Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

Tja, åka på Lisseberg hade verkligen inte räddat min sommar, tvärt om! Men vin däremot har varit gott, och min älskade Sushi.

Jag fick mens i onsdags så nu är det dags! Nästa ÄL så!!! Jag är riktigt taggad. Och det vore väl själva den om ingen av de tolv fastnade? 

• calcaneus

Tack för glada tillrop om alla eskimåer och hoppet om sushi hela graviditeten. 

Jag börjar oroa mig för vaggisarna. Verkar kletigt och jag som inte lärt mig trivas med tampong ens... Några fler tips än trosskydd?

Visst är det så att jag skall ringa distansgyn när jag får omslag på ÄL-stickan? Jag satt på en underbar ö i Trosa skärgård före midsommar när jag ringde om hur det skulle gå till så jag blir osäker...

Kisen okt -07 "hemgjord"
  • calcaneus

Tack för vaggis-lugnandet.

Om nästa ÄL kommer en dag senare än den borde så kan min man vara bortrest när vi skall göra FET. Är det något extra papper eller något han skall skriva på om han inte är med? 

• calcaneus

Tack Mulan, du är fantastisk på att svara snabbt och säkert! Det är så tryggt att ni finns där ute!

• calcaneus
    Skrippo skrev 2010-08-30 19:32:49 följande:
    Hej på er

Koll hos min gyn idag. Allt såg fint ut!
    Nu är det bara att invänta ÄL och sen ringa CA.
    Är på cd 13 idag och ÄL borde komma på CD 15 eller 16.
    Är super nervös........

Kram på er
    Hej! Om du går hos samma distansgyn som Mulan kanske vi träffas i väntrummet för jag väntar ÄL samma dagar och skall i så fall göra vårt första FET. Nästan så jag längtar efter att gå upp på mornarna just nu...
  • calcaneus
    Skrippo skrev 2010-08-31 22:27:44 följande:
    Ja visst är det samma distansgyn som Mulan. Va spännande!
    När tror du du får ÄL då?
    Vad har ni i frysen?

Kram
    Jag tror att jag får ÄL i morgon torsdag. Vi har tolv blastocyster i frysen så det vore väl faan om inte någon tog sig? Helst den första!
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-09-01 20:52:30 följande:
    Allvarligt talat undrar jag om inte 12 blastocyster i frysen är någon form av rekord. Har aldrig hört nån ha så många långtidsodlade där
    Blastocyster i frysen är väl bra, men det som verkligen räknas är foster i magen! Eller kanske ännu hellre födda barn. Men det kommer väl det med Drömmer
  • calcaneus

Huga vilken dag!

Jag fick omslag på ÄL idag, ringde glad i hågen till distansgyn där sköterskan sa att det var ju vid mensen jag borde ringt. Hon kollade med gyn som inte ville ta i det denna månad utan tyckte att jag i så fall skulle vända mig till CA. Jag gjorde det. Maken höll på att få stresssammanbrott. När jag fick tag på dem lät det på BM som om det skulle kunna lösa sig men hon ville kolla med gyn. Bad henne ringa med besked till maken eftersom jag inte skulle vara tillgänglig på eftermiddagen. När jag var tillgänglig igen kollade jag, då hade han precis fått besked om att de tyckte att vi skall försöka! Hurra!

Så nu skall jag till distansgyn på måndag för att kolla "ovalutionsultraljud" och om slemmhinnan ser fin ut blir det FET på onsdag. Då är maken bortrest och jag skall INTE GLÖMMA ta med mig påskrivet godkännande. Något mer jag inte skall glömma när jag ändå håller på? 

• calcaneus
    mulan skrev 2010-09-02 21:14:15 följande:
    Oj ringde du aldrig gyn vid mensen . Han vill ju alltid ha in oss på VUL innan ÄL. Tur att det löser sig ändå .

Kan inte komma på något mer du ska ha med dig. Här hemma håller vi tummarna !!!
    Nä, jag kom ihåg fel. SkämsJag ringde som sagt från en underskön skärgårdsö, sittandes på ett berg med vid utsikt och blommande rosenbuskar och björnbärssnår omkring mig. Nästa gång skall jag be att få skriftligt. När skall man börja med vaggisarna? 
  • calcaneus

Bra, då kan jag vänta tills efter VUlet i alla fall.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19