• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

Lalie skrev 2010-10-07 11:21:36 följande:

Då var det snart dags igen då. Om två veckor kör vi igång igen. Vi har nu passerat 4 år av försök och det känns ju lite jobbigt. Men nu SKA vi lyckas, tänker jag!

Jag är bara lite nyfiken på om ni alla är helt säkra hela tiden på om ni gör rätt, om ni verkligen vill detta, om ni verkligen vågar och orkar göra detta? Jag vet ju att jag egentligen vill ha ett barn till hur mycket som helst, men ju närmare nästa IVF vi kommer ju mer osäker blir jag, och tankarna virvlar i huvudet.

Problemet är att jag inte vet om jag är rädd för att misslyckas igen, trött på att ljuga för jobbet och vänner varför vi är borta lite då och då och varför jag inte kan åka med och träna t ex, eller om det har gått så lång tid så att vi börjar känna oss nöjda med ett barn? Jag önskar att jag var stensäker.

Vi funderar förresten på att byta distansläkare, känner mig inte bekväm med den vi har. Är det någon som går hos Urban Claesson i Skövde?

Nej, jag är inte stensäker hela tiden. Större delen av mig  vill det här så mycket att det gör ont - en annan del kämpar med en massa vidskeplig oro: är det verkligen meningen att vi ska få barn när det nu är så meckigt?  Och kommer jag fixa det här? Hur länge ska vi hålla på, när når vi gränsen?

Det känns lite förbjudet att erkänna det, men så är det för mig iallafall.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-10-07 08:08:40 följande:
    Vad härligt att se att det är så mycket liv och rörelse här inne. Grattis alla till sprutstart. Verkar gå bra för er   Nålarna är ju så pass små att det knappt känns när jag har sprutat. Det enda som har stört är rodnaden och irritationen efteråt.

Jag har inte fått imslag än. Bara 3 stickor kvar och jag är rädd för att jag inte kommer hinna få omslag innan stickorna är slut. På söndag kommer jag använda den sista stickan. Hur ska man göra om stickorna tar slut innan man har hunnit få omslag? Kan man åka in och få nya stickor? Ska jag ringa och förvarna på lördag?

Förra menscykeln fick jag ju inte omslag förrän på dag 21-22 så jag räknar med att jag inte ska hinna få omslag den närmaste tiden. Jag är ju bara på dag 13 nu.
    Gissningsvis kommer de vilja göra ett extra VUL om du inte har fått omslag när stickorna är slut. De två gånger jag varit med om det kontaktade jag dem dag 6, när jag hade en sticka kvar och fick en prel.tid för koll. Nu är det ju lite tokigt att det blir på helgen - vore jag i din sits skulle jag nog slå dem en pling och höra hur de ser på saken, alternativt skaffa hem extrastickor så att du kan kolla på måndagen också och ringa dem sedan.
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-10-07 10:01:29 följande:

Kryddan71, ja, att se sitt barn är viktigt för sorgeprocessen. Vi valde att se Cornelius redan vid födelsen och sedan när de kom in med honom i en liten barnkorg. Han var verkligen fin, en liten perfekt bebis i dockstorlek. Vi kunde till och med se vilka drag han hade från sin pappa och vilka som var från mig. Jag tänker på dina vänner och hoppas att de har kommit förbi den djupaste och nattsvartaste sorgen.

Ja det har de gjort, det var många år sedan nu (de började unga Glad ) och de har hunnit få två barn till, plus en liten miniängel till (ett tidigt missfall).
  • Fylgja

Usch idag blir det bara ett negativgt inlägg, ska skärpa mig till sedan.. RD 10 och idag tjuvtestade jag, med det väntade minuset som resultat. Visst, jag ska testa på tisdag också, men det känns ju rätt kört - känner att kroppen gör sina vanliga steg inför mens.

Idag känns ytterligare ett misslyckande extra tungt. Går här och plockar efter middag med ett gäng vänner igår - sju små knattar som lallade runt här och överallt ligger utströdda kritor och teckningar, riskladdigt golv och leksaker på kreativa ställen. Allt det där jag vet föräldrar är så less på... Och jag vill också få chansen att muttra över det, men det känns som om det inte är inom räckhåll för oss.

Nåja. ska ta mig samman och åka och köpa voltaren och ny pergotime (om den finns inne förstås): värkdämpning och nya tag.

• Fylgja
    Mirakelbarn skrev 2010-10-08 15:10:51 följande:
    Får man vara hur negativ som helst nu så skriver jag:

BLÄÄÄÄÄÄ för att det ska vara så in i h-vete svårt att få en litet barn
    och 
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla idioter som inte kan skydda sig utan gör abort
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som inte fattar att det är svårt att vara glad o positiv när andra bara råkar bli med barn
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att det är så jobbigt med alla hormoner och injektioner
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att det inte finns ägg i massor i min förbannade kropp
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att jag inte kan få 5 ungar om jag skulle vilja det
    och 
    BLÄÄÄÄÄÄ för hela detta liv med IVF karuseller som snurrar i hjärnan hela tiden
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som säger ta en paus o släpp det hela
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som säger mirakel sker när du minst anar det
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som går med sina stora magar o klagar över att de inte kan ta ett glas vin

NÄ, nu skickar jag istället lite varma kramar till alla här som nog fattar vad jag menar o så ska jag försöka tänka på lite annat  en stund! Fy, vad jag har mkt negativt inom mig känner jag.

