• sydney

Carlanderskatöserna del 19

lillafröet: får jag också komma in på din sida?

• sydney

Skrippo: lycka till med FET imorgon! jag förstår dig när du inte vågar tro på pluss och att det sedan ska stanna tiden ut också. men nu är det din tur!

• sydney

Dagen har inte börjat bra för mig. Var på toa tidigare och fick lite rosa på pappret. Bådar inte gott. Så det känns precis som innan mens med mensvärk och ömma bröst. Brukar få spottar så det är väl på väg nu då. Förra ruvningen fick jag spottar också, men har för mig att det var så lite, och redan på RD7-8 och det höll i sig 2-3 dagar och försvann sedan. Nu blir det ingen rolig dag. Får testa imorgon bitti och sedan blir det vin imorgon kväll!

• sydney
    Vädur 78 skrev 2010-12-10 08:51:58 följande:
    Å nej vad tråkigt Jag har ju alltid fått spottings på mina minus ruvningar men sen hör man ju om dem som får spottings och plussar oxå Fortsätter hålla tummarna för dig! KRAM
    har du fått mensen innan du slutat med progesteronet eller har den kommit innan TD?
  • sydney
    cotton skrev 2010-12-10 09:38:31 följande:
    Sydney, nej, jag hoppas inte det ska innebära dåliga nyheter... Jag ska inte ingjuta falskt hopp i dig, men när jag var gravid med Cornelius, hade jag spottings före TD. Det var därför jag testade tidigt då (hade faktiskt tänkt hålla mig till TD) i och med att jag bara ville ha mitt minus bekräftat en gång för alla. Och så var det ett plus istället!

Med andra ord, det måste inte vara kört... men jag förstår verkligen att du inte orkar hoppas så mycket just nu. Jag håller dock mina tummar!

Många kramar!
    jag får inte ge upp hoppet förrän efter jag har testat imorgon bitti. man vet ju aldrig...

Tack för stödet!
  • sydney

jag har hållit mig borta från FL i helgen. Det har inte varit så kul, har testat minus på RD12 och TD idag. Det var ju inte oväntat... men så tungt. Nu har jag slutat med progesteronet så får se när blödningen kommer. Har inte haft mer spottings sen i fredags. Nu börjar det jobbiga med att ringa kliniken och berätta för de få som vet att det inte har gått vägen. Så jag får ingen rolig lucia idag.
    Hela hösten har varit som en transportsträcka, väntan från MA till att göra nytt FET. 3,5 mån tog det och när jag nu har gjort FET och det blivit minus känns det som om luften gått ur mig, som om nån dragit ur proppen. vet inte hur jag ska orka med ännu mer väntan och besvikelse. Jag vet att det går på nåt sätt men frågan är om det är värt det... så jobbigt det har varit sen vi hoppade på IVF karusellen i maj...

var tvungen att skriva av mig. Mår dåligt och är trött efter 5 timmars sömn i natt.

• sydney

Skrippo: skönt att FET gick bra! Nu måste du få en fin julklapp.

Cotton: håller tummarna att allt ser bra ut på VUL idag så du kan bocka för ännu en milstolpe. KRAM

FruNaftra. Förstår dig att det känns tomt och jobbigt. Det var ju inte gått så lång tid för dig.

• sydney

Loppanlängtan; jag ska njuta av julen! Gillar julen och det blir roligare för varje år med dottern (4,5 år nu) men samtidigt tråkigt att inte vara gravid denna julen heller.

ni som har testat negativt efter IVF eller stumulerat FET, när har er mens dykt upp? jag tog sista progesteronet igår kväll så räknar med att mensen kommer inom någon dag.

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-12-14 12:51:21 följande:
    Nu är det så mycket jag har missat att jag inte orkar läsa bakåt så långt. Men något som inte går att missa är att Cotton är superpreggo och sett sin lilla majskrok leva loppan där inne. Fy fasen vad härligt att höra. STORT grattis. Nu kan du andas ut

Jag var på gyn idag för efterkontroll och läkaren tyckte att slemhinnan var tillräckligt tunn för att jag ska slippa skrapning. Skönt. Har ringt CA och berättade hur det hade gått och vi bestämde att jag ska ringa så fort mensen kommer så vi kan planera nästa FET, som vi vill göra så snart som möjligt. Hade varit underbart om man hann med en FET innnan jag går tillbaka till jobbet (i början av februari). Vill inte springa till kliniken stup i kvarten om man precis börjat jobba och kanske sitter ute hos ny kund. Sen har jag även lärt mig att det bästa sättet att få såren läkta är att planera framåt och kämpa vidare. Så det siktar vi på nu.

Ska försöka ligga lågt ett tag. Passa på att nalla av julnubben och njuta av julnissan och susar omkring och leker rövare här hemma.

KRAM till er!
    Skönt att det såg bra ut och hoppas ni hinner med FET innan februari. Det skulle väl vara om den kommer typ snart och det är julstängt när du har ÄL, hoppas ni tajmar det!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19