• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-10-29 09:09:01 följande:
    Sydney, vad roligt med AW...herre gud det var tider det *drömmer sig bort*  Och vad roligt att se lillplutten bowla för första gången.

Mom70, jag har ju plussat (ja jag kan nog faktiskt säga orden högt nu) och har inte alls ont i brösten trots att jag hade det förra gången jag plussade. Så bara för att du inte har ont i "rattarna" (haha...ursäkta men vilket roligt uttryck) så behöver det inte vara kört. Brukar din mens komma med buller och bong eller får du spottings lite i förväg. Du har väl BIM i morgon och har inte mensen kommit så lever ju hoppet!

Jag testade i morse och fick samma streck. Vet inte om det är starkare jämfört med nr jag testade sist (igår kväll) men det är inte svagare iallafall. BIM idag, så nu borde hormonet öka kraftigt   Herre gud jag kan nog säga det högt nu. Jag är graviiiiid!!!!!!!      Känner inte ett dugg förutom lite foglossningskänningar, ökad aptit och ond rygg. Ja och så utebliven mens också.
    Grattis!!!
  • Fylgja

Fru Naftra: Skickar massor av styrkekramar till dig, så otroligt smärtsamt att se någon man älskar lida på det sättet! Var rädd om dig.

• Fylgja
    Lalie skrev 2010-10-30 15:00:31 följande:
    Mom70, det är verkligen en jobbig grej, hela IVF-svängen. Jag ångrar mig varje dag och tänkter att jag ska hoppa av. Vi kommer inte att göra mer än detta andra försök, för sen får det vara nog. Om vi inte lyckas, ska vi gå vidare och njuta av den underbare som vi har.

Jag har börjat med Orgalutranen för ett par dagar sen, och jag får sån klåda av den! Speciellt runt nålsticket och jag tycker att det kliar överallt på kroppen. Är det nån mer som reagerat så?
    Jo, jag fick klåda/svid som kändes rätt rejält, fast jag har för mig att det var koncentrerat till området runt sticket. Ble rätt flammigt och svullet också, men det lade sig efter en halvtimme-timme. Känner du av det hela tiden ska du nog kolla upp det med kliniken.
  • Fylgja

Fru Naftra - skit att det ska vara så svårt.. Som anhörig vill man ju så himla gärna hjälpa och finnas där, men mår man som din syster är det ju ofta rätt upp och ner med tänkande och rationella beslut. Mycket känslor upp och ner osv. Det betydde säkert mycket att du kom - vad hon än säger just nu. Och säkert var det viktigt för hennes sambo och barnen också, all avlastning och stöd är ju guld i ett sådant läge.

Vila nu och var rädd om dig - och försök inte tänka på symtom eller inte symtom. Du har ju haft huvudet på annat håll, kroppen ville kanske bara inte störa Glad

• Fylgja
    Vädur 78 skrev 2010-11-02 09:12:37 följande:
    jag har ju testdag den 15/11 om 2 veckor men om detta misslyckas så kommer ju min mens runt måndag nu nästa vecka...... och jag bara antar att man inte får starta då????

men blir ju skillnad du som gjort en Ivf behandling nu, så du borde ju kunna göra nu igen... om det skulle behövas
    Men visst gjorde du ett ostimulerat FET? (Förlåt om jag blandar ihop!!) I så fall tror jag inte det är någon fara att köra direkt. Jag fick ju min mens 5 dagar innan testdag senast och det var helt ok att köra på direkt om jag ville. Nu valde vi ju att vänta en månad men iaf.
  • Fylgja

Lilla Fröet: håller trots allt tummarna att det ska svänga om och bli ett plus tillslut!

Mom70: Usch så trist, ja det känns så himla motigt när inte blastisarna vill fästa. Torbjörn pratade sist om att jag hade så fina blastisar och jag kände bara att jaha... men vad hjälper det när de inte vill fastnaGråter

Pimma: Håller med Mom70: Det borde vara helt förbjudet med missfall när man gjort IVF! Förstår att det måste vara jättejobbigt.

• Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-11-02 14:24:00 följande:
    Familjen är trött och hängiga. Lilltjejen bara gnäller och gråter och vill ingenting och jag vill bara lägga mig under täcket och försvinna just nu. Tacksam över graviditeten men just nu får jag dra dubbelt lass eftersom jag måste göra allt trots illamående och komatrötthet. Har inte mycket att gnälla över med tanke på omständigheterna så jag försöker rycka upp mig.

Hur är det med dig???
    Det är ju jättetufft att vara gravid när man har en så liten som du - och dessutom har du ju oron för din syster och allt det där. Gny och gnäll du Cool

Släggan - skönt att semestern var bra! Och hoppas du inte får någon otrevlig "gäst", nu vill vi ha lite glada besked i tråden igen!
  • Fylgja
    didda skrev 2010-11-04 08:52:55 följande:
    Bekräftade misslyckandet med ett negativt test imorse. Jag visste det ju redan men jag vet ju att kliniken vill att man ska testa iaf. Vet inte hur vi ska göra nu- båda ångrar vi oss att vi köpte ett 3-pack, vi vill inte göra något mer försök. Jag pallar inte den här psykterrorn helt enkelt. Men det är ju trist att slänga pengarna i sjön, vi har ju redan betalat. Jaja, vi kanske ändrar oss när detta har lagt sig lite.

34an: grattis till ruvarstatus!

cotton: håller tummarna idag!

släggan och lillafröet: håller tummarna för er!
    *kramar om* , det var ett trist besked och jag förstår att det känns motigt. Men kanske känns det lite annorlunda när det fått lägga sig lite? Och om ni har köpt trepack borde ni också ha möjlighet till ett samtal med deras psykolog - det hade vi och var ju på ett sådant samtal häromsistens. Jag tyckte han var bra, och om man har en relativt konkret fråga, typ "orkar vi fortsätta" tror jag ett samtal kan hjälpa en på vägen till beslut.
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2010-11-04 11:50:46 följande:
    Jag har följt er disskusion här och ville bara tillägga att jag har hört att man INTE ska äta bidrottninggele efter ägglossningen då det kan orsaka missfall. Jag har en burk hemma nämligen (Apiforce) och om min info inte stämmer så får jag ju börja äta dem i samband med ivf sen annars.

Min källa till det påståendet är sånt jag läst här på FL samt lite googlande, så det är ju inte jättetillförlitligt. Blev bara nyfiken nu på hur det ligger till.
    Jag har hört samma, men vet inte vad jag ska tro. Jag har börjat äta bidrottningsgelé eftersom det också påstås öka chanserna.. Men tänker göra så att jag slutar när jag väl fått tillbaka ett embryo. Ingen aning om det är vettigt, men det var den kompromiss jag kunde få till!
  • Fylgja

Som vanligt hänger man inte med i svängarna när man är borta några dagar!

Släggan och  Lilla Fröet: Känner så med er, skit är vad det är rent ut sagt! Och du verkar ju haft en extra rolig helg Lilla Fröet Rynkar på näsan svanskotor gör ju ont något så ini.. när man slår i dem. Svårt att både stå och sitta och gå, blä..  Hoppas åtminstone det ger med sig snart.

Grattis till ruvning Cotton och Lalie! Och jag håller tummarna att det blir ett plus för många i tråden nu, känns som det är dags.

Annars sällar jag mig gärna till kören som skulle vilja bli nedsövda ett tag.. Mensen är på ingång och därmed dags att köra igång igen. Vilket jag ju vill men just nu absolut inte har någon ork till. Får väl skrapa ihop den någonstans helt enkelt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19