-Tänk om jag bara kunde slippa tänka på min enda önskan i livet, ett barn och kunna leva som vanligt.
    -Tänk att kunna ha sex o inte tänka på bebis utan bara njuta av att vara nära! Jag kommer banne mig inte ihåg vilket år jag gjorde det sist!
    Tack - det var ungefär vad jag kände för att säga själv Kyss

Och jodå, jag ska ta nya tag. Fick fatt i sista paketet Pergotime på apoteket så när menshelvetet bedarrat lite är det dags att dra igång försök nummer 5. Om nu ingen blixt slår ner från himlen och ger mig ett plus på tisdag då vill säga.

Sushikatten och akita: lycka till på måndag
    Fru Naftra: håller tummarna att ditt omslag kommer till sist. Hoppas du njutit av din pizza och sluppit tårar, eller äh förresten, det kan vara gott att gråta en skvätt.

Sköt om er allihop!
  • Fylgja

Fru Naftra: Förstår att det känns blä! För mig uteblev ju ÄL två månader på raken och det var så otroligt frustrerande.. Som att vänta på att ett lopp ska starta och snubbla på startlinjen.

Tittade mest in för att säga att jag tar lite paus från FL närmsta veckan, vi ska ha en vecka ledigt och åka till landet. Räfsa löv och stänga till för vintern och så där. Hoppas på lite vila och återhämtning även om det just nu mest känns jobbigt att köra 50 mil med mensvärk och magkatarr, blää..   men men, är vi väl där blir det nog bra.

Hursomhelst, lycka till med alla äggplock och VUL och sprutor och annat!

• Fylgja

Hej alla,

Tillbaka efter en vecka på landet - har försökt skumma igenom senaste veckan men har inte riktigt koll (50 mil bakom ratten hjjälper inte till).

Skrippo: Så ledsen för din skull! Jag väntade mig ju glada nyheter när jag såg din signatur.. Förstår att det måste kännas förfärligt, stoor stor kram till dig.

Cotton: Så fin minnesstunden verkade! Och grattis till mensen - knäppt att man kan bli så glad över något man oftast hatar!

Calcaneus: GRATTIS!!! Visst var det ditt fjärde FET försök? Lite hopp om att min femte ska funka...

Sydney: Förstår att det känns motigt att det blev avbrutet - du har ju haft det jobbigt nog och man hänger upp sig på allt som känns som framsteg. Jag körde stimulerat två gånger och det var skönt att veta att kroppen inte kunde konstra, sedan var inte Progynon någon hit för mig av andra skäl.

Oh... hjälp, vilka har jag glömt nu!!! Förlåt - orkar inte klicka tillbaka i tråden och tappa allt jag skrivit..

Själv ska jag samla ihop mig inför att återvända till vardagen. Det var bra med en vecka på landet, men jag är rätt nere, tog nog misslyckandet hårdare än jag trott. Dessutom vill min man vänta en månad, så vi kör inget nytt FET förrän i november. Blir stressad av att tiden går, men han blir å sin sida orolig över hur jag mår så jag får jämka lite.

• Fylgja
    calcaneus skrev 2010-10-17 21:46:48 följande:
    Kryddan 71: nej, det är vårt andra FET bara! Gjorde totalfrys i våras så det har bara varit ett FET före detta eftersom sommaren kom ivägen. 

Jag har berättat för typ alla. Hoppas nu verkligen att det håller! 
    Ah Förlåt! Måste ha förväxlat dig med någon annan! Grattis än en gång iallafall!
  • Fylgja

Shibby: Välkommen hit! Så jobbigt det låter med utomkvedeshavandeskap med sådan drastisk följd. Hoppas  du ska känna dig väl omhändertagen på CA, de är verkligen bra.

Sydney: Jag fick kraftiga biverkningar av Progynonet, illamående osv. Första omgången hanterade jag det väl hyfsat men det blev tydligen för mycket för kroppen att köra två månader på raken för andra omgången tappade jag mycket i vikt lite för fort. Jag har IBS som spökar ibland, jag vet inte om det bidrog till det hela. Den här senaste omgången använde jag Pergotime istället, för att stimulera ägglossningen.

Fru Naftra: Så skönt att äntligen ha ett insättningsdatum att se fram emot!

Mom70: Lycka till imorgon! Jag skulle inte bry mig om hårspray om jag var du - man har ändå den där fula hättan på sig och jag tror ingen direkt bryr sig om hur man ser ut.

Cotton: Förstår att det måste vara mycket känslor som far omkring just nu! Tänker på dig.

• Fylgja
    akita06 skrev 2010-10-18 17:01:01 följande:
    Känns lite bättre nu.Har pratat med Göran.
    7 av 8 ägg blev befruktade men sedan ramlade många bort ganska snart..kommer inte ihåg vad han sa riktigt. På fredagen fanns där 2 kvar och på lördagen var där bara ett som inte riktigt hade blivit en blastocyst o inte riktigt utvecklat sig. Befruktningen är inte själva problemet utan mina ägg så nästa gång ska jag prova menopur istället. Vilar en månad och kör korta protokollet nästa gång så vi hinner ett försök till innan jul.
    Borstar av mig och börjar klättra uppåt igen...

Lycka till alla, jag gör en konstpaus från allt "familjelivande"
    Sköt om dig under pausen! Det känns alltid bra att få lite svar och kanske möjlighet att pröva en ny variant!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19