Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

Vad roligt att det verkar gå bra Mulan! Någon som kan länka till något om hatchning? Det har ajg aldrig hört talas om utom i hönsavelssamanhang...

• calcaneus

Nejmen vad kul med nya pluss! Jättegrattis!

Själv fick jag senare mens så jag tar första sprutan i morgon. Ser nästan fram emot det, det är ju skönare att vara igång i alla fall.
    Korta metoden tar de enligt internetmedicin till när man verkar vara lättstimulerad (vilket de ser på VUL tror jag, misstänker att det är den kategorin jag faller inom) om man har haft mycket besvär av nedreglering eller om man vill att det skall gå fort. Kan varit någon mer orsak men jag kommer inte ihåg på rak arm.
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-04-28 13:16:49 följande:
    Avgipsad och avstiftat. De drog ut mina 3 stift utan bedövning. Ca 4 cm långa och kanske 2,5 mm grova . Men det gjorde faktiskt inte speciellt ont. Jag röntade inte. De var inget snack om saken när jag sa att jag var gravid *pust*. Så nu får vi hoppas att handen ligger i rätt läge. Ömsar skinn till tusen . Läkaren sa att jag kan nog lyfta en kaffekopp, men det gick inte alls. Kunde knappt rubba den . Så jäkla svag har jag blivit i handleden. I morgon ska jag till arbetsterapeuten och börja träna. Gör ju för sjutton ont när jag provar. Jag blev sjukskriven heltid hela Maj oxå. Skönt nu i början av graviditeten 
    Skönt med gott om tid att hämta igen handen! Och bra planerat nu i början som du säger...
    Själv är jag hemma och VABar med nästan friskt barn. Det är också en lyx. Klipper till sömnadsprojekt så saxen glöder mellan legobyggena. Och bävar för kvällen.
    Är det noga att man tar sprutorna på exakt samma tid? gonal-F är det jag skall ta...
  • calcaneus

Ja, vagiatoerer tar man väl ungefär hur ofta som helst? Då måste det ju bli mobillarm som gäller.

Tack, då vet jag.
  • calcaneus

Jag har just tagit första dosen gonal F. Det gick ju jättebra! Jag är alldeles förvånad.

• calcaneus

Jag tror jag har fått en komplimang?

Jag var hos distansgyn i måndags och kollade hur det  går med äggproduktionen. 
    Gyn:-Vilken dos tar du?
    Jag:-225
    Jag fattar det som att han tycker det är mycket men eftersom det är vad Torbjörn rekommendrar för kvinnor över 36 på "internetmedicin" är jag inte förvånad.
    Jag:-Jag är ju halvgammal...
    Gyn et är i vaert fall icke dina äggstockar.
    Så jag skall minska dosen till 150 enheter, har börjat med oralgutran (eller vad den nu heter), skall till distansgyn på torsdag igen och har ungefär tio blåsor på varje äggstock.
  • calcaneus

Joho, överstimulerad var jag. Antagligen blir det bara ÄP (på måndag) och sedan insättning en annan cykel. Äggstockarna såg ut som... HÅL! Det var bara blåsor, nästan inget emellan, inte konstigt att jag börjar känna mig lite svullen om magen... Minst 15 i varje. 

Jag skall inte få äggen att mogna med Ovitrelle som väl är vanligt (och som jag fick recept på först) utan med något som hette ungefär Suprafakt. När jag kollar FASS är det behandling på prostatacancer? Någon som vet något?
    Jag är lite besviken över att det blir ÄP på måndag, då skulle jag varit på kurs med kvällsaktivitet och annat skoj. Om det nu inte blir insättning direkt känns det liksom lite snopet, då kunde ju det hela väntat till nästa cykel... Äh, det reder sig...
    Kryddan: Synd, mitt deltagande!
    Vädur: Jättegrattis! (Fast det är smidigt med stort överjäst barn också, jag lovar!)
  • calcaneus

Skönt ändå att höra att det är fler som fått det! Tack för upplysningen!

Jag mår inte så dåligt, är mest sur för att jag inte påminde distansgyn om hur mina äggstockar såg ut första gången jag var hos honom och han sa att jag antagligen var lättstimulerad. Då hade han kanske inte givit mig standarddos och så hade det kanske inte blivit riktigt så många ägg. Jaja, som sagt. Det löser sig...
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-05-07 07:35:15 följande:
    Ja det är ett tips att uppdatera honom innan för jag tror inte att han läser i journalen innan man kommer.
    Jag lyder själv under journallagen på jobbet och vet att det inte alltid blir av att läsa innan och inte alltid blir skrivet vad det borde så jag klandrar inte honom. Men jag borde tagit mitt eget ansvar. Hmf.
  • calcaneus

Låter bra med almanackor. Kanske dags att införa. Jag var ju så inställd på att det bara skulle gå rakt av liksom.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19