• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Love: håller med Amorosa, det är ett bra tecken att plussa fastän det blir missfall. Så sa min läkare efter mitt MA. Vet att man inte vill höra det just när det händer. Hoppas det går bra på VUL idag och att allt kommit ut av sig själv. Njut sedan av sommaren och ladda för FET så håller jag tummarna för att du ska det bli pluss och stanna hela vägen.

• sydney

Majsanna; jag har varit inne och läst i din blogg. Så fint ni har ordnat det för er lille son.

Trevlig midsommar!
    CA stänger ju snart så det händer säkert inte mycket här i tråden under sommarveckorna.

• sydney

Följer er i tråden och ser att flera är på gång nu när CA har öppnat igen. Lycka till allihop, och jag håller tummarna för massor av pluss i tråden inom kort!

Jag är tillbaka på jobbet efter semestern och har en del problem med migrän men annars mår jag bra, har kommit till vecka 25 nu.

• sydney

Vinterland: nej vad trist. Hoppas du har testat för tidigt.
    När jag gjorde ostimulerat FET så  lovade Torbjörn att jag kunde få börja med ny IVF behandling direkt efter (korta metoden) utan att vänta en cykel. Nu slapp jag det för jag blev gravid. Gör man stimulerat FET så får man nog hoppa över en cykel.

Majsanna: håller tummarna att allt gått bra för er på ÄP idag och att du blir gravid och att Dutt får bli storebror.

många som är på gång i tråden, lycka till alla!

• sydney

Majsanna: tråkigt att ni bara fick ut 1 ägg, förstår att ni är besvikna. Hoppas det är guldägget!!
    Håller med Loppan att räknas det som ett fullvärdigt försök när man bara får ut 1 ägg?

• sydney

Majsanna: tråkigt att det inte blev befruktat. Håller tummarna att du imorgon blir ruvare till ett finfint upptinat ägg!
    Jag blev gravid efter FET (med 2 dagars embyro). Hoppas att det bara räknas som ett FET.

• sydney

Vädur: håller tummarna för er idag, att ni inte ska behöva åka tomhänta en gång till. Men tycker också det är lite konstigt att de inte kunde sätta in igår, som du skriver är ju livmodern bästa platsen för embyrot.

• sydney
    strawberrymilkshake skrev 2011-09-01 10:39:38 följande:
    Hej alla tjejerna!

Kram till dej hemflyttad, fy fan vad trist!

Hoppas att ni andra som ruvar plussar!

Imorgon ska vi på VUL igen, då är jag enligt mina beräkningar i v 6+4. Borde man kunna se ett hjärta då om allt är bra? Jag har inte haft några bruna flytningar sen förra besöket på Carlanderska vilket ju känns bra. Igår och idag har jag mått sjukt illa, det får man väl också ta som ett bra tecken även om det nästan känns som att vara magsjuk. Usch, min största rädsla just för tillfället är att Margareta ska säga: Tyvärr, det har inte växt som det sk. 
    Håller tummarna att allt går bra på VUL. Jag har sett hjärta slå i v.6+4 så hoppas ni också får göra det imorgon! Men bara för att ni inte gör det så behöver det inte betyda att det är MF/MA.
  • sydney

kramar till er som fått mens eller minus. Så orättvist! Finns ju tyvärr inte mycket att göra än att bryta ihop och ta nya tag.

Analyserandet av ruvningar är hemskt. Jag har ruvat 4 ggr och fått pluss 2 ggr. Det har inte skiljt så mycket, hade jättemycket symtom vid en minusruvning så jag trodde bergis att jag var gravid, men icke. Sen när jag plussade hade jag också mycket symtom men vågade då inte hoppas. DEt var allt möjligt; trötthet, mensvärk, frusen, huvudvärk, svullna bröst och svullen mage. Som kom och gick.

• sydney

Vädur & mmiaa: stora kramar till er. Så tråkigt att ni fått minus.

mmiaa: jag hade också gjort ett nytt färskförsök och sparat frysisarna.

