• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-12-19 09:41:03 följande:
    Sen gäller ju vissa regler vid 3 pack. Hur gammal är du? Man får inte ha fyllt 38 år och du måste göra behandlngarna på 18 månader och sen ska väl en läkare på CA godkänna att man får köpa det.......
    Jag tror att de har ändrat till 39, men jag är inte säker. Vi blev nämligen lite stressade när vi skulle sätta igång - vi var på utredning i april men kunde inte komma igång förrän i augusti och jag fyllde 38 då. När vi tog upp det sa de att det var ändrat (men inte ändrat i papprena)

Men de kanske gör en avvägning från fall till fall? Vi startade samtidigt som goda vänner - och kvinnan i paret är jämnårig med mig - några månader äldre bara. De fick inte erbjudande om trepack. Behövde det iofs inte heller eftersom det gick vägen för dem, men ändå.
  • Fylgja
    Lilla fröet skrev 2010-12-18 22:07:06 följande:
    ja, dagen har gått jättefort, har alltid så mycket o göra plus att jag fick besök av min man o dotter, fikade en stund sen hjälpte hon sin mamma i frukten härligt med lite hjälp
    Jag e i 6+0 idag, så vi e lika, men jag har så sen äl så jag e säkert ungefär som dig, men enligt sista mens så e jag där iaf o det känns ju alltid bättre såhär i början att vara lite längreCool
    Är ganska glad att jag inte mår så bra faktiskt, det känns bra på nåt sätt!!

Lito, du är insläppt

fru Naftra, klart att det ska firas, visst blir man sååå stolt över dom små
    Förstår att det är fullt upp! Mitt minne av de år jag jobbade extra på en stormarknad är att alla högtider - midsommar, påsk, jul etc var rätt hysteriska. Och att jag var less på jordgubbar och grädde och matjessill, innan jag ens hunnit smaka på dem Cool
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-12-19 16:50:37 följande:
    Hej tjejer! Spännande med mensstart snart loppan!

Själv sitter jag och nojar lite helt i onödan. Myste till det med maken nyss och fick (självklart) en rosa blödning efteråt. Har ju vetat både före som nu läst efteråt, att det är vanligt med lättare blödningar vid samlag när man är gravid, ändå sitter jag här och ångrar hela mysstunden. Ska på nästa UL den 30 december och funderar på att flytta fram det... men vi får se, blödningen gick över nästan lika snabbt som den startade och är allt lugnt imorgon, kanske jag nojar ner mig lite... suck, att vara gravid är verkligen en psykiskt jobbig resa. Vill bara spola fram tiden i sju månader och ha bebben i min famn nu!
    Förstår att du nojjar - men det är ju som sagt jättevanligt, lite sköra slemhinnor och allt det där. Flytta fram UL om du fortsätter oroa dig - inte värt det när du nu har möjligheten till extra kollar Hjärta
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-12-20 09:20:23 följande:
    Oj vad snö det är! Mysigt så här i juletider och allt, men jag ser INTE fram emot en lika lång och kall vinter som i fjol...

Tack tjejer för trösterika ord. Men den rosa flytningen försvann lika snabbt som den kom och eftersom den kom i samband med mys, känner jag att jag inte ska oroa mig mer. Jag väntar in vårt UL den 30 december. Känns onödigt att stressa bebben i magen med extra ultraljud nu när jag får ett om tio dagar.   Men det blir ju helt klart inte mer mys förrän vecka 12 passerat. (exakt tre veckor kvar )
    Skönt att det känns lite bättre idag!

Jo, jag är också rätt kluven till snön - vitt och fint men....   Dessutom säger prognosen snö på julafton och det har jag inte alls lust med - Är trött som det är och att köra i snöväder är inte min starka sida Rynkar på näsan   Får hoppas det inte blir så farligt, eller så får vi hitta någon lösning. Det går ju att kajka med diverse tåg men de är ju inte så pålitliga i snöväder heller!
  • Fylgja
    majsanna skrev 2010-12-21 12:26:41 följande:
    Lägger upp länken till artikeln i Svenska dagbladet där jag och min man är med: www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/for-var...
    Det var en fin artikel och jag tycker ni är så modiga (i brist på bättre ord) som delar med er av ert liv och er längtan. Hoppas så läsa en uppföljningsartikel nästa år om er och en liten bebis Hjärta
    sydney skrev 2010-12-21 12:57:24 följande:
    jag är hemma från jobbet idag, sällan det händer. Orkade inte längre, förkylning och hosta som inte vill ge med sig. Var på VC idag (tog fram VISA kortet och skulle betala men jag hade ju frikort, tänkte jag inte på, tycker inte att jag har varit hos läkaren på evigheter, förträngde utredningen i början av året....), men det var bara ett virus så inte mycket att göra åt det. Vila som gäller. Blir nog hemma imorgon också och sen jobb den 23:e, då har vi jullunch på jobbet.

