• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-11-07 17:47:45 följande:
    Kramar om! Här har mensen oxå kommit SKITSkrikandes Borde vara förbjudet med minus och mens vid IVF
    Nää Rynkar på näsan !   Stor kram åt ditt håll!
  • Fylgja
    sydney skrev 2010-11-09 13:44:50 följande:
    Jag har inte tagit något gravtest, men det är ingen dum fråga. Jag har funderat på det, men med tanke på att mensen kom på dag 44 förra gången så räknar jag med att den kommer nån gång. Vi kan i princip inte bli gravida naturligt, och har nog inte försökt heller Rynkar på näsan så chansen är obefintlig. I så fall är det jungfrufödsel på gång.
    Förlåt, men jag kunde inte låta bli att le lite för mig själv. Känner så igen mig - jag tycker det är jättesvårt att få det "vanliga" samlivet att funka mellan FET-försöken, så just nu skiter vi i det och nöjer oss med kramar och närhet.

När det gäller hur stress påverkar ÄL så verkar det väl som att det kan ha påverkan, men olika hur mycket. Jag gick utan ÄL och mens i drygt ett år när jag var som sämst i min utbrändhet och svaret jag fick då var att det inte var ovanligt, att kroppen inte satsade på fortplantning när den upplevde att den var "under hot".  Något annat fel hittade de inte iallafall. Jag vet inte riktigt, men visst känns det väl rimligt att kroppen reagerar på hur man mår i knoppen? Åtminstone har min mens/ÄL alltid påverkats av hur livet i övrigt varit.
  • Fylgja
    sydney skrev 2010-11-10 07:57:15 följande:
    34:an: håller tummarna för dig! Nu ska det gå vägen.

Calaneus: spännande med VUL!!

Kryddan71: är ni på gång med nytt FET snart?

Cotton: Förstår att det är drygt med ruvning. Känner igen mig i vad du skriver.

Hoppas allt går bra och att det blir lite pluss i tråden när jag läser igen på måndag eller tisdag.
    Imorgon bitti åker vi till Rom!
    Njut av Rom-resan!  Ja, vi har nytt FET på gång, har börjat knapra Trombyl och börjar med Pergotime på fredag, så om det går som det ska med ÄL och annat så blir det väl mot slutet av månaden. 5:e gången gillt..men jag har verkligen så svårt att tro på det.

Cotton och 34:an - ja ruvandet är skitjobbigt, tycker det blir värre för varje gång. Den här gången är jag redan låg från starten så jag vet inte hur jag ska få det att funka. Tack och lov har jag ett jobb där jag kan styra tiderna lite och inte behöver vara superglad hela tiden, dessutom är jag deltidssjukskriven just nu. Läkaren ville sjukskriva helt men jag känner att jag måste hålla fast i vardagen och rutinerna på något sätt.

Calcaneus - grattis till ett pickande hjärta, så skönt!!
  • Fylgja
    majsanna skrev 2010-11-10 21:47:40 följande:
    Hej tjejer.

Har läst men inte kommenterat på ett tag. Skickar kramar till alla som behöver.

Jag har idag börjat med Puregon 200 enheter så nu är vi igång.
    Vet ni om CA gör äggplock på söndagar eller blir det på måndagen då? Min hemortsläkare har pratat om att äp normalt sätt brukar bli 12 dagar från spurtstart och det blir då söndag den 21 nov. Blir det då istället måndagen tro?
    CA gör både äggplock och återföranden när det behövs, dvs även på helger. Gissningsvis försöker de väl styra det till vardagar om det går men annars kör de som sagt på oavsett veckodag - bortsett från när de har stängt på jul och på sommaren.
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-11-10 22:43:39 följande:
    Kryddan och 34an, har ni lite stick i magen nu när ni ruvar? Suck, jag vet att man inte ska jämföra symtom, men jag har helt glömt hur ruvningen var med Cornelius.

Kramar om er andra och välkommen åter majsanna! Krävs det kör CA både ÄP som ET på helgen. Vi gjorde vårt FET i söndags. Det var verkligen jätteskönt faktiskt, lugnt och mindre stress.
    Jag ruvar inte ännu, men jag minns inga stick i magen från de förra försöken. Men de ledde ju inte till något heller så känner du stick så är det säkert positivt Cool    Det enda jag kände var ömma bröst och den vanliga mensvärken när det började dra ihop sig till det.
  • Fylgja
    Vädur 78 skrev 2010-11-11 10:33:32 följande:
    De ska ju ringa på måndag när jag har TD. Så ska be om en telefon tid till Göran då!!! Ringde till akupunktören som vi gick hos det försöket som lyckades förra året, nu skulle hon till Kina en sväng så ska börja där den 27/12 så om vi gör behandling så blir det start i slutet av jan. Ska kolla upp lite med att plocka ägg i naturlig cykel istället, kanske att man skulle kunna ta pergotime för att få fram några fler, men får se vad Göran säger.
    Annars mår jag väl sådär Men min lille solstråle får mig oftast på andra tankar och jag får vara glad och tacksam över honom och hoppas hoppas att det löser sig med syskon längre fram.

