• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

Nu har jag varit och tittat på ett pickande litet hjärta Hjärta 16 mm stor är pyret nu! Var så nervös innan att jag knappt kunde andas och den där korta stunden när Göran var tyst och tittade på skärmen kändes oändlig!  Tänk att man kan jaga upp sig så....  

Shibby 78 skrev 2011-01-07 14:59:40 följande:
    I´m back

Besöket på Ca gick över förväntan. Torbjörn var en trevlig prick och undersökningen gick toppen. Slemhinnan hade börjat tjocka på sig fint för att bara vara på sprutdag 5. I äggstockarna fanns det 7-8 ägg på varje sida, totalt 14-16. Av dessa var hälften mellan 10-12 mm och de andra var på god väg.

Vet inte hur det brukar se ut men han sa att det var ett normalt resultat. Vi skulle inte ändra något utan jag ska fortsätta spruta med Gonal-F 150ie.

Nästa vul är tisdag och äggplock blir torsdag eller fredag förmodligen.
    Låter som ett kanonresultat!
  • Fylgja
    sydney skrev 2011-01-07 21:03:50 följande:
    Kryddan. Vilka härliga nyheter! Stort grattis till dig! Förstår att det kändes som en evighet innan Göran sa att allt var ok! Hur långt är du gången nu?

Shibby: låter ju bra! ÄP om en vecka ungefär, tiden går fort!

många som är på gång nu. Amorosa och Loppanlängtan, lycka till!
    Är i vecka 8+4 nu Glad Så fortfarande ett tag kvar tills den magiska 12-veckorsgränsen, men iallafall.
    FruNaftra skrev 2011-01-07 21:42:53 följande:

Kryddan, grattis igen...gud vad underbart. Ja den där tystnaden när de tittar på skärmen är jäääättejobbig. Har fått både negativt och positivt besked så nästa tillfälle det görs ett sånt VUL kommer jag väl håll för både ögonen och öron av nervositet (hur man nu lyckas med det med endast 2 händer).
    Ja jag tänkte faktiskt på dig när jag satt i väntrummet - hur jag skulle fixa att få ett sånt jobbigt besked osv. Ibland blir man ju överpraktiskt i såna lägen så jag la all fokus på hur vi skulle ta oss hem om jag blev så virrig att jag inte kunde köra. Cool
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-08 12:54:06 följande:
    Nä tjejer, nu är jag sååå trött på det här. Det är rena rama niagarafallet där nere. Har den storsta tampongen + binda och ändå blöder jag igenom på en gång Förvånad Jag har aldrig varit med om liknande. Känns inte normalt för fem öre det här.....

Dumma dumma dumma mens!
    ÅÅÅHHH  Skrikandes
    Fy vad jobbigt! Kan du inte kolla om det "ska vara så"? Jag vet ju att man kan blöda olika länge osv,  men det låter ju lite knepigt ändå.
  • Fylgja
    cotton skrev 2011-01-09 11:35:20 följande:
    Å vad underbart att komma in här efter Malmöresan och läsa alla härliga inlägg! Jädrar vad det sjuder av aktivitet i tråden! Underbart!

Kryddan, grattis till ditt fina VUL! Mysigt att se en liten skrutt med pickande hjärta! Och även om du inte är i vecka 12 ÄN, är det stort att se ett pickande hjärta på ett normalstort foster.. då sjunker ju risken för att något ska gå fel, markant.

Fru Naftra, förstår att mensen är jobbig, men den är ju här i alla fall! Tjohooo! Snart är du ruvare igen!

Och grattis alla andra till supefina resultat på VUL efter sprutande! 2011 är ett BRA år! Det är jag säker på!
    Ja, Göran sa att missfallsrisken minskade till runt 10%, från ca 30-40 i min åldersgrupp - och det kändes så klart fantastiskt skönt!
  • Fylgja
    cotton skrev 2011-01-09 11:39:38 följande:
    Din åldersgrupp?

Torbjörn sa 3% risk för missfall efter att man fått se hjärtat slå i ett piggt foster?

