Carlanderskatöserna del 19
cotton skrev 2011-01-19 12:25:33 följande:
Var på ett grundligt ultraljud nu under lunchen. Man gjorde en variant av KUB men utan gissningar och liknande då jag fasat över det. Bebben var i alla fall 7,5 cm CRL och hade magsäck, urinblåsa, lungor mm. Allt såg bra ut. Man såg även näsbenet och nästippen vilket talar för att risken för Down Syndrom minskar markant. Jag har långsamt börjat slappna av och tro på att jag kanske blir mamma till en skrikande bebis denna gång och att bebben kommer då den ska, den 25 juli i mitt fall.

Så fantastiskt roligt! Ja men det är väl klart att det blir en skrikande julibebis

I bästa fall får jag en augustibebis och så kan vi mötas i trådar som handlar om kolik, smakprover och hur man bär sig åt för att sova!
FruNaftra skrev 2011-01-19 13:11:24 följande:
Jo du har nog rätt.....borde nog ringa och höra vad de säger.
Är lite rädd för att jag ska bryta ihop och börja böla i telefon med någon stackars BM som svarar. Måste samla mig lite

Vet du, det är faktiskt ok att bryta ihop lite ibland. Jag har en vag känsla av att BM på carlanderska är ganska vana vid det. Jag gillar det inte heller - om inte annat är det så svårt att få fram vad man vill säga när man gråter.. men ibland klarar man inte att vara så himla samlad. Ta du och ring dem - det här måste ju vara jättejobbigt för dig. Kram på dig!