Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

Cotton: Jag sitter här och gråter för er skull och så kommer jag att tänka på andra som varit med om liknande och gråter ännu värre. (Och på ett litet hörn kommer nog några tårar över vårt icke-fungerande FET, men det känns så futtigt i sammanhanget.) Hoppas att ni kommer vidare tryggt och tar hand om varandra. Kramar!

• calcaneus

Fru Naftra: Vet hur det är som sagt. Fast jag hade ju "bara" 24 blåsor som skördades. Och jag hade inte ont varken före eller efter ÄP. Jag tror att Suprecur är värsta dunderkuren. Anledningen till att vi inte kommit igång med FET förrän nu är för att vi lyckades pricka semestern med de två förra ÄL.

• calcaneus

Fru Naftra: Jag tog också suprefact och mådde hur bra som helst efteråt. Det är faktiskt bara genom vad andra skriver här i tråden som jag har förstått att man kan få ont före och efter ÄP, själv kände jag på sin höjd mig lite svullen om magen.

Jag fick mens fem dagar efter ÄP. Jag tror att man får det av suprefact (som är en sorts ägglossningsspruta ju, annars hade de ju inte varit mogna) och att det är därför man inte kan göra ET efter suprefact. 

Vad skönt att det gick så bra med befruktningen!

Cotton: jag har också fantastiska kollegor som jag tror att jag skulle få stort stöd av, men kan du inte åka och hälsa på dem innan du börjar jobba? För att förbereda dig och dem? Tag det lugnt och tag dig tid!

Testdag i morgon, men jag har som sagt aldrig haft så normal mens som förra veckan Skrikandes 

• calcaneus
    FruNaftra skrev 2010-09-21 20:11:04 följande:
    Tydligen skulle  ju slemhinnan "braka ihop" av suprefacten, som Göran sa. Och desto snabbare den gör det desto bättre. Det betyder ju att det snart blir FET i sådana fall (om det blir några eskimåer av denna behandlingen).
    Klart att det blir eskimåer! 

Brakar ihop var precis vad slemhinnan gjorde, sedan fick jag mens en månad senare ganska precis. 
  • calcaneus
    FruNaftra skrev 2010-09-21 20:31:42 följande:
    Men blödningen du fick var inte mens alltså? Nu förstår jag inte riktigt....
    De kallade den "avstötningsblödning". Den var kortare än en vanlig mens för mig, men så kom den ju tidigare också... Och som sagt, sedan tog det en månad till nästa normala mens.

• calcaneus

Snällt av er att hålla tummarna, men det är kört (tror jag, inget tyder på motsatsen utom det lilla lilla hoppet). Jag intalar mig att det är nästa som gäller istället.

• calcaneus

Som väntat var det ett minus i morse. Jag talade in på Carlanderskas tel- svarare och ringde distansgyn och sa att jag vill fortsätta direkt. Då fick jag en tid på måndag för att kontrollera inför nästa ÄL och då känns det genast som om man är på banan igen! Nu måste jag nog beställa fler ÄL-stickor...

• calcaneus
    cotton skrev 2010-09-22 20:57:49 följande:
    Calcaneus, jag beklagar, men du har helt rätt inställning!!! Nu är du på banan igen och det är bara att köra. En mens är en fruktansvärt nyhet, men det är också början på ett nytt försök. Håller alla tummar jag har för detta nya försök. Fick du en blastis insatt förut? Var det FET eller ET? Kommer ni att göra några nya ändringar inför detta nya försök?

kramar till er alla från mig som samtidigt kastar ett litet getöga på Idol...
    Det förra var en blast, vårt första FET, gjorde totalfrys före sommaren. Som sagt, med elva blastar i frysen behöver jag nog inte hetsa upp mig redan. Jag misstänker att vi inte gör några förändringar än utan det blir nog helt ostimulerat. Vi har ju en son sedan tidigare som vi gjort själva, antagligen med ganska dåliga odds redan då, men eftersom vi har honom och spermierna är så kassa så tänker jag fortsätta räkna mig själv som superfertil tills motsatsen är bevisad Flört
  • calcaneus

Fru Naftra: Vad kul att det blev så många! Vi fick ju FYRA till efter en extra dags odling så jag hoppas på fler för er också. Vad kul att de inte givit upp hoppet om FET redan nästa ÄL, när jag var i det läget var det helt uteslutet utan de var helt inställda på att det skulle gå en helt opåverkad cykel före FET. (Och så kom semestern precis lagom till ÄL och nästa ÄL kom så att återförandet skulle ha blivit dagen innan de öppnade Skrikandes, därför har vi inte kommit igång förrän nu) Undrar om det är för att jag går hos distansgyn eller för att de bedömde mig som ännu mer svullen?

• calcaneus

Fru Naftra: Jag var inte på någon efterkontroll, men eftersom de sa från början att det skulle gå en hel månad och det sedan gick två till var det ju knappast något att kolla. Jag tycker också att jag hade otur med semestern och så, men jag kan samtidigt inte med att gnälla, jag menar, jag hade ELVA i frysen, inga biverkningar av varken sprutor eller överstimulering och en son. Då KAN man inte gnälla över ett par månaders extra väntan. En sak är att vänta i ovisshet, det tar ju på krafterna (som ruvning) men att vänta över semestern... bah!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19