OAVSETT, är det ett fantastiskt resultat! Har du varit hos MVC än? Snart ska du ju boka tid för RUL?
    När är ditt BF datum?
    Jag fyller ju 40 i år, och risken för missfall ökar markant med ålder, tyvärr. Hade varit fint om jag träffat min man lite tidigare än som 29-åring med tanke på att det tog sån tid att få till ett litet barn Cool. Men som sagt - ett pickande hjärta ändrar ju oddsen drastiskt. (3% låter ju ännu trevligare förstås Glad)

Jag har varit på MVC för hälsosamtal och ska dit imorgon på inskrivning. Vi ska göra KUB-test också, så vi har att ta oss igenom det innan det blir dags att fundera på RUL.

BF datum ska vara 16/8 - så funkar allt som det ska så får jag en tidig 40-årspresent!
  • Fylgja

Ja vi var också tveksamma till KUB, särskilt jag. En del av mig vill fortfarande inte veta, men vi har vridit och vänt på vår livssituation och tankar och känslor och landade till slut i att trots allt göra det. Men jag försöker att putta undan oron för ev dåliga resultat just nu. En dag i taget Glad

Och ja - jag hoppas verkligen det blir sommarbebisar för oss båda Glad

• Fylgja
    Lilla fröet skrev 2011-01-09 12:38:47 följande:
    ush..har haft ont i magen sen i fredags, kommer o går, menssmärtor..ush va jag känner mig orolig o illa till mods, värre när jag rör på mig till en början , men sen även när jag ligger stilla..detta va väl för bra för att vara sant....
    Förstår att du nojar efter alla missfall, men det kan ju faktiskt vara frisk smärta precis som Cotton skriver! Hur går det - skulle du inte få en tid på Carlanderska för VUL? Ring igen och berätta hur det känns! Sänder lite styrkekramar Hjärta
  • Fylgja
    Lilla fröet skrev 2011-01-09 14:56:58 följande:
    jo, har klart funderat på att åka in o kolla till den lill* men detta vädret vi har i gbg lockar mig inte att åka ut direkt...
    fick det i fredags efter att jag jobbat o stått i o burit lite golv på kvällen...men har ju den där vanliga växtvärken..men det e mer än så, fick änna ont i ryggen oxå förut men det gick över, dom ska ringa från CA i mon..får se vad dom säger, åker till jobbet i mon o gör det jag orkar o kan annars går jag hem igen..

Man kan väl bara ringa till sjukvårdsupplysningen nu förtiden?
    Visst kan du ringa sjukvårdsupplysningen, särskilt om du får mer ont - de brukar ju tala om vart som enklast att åka. Men annars tror jag ärligt talat du får bättre svar från CA. Förstår att du inte vill ge dig ut! Körde min man till tåget eftersom han behövde in och jobba och de större vägarna var ok, men vår lilla väg var rena bandybanan Cool
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-10 13:47:17 följande:
    Nu har CA ringt.  Hon rådfrågade andra på kliniken och sa sedan att hon rekommenderade att jag sökte mig till gynakuten direkt. Jag känner personligen att jag inte orkar sitta där 4-5 timmar som sist men en rastlös liten tjej och sen låta en främmande person gynkolla mig när jag störtblöder. Urs och blä.....
    Jag kommer hellre till CA till min egen läkare när de har tid för mig. Så jag fick en tid i morgon på förmiddagen. Känns mycket bättre.
    Skönt att de tittar på dig! Förrstår att du inte är sugen på att sitta och vänta på akuten, det är jobbigt nog när man är ensam men att samtidigt underhålla en liten knatte är ju ännu mindre kul.. Tyckte det räckte att underhålla min sjukhushatande man när vi fick tillbringa 4 timmar på varbergsakuten Cool (och han var patienten...)
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2011-01-09 20:15:34 följande:
    Ok, tack för ditt svar

Allt känns så nytt nu, så ni får ursäkta om jag ställer konstiga frågor. Till nästa behandling kommer man väl känna sig tryggare med kroppens reaktioner. Då har man ju upplevt allt en gång iaf.
    Jag kände också en hel del, men så länge man mår hyfsat och inte har alltför ont är det ju bara ett tecken på att det händer något därnere - och det är ju bra Glad

Sedan tittar de ju på dig igen och då kan de reglera om nu stimuleringen tar lite för bra. Jag fick "surfa" sista dagarna, dvs inte fylla på med hormoner, och så valde de att inte göra en återföring. Allt för att stoppa allvarlig överstimulering. De är ju duktiga på sin sak!  Men sen ska man inte vara för redig heller - mår man kass är det bättre att säga till en gång för mycket än för lite.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19