• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-11-22 19:33:50 följande:
    Ja jag har ju fått ut mycket ägg men dålig befruktning och oftast dålig kvalité, men kvalitén blev ju bättre med korta metoden.
    Han sa att Menopur skulle ge mindre antal ägg. Puregon och Gonal f tror jag är precis samma fast olika läkemedelsföretag, om jag fattat det hela rätt
    Det lutar nog åt 3 pack om vi hinner få ihop pengar till det innan jan, ska kolla lite vad det kostar till distansgyn för antar att det tillkommer på dessa 40000:-
    inte lätt att välja. jag har ju bara gjort 1 IVF med långa metoden med menopur. Fick 7 ägg, 2 var omogna och 4 befruktades. 1 till mig och 3 till frysen, Alla 4 var av toppkvalitet enligt Torbjörn men vi får vänta och se hur bra de är. Första veckan sprutade jag med 150ie sedan fick vi höja till 225ie. Blir det ny IVF för oss så blir det säkert menopur igen men då 225ie från starten.

Cotton: visst är det så att ett PLUSS bara är ett första steg men det är en bit på vägen i alla fall.
    Skönt att läsa att du är lycklig! Nu bara måste det gå vägen för er!
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-11-22 19:52:25 följande:
    vet du varför du fick Menopur? Verkar som de oftast ger Gonal f eller Puregon först.
    kändes som om det var nåt som distansläkaren bara kom fram till med hjälp av sköterskan, de fick inte någon info av CA. Det gick på 2 min och sedan fick jag receptet. jag har också fått för mig att man inte börjar med det. men har aldrig brytt mig om att fråga varför det blev menopur. lite meckigt att blanda ihop det också men lärde mig efter ett tag.
  • sydney
    Fylgja skrev 2010-11-23 10:30:30 följande:
    Hej på er, har haft lite dålig koll på tråden sista  dagarna, hoppas det går ok för alla!

ceropegia - tänk att det snart att dags för dig, hjälp vad tiden går fort!!

Själv har jag fått omslag på ÄL idag och FET är inplanerat till på måndag. Det blir nog bra hoppas jag, är inte i någon vidare form just nu men tar en dag i taget.

Just nu sitter jag mest och funderar på hur jag ska ta mig i till Göteborg - hade tänkt vara kollektiv idag eftersom jag känner mig så zonkad efter flera nätters dålig sömn, men det är jätteförseningar pga snö och halka..

Hur går det för er andra i snön - hörde att det var besvärligt i Smålandstrakten bl.a?
    Spännande med FET på måndag! Jag hoppas också på att det blir FET för mig i början på nästa vecka!

Jag bor i Halland och jobbar på gränsen till Småland. Här har det kommit ca 10 cm och det snöar för fullt.
    Min man skulle till Nässjö idag, försökte få honom att ändra de planerna men icke.
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-11-23 12:59:26 följande:
    Ringde distansgyn idag och bokade in ett besök i början av januari, de ville träffas oss innan start och är väl lika bra att ta om de där infektionsproverna så de är nytagna.
    Kostade 40000 kr till CA för 3 pack och sen 4000:- till dem per behandling. Bm jag pratade med var jättetrevlig så blir nog bra att göra på distans oxå samt skönt att slippa de långa resorna.
    Det låter bra! Så då kan man ju köpa 3 pack trots att man gör det på distans? Och till distansgyn behöver man inte betala för 3 pack direkt utan bara för de försök man verkligen gör, eller? Då ska vi också fundera på 3 pack och försöka få den stora fakturan från CA att bli betald med bruttolöneavdrag, så blir det ganska prisvärt...
    Jag hoppas ju att vi lyckas med FET, men måste ha en backup plan!
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-11-23 14:02:57 följande:
    Hej tjejer. Ville vara säga att VUL inte gick bra alls. Hjärtat slog, men fostret var bara hälften så stort som det borde vara. Så missfall står inför dörren. Urs vi är så ledsna. Trodde verkligen det skulle bli julibebis. Här går man runt och är aptrött och spyfärdig, så får man inget för det mer än en massa blod och tårar.

Vi får se när vi kommer igång igen. Just nu orkar vi inte ens tänka på saken. Det är inte roligt någonstans det här.
    Ska tillbaka på kontroll nästa vecka på onsdag. Då får man väl ett mer definitivt besked.

Kram till er!
    Nej men vad är det jag läser. Inte du med. kan ju ske mirakel med tanke på att hjärtat trots allt slog, men vet att man själv inte tror på det. Usch vad jobbigt för er. Hoppas allt går så bra det kan. Att man aldrig kan få glida på räkmacka och att det kan ta sig på första (syskon) försöket. Ni fick ju kämpa mycket för första barnet.
    stor kram. Ni får ta jul & nyårsledigt och sedan känna efter hur ni känner om när ni orkar med ett nytt FET.
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-11-23 14:57:33 följande:
    7+3. Fostret borde ha varit 10 men var bara 5,3
    har du fått tid för VUL för ny koll?
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-11-23 15:07:04 följande:
    Ja ...vi ska tillbaka om en vecka på onsdag morgon. Har hjärtat slutat slå finns det väl inte mycket mer att göra än att be om piller så man får slut på detta. Vill inte ha missfall mitt i julfirandet. Ju snabbare detta kan avslutas desto bättre.

ja desto snabbare avslut  desto bättre. Men då ser de ju om det har forsatt växa eller vad som händer.

kram

• sydney

jag har varit på VUL idag. Det såg bra ut så på måndag blir det FET om något embyro klarar upptiningen.
    Ett målavklarat...

fick med mig ett papper som heter godkännande av tining...osv...
    Det står att det skall vara inlämnat till CA FÖRE tining och återförande av embyro. Är det någon som vet om vi ska fylla i och skicka till CA eller räcker det att jag lämnar det när jag kommer dit på måndag? (jag åker själv, mannen måste hämta dottern på dagis).

Och fakturan från CA, kommer den med posten och måste den vara betald FÖRE FET? Som det var inför ÄP...

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-11-25 10:36:24 följande:
    Tack för all info tjejer. Det ger mig lite hopp tillbaka. Jag förstår inte varför Margareta var så gravallvarlig när det faktiskt inte behöver vara någon fara. Hon var ju så bestämd med att fostret behöver följa en mall, annars är det inte normalt. Jag ska ju träffa henne nästa onsdag igen och känner spontant att jag helst skulle vilja prata med Torbjörn eller Göran om detta. Kunskapsmässigt vet jag inte om jag vågar lite på henne längre efter detta samtal.

Mina spottings håller i sig men ingen kraftig blödning än.

Kram på er!
    Hoppas att Margareta hade fel och att det bara är så att foster utvecklas olika fort även i början.
    Som vädur skrev så skulle du kunna ändra tiden och be om att få Torbjörn eller Göran istället.
    Så länge du inte blöder kraftigt behöver det ju inte vara missfall på g.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19