• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Kryddan. Vilka härliga nyheter! Stort grattis till dig! Förstår att det kändes som en evighet innan Göran sa att allt var ok! Hur långt är du gången nu?

Shibby: låter ju bra! ÄP om en vecka ungefär, tiden går fort!

många som är på gång nu. Amorosa och Loppanlängtan, lycka till!

• sydney

Frunaftra: jobbigt att du blöder så länge och att det ha börjat på rejält igen. kanske din teori stämmer. Hoppas de kan se på VUL om det är mens eller inte och att slemhinnan kan byggas upp snabbt igen så du kan göra FET när ÄL infaller. jag hade ju en del strul i höstas efter mitt MA: Hade ingen långdragen blödning men däremot långa cykler efteråt... 44 dagar....

Några som är igång och sprutar, snart har vi ruvare i tråden och några som snart ska börja ny behandling,
    spännande. Själv hoppas jag att jag är ruvare inom en månad i alla fall. mensen borde komma denna vecka, har känt av lite lätt mensvärk så vi får väl se.

• sydney
    FruNaftra skrev 2011-01-11 11:39:00 följande:
    Nu är jag tillbaka.
    Fick både glada och tråkiga besked.
    Det trevliga är att jag slipper skrapning! TJOHOOOOO!!!

Men..... slemhinnan ser inte bra ut + att jag har fått en stor cysta på ena äggstocken, så det blir tyvärr ingen återföring denna månad. Blev besviken men samtidigt lättad eftersom jag slipper skrapning. Jag ska tillbaka om en månad för att se om cystan har försvunnit av sig själv. Slutar jag inte blöda måste jag tillbaka tidigare för ytterligare kontroll. Cystan kan medföra hormonrubbningar som ställer till det lite (vilket jag delvis känt av nu i dagarna eftersom jag fått ont i ryggen).

Lilla fröet, jättesurt att få ställa sig sist i kön när man ändå betalar så mycket som man gör. Men nu har du ju en tid i morgon. Håller tummarna för att det går bra
    Bra att du slapp skrapning men förstår att det känns jobbigt att vänta  minst en månad till. Så hade jag det i höstas, fick vänta länge innan jag kunde göra FET. säkert inte ovanligt efter MA. Kunde de se om det var mens du hade haft nu? Är det pga cystan som du blöder?
  • sydney

Shibby: låter ju som jättebra resultat. Blir säkert många fina ägg! Lycka till på torsdag.

• sydney

Cotton: grattis till lyckat UL. Härligt att se den lilla skrutten så ofta, och tryggt! Ska ni kolla könet?

• sydney

visst är det svårt med namn. STella är ett jättefint namn!
    Tycker också att så många ska hitta på massa nya och unika namn bara för att de måste liksom.
    DEt blir så konstiga namn då, tycker jag i alla fall.
    Elton har jag också lite svårt för, men det är ju väldigt poppis just nu, här i alla fall.
    Håller också med om att det är enklare med tjejnamn. får vi en tjej nån gång blir det en Maja är vi nog överens om. Även om mannen försöker med Edit som hans mormor hette, gillar inte det, kan kanske gå igenom som andra namn.
    Killnamn är mycket svårare, är inte överens.

• sydney
    cotton skrev 2011-01-12 11:59:55 följande:
    Inget alls! Nästa dotter eller son kan ju heta Kvantum...

(lågt ocsh snustorrt, jag vet...)
    skrattar åt era namnförslag!
  • sydney

SHIBBY: lycka till på ÄP idag!

Majsanna: nu är det er tur att lyckas,, hoppas allt går kanon imorgon på ÄP.
    Ta det lugnt på vägarna.

Igår natt snöade det, och idag är det massa minus igen. Vintern är tillbaka.
    vabbar idag, det var evigheter sen sist. Händer ju alltid när det är som mest att göra på jobbet och mannen är på jobbresa... men inte mycket att göra åt det. Lilltjejen går ju så klart i första hand.

och min mens verkar vara på g, har kommit lite blod nu som om ett par dagar är den nog här på riktigt. hurra!

• sydney

Loppanlängtan: lycka till på besöket på CA imorgon! Det går säkert bra och hoppas ni blir nöjda!
    Är det sprutstart som gäller nu då? spännande...

Lillafröet: glömde ju skriva grattis till dig!! Skönt att bebben växer snabbt så det inte blir några tvivel på att den skulle vara för liten i alla fall.

• sydney

shibby: grattis till lyckat ÄP! 7 ägg fick vi också ut. Hoppas att det blir ET på tisdag för dig!
    Skäm bort dig nu! Godis och glass låter perfekt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19