jag hoppas också att man kan få en bebis på 2 dagars & det är ju många som har fått bebisar på det.. jag blev ju gravid på IVF:n (sen MA i och för sig). Men kan förstå att blastocyster borde vara något bättre då man har gallrat fram de allra bästa efter längre tid. Ska jag göra ny IVF nån gång, hoppas jag att jag kan få fler ägg så det kan bli 5 dagars för mig med. Men får göra åtminstone ett FET till först, och hoppas bli gravid då så jag slipper ny IVF.
    Vila och samla kraft - hoppas du mår lite bättre när det är dags för jul!
    dallas skrev 2010-12-21 14:28:04 följande:
    Hej hopp!
    Vi var pa nybesoket i Fredags(syskonforsok) och skall starta med korta metoden nangang i jan-feb, vi far se det beror helt pa nar sambon ar hemma fran Polen, vi maste dock fundera pa om vi skall ta 3-pack eller 1 och ett....Vi far kopa 3-pack iaf. Det verkar dock som han lyckas vara borta lagom t ev aggplock sa vi maste nog frysa sperman och gora icsi da.  Nu ar vi i Polen under julen darav konstig text Det ar harligt att slippa stada och laga mat(vi bor pa hotell) maste bara inhandla lite klappar t dottern infor julafton da vi skall fira ombord pa Polen farjan som ligger i Gdynia da- vi ar i Gdansk nu, valdigt fin stad, hade garna akt hit till sommaren igen!
    Det ska ju funka fint att frysa sperman - de gjorde det som en säkerhetsåtgärd för vår del, himla bra att det går att fixa och trixa med det mesta! Njut av din städ och kök-fria jul!
  • Fylgja
    sydney skrev 2010-12-22 08:18:56 följande:
    Det där med att frysa sperman var lite intressant, funkar det verkligen? om vi ska göra ny IVF så är det till att planera för mannen reser en del, men då kunde det varit ett alternativt. Bra att han en backup plan. Men nu ska jag ju lyckas med FET....
    Klart du ska lyckas med FET! Men jo, det ska funka fint med fryst sperma. Kan man lämna färsk den aktuella dagen och det är bättre kvalisort på den så kör de ju den förstås, så var det för oss - vi har manlig faktor som orsak, och den färska visade sig vara bättre än den frysta, men det kunde lika gärna varit tvärtom.
  • Fylgja
    akita06 skrev 2010-12-23 12:13:12 följande:
    Rd 7 idag och känner nada!  Vet att det säkert är för tidigt men ändå...vill ju så gärna känna något.

GOD JUL önskar jag alla här i tråden!!
    Jo man letar ju febrilt tecken när man ruvar - men jag kände ingenting speciellt när jag plussade. Lite molmensvärk bara, knappt det, det kom först lite senare.

God jul på er allihop och ta det lugnt om ni ska ut och köra!!
  • Fylgja
    akita06 skrev 2010-12-26 21:50:58 följande:
    Mens och minus....
    Nu blir det ett låååångt uppehåll med denna karusell. Mår fruktansvärt dåligt, känner mig värdelös och livet har liksom ingen mening för mig om man inte får barn...
    Tar mig väl upp igen -för det gör man ju alltid, men nu gäller det att  komma på fötter igen och ta hand om mig själv o min kropp.

Kram på er alla goa tjejer och lycka till!
    Vickis
    Åh nej Rynkar på näsan Förstår att det känns förfärligt just nu. Ta hand om dig och var rädd om dig - det här sliter som sagt så fruktansvärt på en. Hjärta
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2010-12-30 22:18:34 följande:
    Hej tjejer! Nu behöver jag hjälp av era kloka huvuden!

Pratade med Elisabeth på CA idag, men hade ingen penna och satt fast på tåget. Skulle få tiderna när jag kunde börja med sprutorna beroende på vilken dag mensen kommer. Eftersom klantiga jag inte hade någon penna ringde hon sambon och lämnade tider. Nu är det så att det han skrev såg så konstigt ut, kan detta stämma?

Mensdag                                              Sprutdag
    31/12                                                       1/1
    1/1                                                           2/1
    3/1                                                           5/1
    4/1                                                           6/1
    5/1                                                           7/1

Sambon är inte säker att han skrivit rätt. Det som får mig att undra är om mensen kommer den 2/1, hur gör jag då?
    Dessutom är det CD 2 jag ska börja först, sen är det CD 3 på dem på slutet? Jag vet att man aldrig börjar på en tisdag men borde det inte då endast vara ett 2 dagarshopp emellan den 3/1 och den 5/1??

Är det stenkört att få tag på dem igen?

Hjälp! Första ivfoch jag vill inte att det blir fel.... Förvånad
    Pröva och ring igen, jag tror de lyssnar av tel.svararen rätt regelbundet. Det som verkar lite underligt är att det först i princip verkar vara sprutstart dagen efter mens, men sedan går över till tvådagar efter mens. Vet inte vad anledningen till det skulle vara?
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2011-01-02 11:28:10 följande:
    Wihoo!! Tanten kom med besked i natt, så nu kör vi! Börjar med sprutorna imorgon på CD 2. Shit vad spännande, äntligen! Hoppas det är sista gången man har mens på 9 månader nu
    Grattis! Hoppas det går fint med sprutorna!
    FruNaftra skrev 2011-01-02 11:41:46 följande:
    Hej alla tappra kämpar!
    Hoppas ni alla hade en bra jul...gott nytt år på er   Hoppas nyårsfirandet var trevligt. Min man jobbade natten så jag var ensam hemma och såg på tv istället. medan lilltjejen sov. Första året som jag inte firat...men mysigt ändå.

Jag går fortfarande och väntar på att missfallsblödningen ska vara över. Har hållit på i snart 4 veckor och börjar bli riktigt tröttsamt. ÅåÅÅåhhh....vill bara att kroppen ska komma på banan igen så man kan gå vidare.

Kram till er!
    Gott nytt på dig också Glad  Usch vad jobbigt med en så lång blödning... Hoppas det bestämmer sig för att lägga av snart! Men är det inte lite länge med fyra veckor?? Jag kan nog för lite om det, men jag trodde det brukade ge sig efter ett par veckor?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19