös än nödvändigt

• FruNaftra

Vädur: Hoppas det

Sydney: Torbjörn sa att jag fick så många ägg med långa metoden så han hoppas på att jag ska få färre med bättre kvalitet med den korta. Jag antar att det betyder att vissa kvinnor tenderar att få bättre kvalitet på äggen om man hoppar över nedregleringen. Men allt är så luddigt inom vetenskapens värld så man kan aldrig vara 100% säker  

Hur många ägg fick du med den långa metoden?

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:09:14 följande:
    Jag fick mycket bättre kvalité med korta Men lika mång ägg..... ska bli spännande och se hur skillnaden blir för dig!!
    Göran sa oxå nåt om att äggen kan bli sämre av sprayen.... och så har det nog varit för oss.... om det inte var akupunkturen som hjälpte.......

Vet inte om jag ska gå på akupunktur nu vid FET...... måste ju åka 16 mil(framoch tillbaka) och är ju inte lika smidigt nu när man har en liten fis.....
    Jag hoppas på att ha samma tur som du
    16 mil är ju en liiiiiiten bit om man säger så. Äh, spänn fast lillfisen på rakräcket på bilen så slipper du höra gnället istället
  • FruNaftra

Nu har jag varit inne på CA.
    När jag satt i bilen ringde de och undrade var jag var. De hade skrivit fel tid på lappen de gav mig så jag kom in 1 h senare än vad de planerat. Så jag fick vänta ett tag innan de kunde ta emot mig...jag var så stressad eftersom jag hade lämnat Ella till en ganska ovan banpassare. Inte riktigt vad jag behövde just då.

Tyvärr växer det inte till sig speciellt fort så ÄP kommer inte bli på fredag utan på söndag eller måndag. BLAAAAHHHH....då skiter det sig med barnpassning ju, eftersom svärföräldrarna reser 25 mil för att ta henne fredag och lördag. Jag ska in igen på fredag  för sista kontroll + blodprov....då kan vi spika datum för ÄP.

Känner mig lite negg nu...nu måste jag gå och ha ont i ryggen hela helgen när jag hade ställt in mig på att det skulle vara över snart.

• FruNaftra

Längtans stina - stort grattis!!!

daniel - köp något motsvarandemitt val kvinna. Massa folsyra + järn + annat som kan vara bra att fylla upp sina reserver med. Tydligen ska man börja med folsyra 6 månader innan en graviditet om man vill minimera risken för ryggbråck hos barnet i magen (rätta mig om jag har fel).

34,an - förstår att du blir besviken på läkaren. Känns som det är helt fel attityd att bemöta en patient/kund med. Försök slå det ur huvet och tänk istället "Han är döm i hövve"  

Känns som luften gick ur mig idag. Vi har fixat barnvakt tills på söndag och måndag (oavsett vilken av de dagarna ÄP blir) - svärmor stannar kvar och tar Ella. Det borde muntra upp mig men ändå så är jag så trött och besviken över att det inte blev någon ÄP nu på fredag. Vad är detta att sura över? Skyller på hormonerna!

• FruNaftra

Söta ni är!!!! 

Jag har inte så många som växt till sig...kanske 7 stycken eller nått, 13 cm något sånt låg nog en del på. Såååå seeeegt alltså. Baaaah.

Jag har bara 112 enheter nu när jag sprutar. Som jag förstår det är det väldigt lågt. Någon annna här inne som kör/har kört med samma låga dos? Undra varför jag får så låg dos medan andra får så hög.

Skrippo, självklart hålls tummarna stenhårt för dig. Jag kräver en daglig rapportering från dig. Vi ska följa din väg mot plusset   

Puss och kram på er era galenpannor!

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 22:59:47 följande:
    Men det är ju lagom antal Kommer nog bli kanon och fin kvalité
    Du är väl lättstimulerad eftersom du behöver så låg dos
    Herre gud vilka gigantägg det hade blivit om det var sant att de var 13 CM. MM låter mer troligt hihihi

Jag som satsade på att få minst 1 fotbollslag...7 ägg räcker ju inte så jag hoppas fler  växer till sig.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-15 06:53:42 följande:
    Ha ha 13 cm det vore något och ett gäng med sådana
    Ett halvt fotbollslag bestående av jättar
    Skrippo skrev 2010-09-15 07:53:47 följande:
    Hej på er

Rd 4 iadg och än så länge inget blod eller rosa....

Lever på hoppet men fy fasen så långsamt tiden går....
    Vad bra Skrippo. Precis vad vi vill höra   Håller tummarna stenhårt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19