Vädur: inte lätt att råda vad ni ska göra. Prata med en annan klinik och få andras läkare syn på era behandlingsresultat kanske kan bidra till nåt nytt, nu när ni kört en del försök på CA. Samtidigt har ni ett försök på CA som ni har betalt för, om ni inte har så bråttom kan ni utnyttja det först. Kan ni ställa er i kö för äggdonation under tiden? Blir det utomlands i så fall? Ge upp tycker jag inte ni ska göra!

Vad är det som händer i tråden, var är alla plussen??

• sydney

majsanna: så ledsen jag blir för er skull. Det får inte vara sant. Som du skriver, hur mycket ska ni behöva orka?
    Förstår att ni har gett upp hoppet att det ska finnas hjärtljud på tisdag. Det är så orättvist.
    Stor kram till dig, tänker på er.

• sydney

Sötisa: trist att de inte ringer upp. Sånt kan göra en vädligt irriterad.
    Om äggen är omogna går de inte att befrukta, det är så jag har förstått det i alla fall.

majsanna: hoppas du får tag i kuratorn och får en tidigare tid. Jobbigt att behöva må så dåligt, men fullt förståeligt. Jag kommer ihåg hur knäckt jag var efter mitt MA (v.10) förra sommaren och du har ju gått igenom så mycket mera sorg.

Jag gjorde ostimulerat FET nu sista gången, och har inte riktigt regelbunden ÄL/mens. Det blev en cykel på 35 dagar. Började med VUL på dag 12 eller 13 om jag inte minns fel. Men då var jag inte nära ÄL så det krävdes ytterligare 2 VUL på distanskliniken innan det blev dags för FET: Testade även med ÄL stickor. Efter 2:a VUL trodde vi att ÄL hade avstannat men sen kickade det igång igen, blev förvånad.

Lycka till när det är dags!!

• sydney

Loppan: stort grattis till er söta lilla Nova! Men vad jobbigt det låter med förlossningen och efteråt. Hoppas du läker fint och njuter av er skatt!

love is: grattis till dig också som blivit fru i helgen! Härligt med bröllopsresa att se fram emot.
    Och sedan nya tag med IVF... nytt år nya tag som man brukar säga.

• sydney

Lito: hoppas bebisen vill stanna lite längre i magen.

Vädur: håller tummarna för att dina ägg ska vara ok tills imorgon, men förstår att det är tufft för er och att du inte tror så mycket på det med tanke på er IVF historia. Att det ska vara så svårt. stor kram till dig.

• sydney

Vädur;: neeej vad tråkigt. Tycker det är synd att ni alltid får 3 dagars tillbaks, och inte får en chans att testa sätta tillbaks 2 dagars, som ni skriver är ju livmodern bästa stället för embyrot. Förstår att du inte orkar längre när det har gått som det har gjort med era syskonförsök. Att det ska vara så svårt att få fram ett guldägg till.
    Lycka till med vad ni bestämmer er för!

• sydney

Sushikatten: nej vad ledsen jag blir när jag ser att ni har fått missfall. Det är verkligen inte rättvist. Kramar om.

• sydney

majsanna. hoppas det ser bra ut på nästa VUL. jag har gjort 1 ostimulerat FET och fick då göra 3 VUL innan Äl ville inträffa för mig. har du cykel på 28 dagar? jag har oftast 32 dagar så gjorde första VUl dag 12 men då var det inte så stor blåsa. sedan 3 dagar senare hade det inte hänt nånting så trodde det hade stannat av... jag hade gett upp men sedan fick jag ÄL utslag till slut och gjorde nytt VUL. blåsan brukar vara ca 20 mm vid ÄL tror jag. fick ÄL dag 21 den gången och plussade sedan.

• sydney

majsanna: stort grattis!! Nu bara måste det gå hela vägen. så häftigt alltså.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19