Skönt med en till i frysen Önskar jag oxå hade ett stort förråd i frysen
    Jag tror jag frågat dig förut, men har glömt svaret.. förlåt... Vart gick du på akupunktur, var det i din hemstad eller här i Gbg-trakten? Jag hade tänkt testa det den här gången men har inte fått tummen ur. Har tittat på diverse hemsidor men tycker det är så svårt att avgöra vem som är bra och inte! Flera uppger att man ska börja behandling tre månader innan, och det är ju lite sent påtänkt för mig då. Men det kanske handlar om när man gör fulla IVF och vill att akupunkturen ska hjälpa till med äggkvalitet och annat?

Sedan blev jag så osäker efter att ha pratat med Torbjörn. Han hänvisade till två studier, där den ena visat god effekt av akupunktur medan den andra visat på något försämrade resultat på FET när man gjort behandling efter återförandet. Vad ska man tro...
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-11-12 10:44:52 följande:
    Kan tillägga att det är RD 5 med vår blastis, motsvarnade typ RD8 med tvådagars. Så jag är galen som testar så tidigt och funderar på att lägga in mig själv på nästa psykmottagning...
    Äh, fullständigt normalt om du frågar mig Cool Och jag håller också tummarna för att lilla räkan bestämmer sig för att det är läge att stanna! Grattis!

Majsanna: ÄP brukar som sagt vara tidigt på morgonen. Vi skulle först vara där vid 7.30 men blev framflyttade eftersom det blev totalfrys (vet inte varför det spelade roll men vi var bara glada för det).

När det gäller 2 eller 5 dagars så tror jag att du får ett förhandstips när de ser dels hur många ägg de fått ut och hur spermaprovet är och sedan beroende på befruktningen gått. Vi fick veta på studs att eftersom min mans prov för ovanlighetens skull var riktigt ok och vi fått ut många ägg så skulle de försöka sig på långtidsodling om bara befruktningen gick som den skulle.
  • Fylgja
    42an skrev 2010-11-13 15:17:07 följande:
    Cotton: Japp, testade imorse. Stort prydligt minus igen. Så det är väl kört denna gången också. Det lär väl inte hända så mkt mer före onsd. Skit,skit, skit,skit.blä,blä,blä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Testa på du! Pluss kan man inte se för många av!
    Nämen näe... Rynkar på näsan  sicket elände, det var ju plus beställt här i tråden! Kram på dig.
    Vädur 78 skrev 2010-11-14 09:48:39 följande:
    CA ska ju ringa på testdagen(imorgon) men vilken tid brukar de ringa??? Fm eller em?
    De har ringt på olika tider till mig, men bara en gissning eftersom det är måndag imorgon - är att de ringer lite senare, verkar som de ofta har fullt upp på måndagar.
  • Fylgja
    Sötisa skrev 2010-11-15 18:01:14 följande:
    Hej tjejer,
    jag har inte följt tråden för jag går på ivf-kliniken men står i valet och kvalet att kanske byta klinik..
    Jag har gjort 12 misslyckade syskonförsök (7ivf och 5 fet) och ska göre mitt sista äp i detta tre-packet nu på onsdag. Självklart hoppas jag att slippa någon klinik men måste tänka ett steg längre om det misslyckas för vi vill ge det några gånger till i så fall.
    Mina läkare på ivf-kliniken har varit bra men de är helt ovilliga att testa nya metoder eller ge extra hormonstöd och refererar alltid till att det finns för lite studier. Jag undrar hur de ställer sig till det på carlanderska? Tex trombyl, Prednisolon och framför allt Assited Hatching som jag gärna vill testa om det blir fler försök, kan de erbjuda det där?

Ni får gärna berätta hur de är, och framför allt om någon vet hur de bemöter par som gjort så många försök som vi gjort?
    Jag är "bara" 30 och fick vår dotter på första försöket på Su 2007 så i teorin så har jag stora chanser men av någon anledning vill det inte ge med sig..

Tacksam för svar!
    Kämpigt med så många försök - får alldeles ont i magen när jag tänker på det!  Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången. Jag vet att de inte är alltför ovanligt att CA förskriver Trombyl. Jag står på det och har läst fler som gjort det. Assisted hatching ska prövas vid vårt nästa FET, efter 4 misslyckade - så jag tror säkerligen att CA skulle vara villiga att pröva det på dig med.

Prednisolon vet jag inget om men det är säkert någon annan som gör!
    lycka till!
  • Fylgja

Shibby - kul att höra att det kändes bra på CA!

Sydney - låter skönt med sol och glass och 20 grader! Även om mens i det läget inte är optimalt Obestämd

Skrippo - hur mår du? Hoppas det är lite bättre, håller tummarna för att det blir mens och nytt FET för dig så snart du känner dig redo.

Själv tar jag min sista pergotime imorgon, VUL på torsdag. Återstår att se om det ser ut som det ska.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19