• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-11-16 08:56:54 följande:
    Kryddan71: håller tummarna för att det ska se bra ut på torsdag. Vilken cykeldag är det på?
    Jag har fått tid för VUL 24/11, dag 12. Då måste det se bra ut (slemhinnan), hoppas kroppen vill samarbeta denna månad.
    CD 11, så det är lite tidigt, men de hade tajt med läkartider på fredagen så det fick bli så.  De lär väl se vartåt det lutar iallafall.
  • Fylgja
    sydney skrev 2010-11-16 12:22:25 följande:
    brukar du göra mer än 1 VUL inför stimulerat FET?
    Har ni många kvar i frysen? 2 dagars eller 5 dagars? vi har 3 st 2 dagars.
    cotton skrev 2010-11-16 14:33:43 följande:
    Sydney och Kryddan, håller massor med tummar för er skull! Hoppas det ser bra ut på era VUL!

Kryddan, gör du ostimulerat eller stimulerat FET?
    Jag har för mig att jag bara gjorde ett VUL inför de stimulerade FET jag gjort, men jag är inte helt hundra Skäms Det vore nog inte så dumt med den där anteckningsboken som några av er hara nämnt.

Vi har 3 st 5 dagars kvar i frysen, hoppas så att något av dem ska trivas och vilja bli något mer...

Jag kör ostimulerat den här gången - eller halvstimulerat, jag äter Pergotime för att hjälpa äggbildningen/lossningen på traven. Den här gången hade jag varit ute i god tid och fått fatt i medicinen tack och lov, för nu är den slut överallt igen, precis som efter sommaren!
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-11-16 20:06:29 följande:
    Vilken tur att du fick tag i medicinen! Jag minns att jag läste om att det var brist på den, känns som att det är så ofta. Oj, vad många blastisar du har i frysen! Jag håller verkligen tummarna!

Jag håller tummarna för dig med Sydney! Med så många i frysen måste det kännas skönt, ni måste inte vara jätterädda för att inte kunna genomföra FET då ni har så många embryon,

Nu tycker jag att ni ska smitta ner tråden med några plus!
    Jo... vi hade tur och fick 7 blastisar till frysen. Och varje gång det misslyckats säger Torbjörn att förutsättningarna var så goda, fint embryo osv. I all välmening förstås - men det känns ändå så... blä. Vad är det för nytta med fina blastisar och bra slemhinna osv om det inte vill sig Rynkar på näsan  Nåja, nog neggo, den här gången kanske det går!
  • Fylgja
    Lalie skrev 2010-11-18 06:51:54 följande:
    Jag testade minus idag på RD 13. Det känns tomt och konstigt, liksom, är det så här vårt liv ska vara nu? I över 4 år har vi ju ställt in oss på att det snart ska komma småbarn igen här hemma. Vi har sparat en del saker (ifall....) men sålt av det mesta allt eftersom åren har gått. Det blir en annan typ av liv nu, då vi inte ska aktivt försöka längre och inte göra fler IVF-försök.

Inte för att jag vet hur man gör, det finns ju inbyggt i en att känna/räkna efter när det är ÄL, leta symptom innan BIM och så. Hur ska man kunna leva på ett annat sätt?

Jag funderar på att prata med kuratorn/psykologen (?) på CA, men vet inte om det kan ge något. Jag vill ju ha hjälp med att avsluta detta. Är det någon som har erfarenheter av honom?
    Det var tråkiga nyheter Gråter   Förstår att det är mycket som snurrar i huvudet. Vi träffade psykologen på CA och jag tyckte han verkade bra. Det är ju iofs bara ett samtal, och jag hade gärna velat ha möjligheten till något mer - men det var nog för att det var så många olika snurrtrådar i mitt/våra huvuden. Om man har en tydlig önskan - som din att få hjälp att avsluta och gå vidare, tror jag att förutsättningarna att få ett riktigt givande samtal är goda.

Han har ju också en stor erfarenhet av par i vår situation, kan de olika behandlingarna osv, så man behöver inte förklara en massa som man kanske hade behövt göra för en i övrigt bra psykolog.
  • Fylgja
    Skrippo skrev 2010-11-17 23:45:27 följande:
    Hej på er i tråden

Nu är jag snart på G igen!
    Fick mens igår så nu är det VUL inbokat den 25/11 på cd 10
    Så nu är det bara att vänta och hoppas att Äl kommer som den ska.

Kram på er
    Grattis! Då håller vi tummarna för att det funkar som det ska med ÄL!
  • Fylgja

Hej på er, har haft lite dålig koll på tråden sista  dagarna, hoppas det går ok för alla!

ceropegia - tänk att det snart att dags för dig, hjälp vad tiden går fort!!

