Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2010-09-03 13:18:07 följande:
    Nu har jag pratat med CA.

BM tyckte inte det var någo nfara bara ÄL kom i helgen.
    men jag kommer ändå inte kunna slappna av förrän den kommer.
    Vill inte det ska krångla nu
    Det löser sig! Det är väl inte konstigt om den skjuter lite på sig när du är så uppspelt inför den? Det händer mig ibland i alla fall.
  • calcaneus
    Skrippo skrev 2010-09-05 13:39:13 följande:
    Hej hej

JO de ringde runt 10 till mig.
    De vill jag ska in på VUL tisdag eller onsdag hos min gyn ( ska ringa direkt imorgon )
    Ser allt ok ut då så ringer de upp mig.
    FET blir då på lördag
    Attans, då ses vi ju inte. Jag skall till gyn på måndag. Blir en skum vecka detta, maken är bortrest, jag skall bli gravid (?) och sköta dagislämningar och hämtningar själv vilket jag inte brukar.
  • calcaneus
    Skrippo skrev 2010-09-05 20:54:02 följande:
    När blir ditt FET då?
    Om allt är som det skall blir det FET på onsdag. Mitt första återförande!
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 21:12:48 följande:
    Jag upplevde det som de helst ville odla till blastocyster men kanske var för att vi aldrig gjort det innan och inte hade haft bra resultat innan.
    Med dina tidigare resultat skulle jag satsa på att få tillbaka en blasto istället för en 2 dagars! Ta dig ett snack med dem! Fick du Göran på lördag eller vem jobbade helg nu?
    Jag fattar det som att de helst odlar blastocyster om man har mer än 4-5 befruktade ägg för att de har bättre resultat på dem än tvådagars.

Efter fem dagar ringde de oss och sa att de fryst åtta blastocyster (varför har inte förkortningshysteriska FL någon vedertagen förkortning för dem?)  men de fortsatte odla de andra en extra dag och frös då fyra till. Jag tolkar det som att de inte var säkra på kvaliteten dag fem men att de hämtade sig till dag sex och då var värda att spara. Jag tänker mig att det kanske är detsamma med tvådagars som inte återförs direkt? Om de kanske inte riktigt verkar stabila nog att frysa kanske de odlas vidare?

Ja jösses vad jag spekulerar, och inte tror jag att jag kommer fråga, jag tror inte att de kommer ha tid att förklara ordentligt. 
  • calcaneus

Puh, allt var ok på radarn, det blir FET på onsdag.

• calcaneus

Jag fick besked att jag skulle låta bli dem och blev mycket lättad. Det är nog det som oroat mig mest med hela behandlingen.

• calcaneus

Tack för sparkarna! 14.30 är det. Tänkte köra dit på lunchen och käka där för jag är mer orolig för trafiken och parkeringen än för själva återförandet. De skall visst ha god sushi precis utanför området...

• calcaneus
    mulan skrev 2010-09-08 20:09:27 följande:
    calcanecus: Hur gick det idag????? Kram!
    Det gick nog bra tror jag. Blasten hade inte hatchat men fortsatt växa efter upptiningen. Jag fick en utskrift av hur den såg ut nytinad. Göteborgstrafiken var snäll mot mig, det var annars det jag var mest orolig för, men sushin var inte lika god som i Borås. Jag hann gå en liten sväng på stan innan också, jag blir alltid förvirrad av Göteborg, lurigt med en så stor stad! (Jag är uppvuxen i Stockholm men de ränderna har visst gått ur...)
  • calcaneus

höhö, hoppas inte för mycket på fotbollslag... Det straffar sig om inte annat med totalfrys Cool

• calcaneus

Skrippo: Åh vad jag håller tummarna!
    Och till alla som hållit på och kämpat i åratal vill jag bara säga: vilka hjältar ni är! Och vilket stöd och inspiration ni är för oss andra nybörjare.

• calcaneus

Jag fick mens idag, precis på BIM. Jaja, så kan det gå, jag väntar och testar på onsdag och försöker igen direkt. Vi kan ju hålla på ett år på det viset (intalar jag mig själv)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19