Själv har jag fått omslag på ÄL idag och FET är inplanerat till på måndag. Det blir nog bra hoppas jag, är inte i någon vidare form just nu men tar en dag i taget.

Just nu sitter jag mest och funderar på hur jag ska ta mig i till Göteborg - hade tänkt vara kollektiv idag eftersom jag känner mig så zonkad efter flera nätters dålig sömn, men det är jätteförseningar pga snö och halka..

Hur går det för er andra i snön - hörde att det var besvärligt i Smålandstrakten bl.a?

• Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-11-23 14:02:57 följande:
    Hej tjejer. Ville vara säga att VUL inte gick bra alls. Hjärtat slog, men fostret var bara hälften så stort som det borde vara. Så missfall står inför dörren. Urs vi är så ledsna. Trodde verkligen det skulle bli julibebis. Här går man runt och är aptrött och spyfärdig, så får man inget för det mer än en massa blod och tårar.

Vi får se när vi kommer igång igen. Just nu orkar vi inte ens tänka på saken. Det är inte roligt någonstans det här.
    Ska tillbaka på kontroll nästa vecka på onsdag. Då får man väl ett mer definitivt besked.

Kram till er!
    Nej så tråkigt! Jag tänkte just på dig idag, att det var länge sedan du skrev i tråden och hoppades att det betydde att allt var frid och fröjd! Var rädd om dig och ta en dag i taget - förstår att ni inte orkar tänka på nästa steg just nu. Ta det här först.  Stor kram till dig!
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-11-23 12:19:54 följande:
    Å grattis Kryddan till snart FET! Dessa sex dagars väntan är olidlig, men sedan går man hem med sin bebisi magen. Jag håller tummar och tår för er denna gång! Vet du vem som gör ditt FET?

Här i Gbg har det snöat, och snön ligger kvar, men inget som orsakat bekymmer i trafiken än. Så kommer ni bara till stadsgränsen blir det nog lugnt.
    Det är Torbjörn den här gången, första gången faktiskt. Har ju honom som "huvudläkare" men har bara haft honom vid VUL och telesamtal. Gillar honom så det blir nog bra.

Det blev kollektivtrafik till Gbg, med bil första biten eftersom bussarna gick lite hursomhelst! Tog två timmar mot den vanliga halvtimmen med bil.. suck.
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2010-11-25 20:22:16 följande:
    Hej tjejer!
    Har läst era sista inlägg här och undrar vad det är för skillnad på Margareta, Torbjörn och Göran? Jag hade Margareta sist (har bara träffat henne ännu) och känner mig hittills väldigt nöjd. Träffar man samma läkare varje gång man är där eller får man träffa olika?
    Undrar lite allmänt bara Glad

Nu menar jag inte att man inte ska ha en andra åsikt om man har ett problem eller kanske blivit felbedömd, jag hoppas och tror stenhårt att allt ska gå bra för dig FruNaftra! Stora kramar till dig!!
    Jag har haft alla tre och är nöjd med alla - Margareta är väl den jag tycker ser mig mer som en människa mer än som en patient - gillar henne mycket, men det där är ju en fråga om personkemi också. Jag tyckte Göran var svår att få grepp om i början, men nu när jag har träffat honom flera gånger så tycker jag det fungerar väldigt bra.

Man får träffa den läkare som jobbar den dag man får tid - ofta måste man ju göra VUL osv en viss dag - men man kan ju uttrycka önskemål om att träffa samma i så stor utsträckning som möjligt. Sedan har man ju en huvudläkare - den man träffar på utredningen, som ofta tar telefonsamtal, uppföljningar osv.
  • Fylgja
    majsanna skrev 2010-11-25 22:30:17 följande:
    Hemma igen efter dagens ET. Fyra ägg befruktades och blev toppkvalitet. Så en stjärna till mig och tre till frysen. Helt otroligt! Har aldrig fått något till frysen förut och inte heller fått så många befruktade ägg. Kankse var det ICSI som gjorde sugen...

Nu blir det två långa veckor fram till testdag den 9 december.

Vi hade Göran både i tisdag och idag och jag tyckte han var jättebra. Allt på Carlanderska kändes förresten bra. På någont sätt blev jag lugn när jag kom innanför dörrarna. Vet inte varför, men det fanns en varm känsla där på någont sätt som jag inte upplevde på Rmc i Linköping.

Nu ska jag och stjärnan gå och lägga oss
    Grattis! Så härligt att det blev till frysen också! Håller tummarna för ett fint plus om ett litet tag..
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19