Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lito skrev 2011-03-08 20:57:21 följande:

TACK! Ja det är helt otroligt!

CA är ju bara bäst
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Green tea jasmine skrev 2011-03-08 22:33:25 följande:
    Stort GRATTIS Lito!

ÄP på fredag för mig!
    Lycka till på ÄP
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-09 09:01:42 följande:
    Grattis Lito!

Var på Ca nyss, Äp på tisdag! Tjoohooo
    Grattis till ÄP tid
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-09 20:08:30 följande:
    Green tea Jasmine: Stort lycka till på fredag!

Sötisa: Stort lycka till på Tisdag!

Tack alla! Jag testade imorse igen och det är ett starkare plus! Tjihoo! Kan inte fatta detta!
    Härligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Ringde CA igår för att höra om de pratat ihop sig om hur vi ska gå vidare. Nu var det 187,5 ie som gällde med Gonal f och vul dag 6 och sen sänka dosen...... jag blir så trött på detta
    Fattar inte hur de kan säga redan nu att dosen ska sänkas innan man ens startat och varit på vul.
    Fick en teletid med Göran igen..... för fjärde gången nu om den jäkla dos.
    Men går de inte med på 225ie som vi vill så gör vi nog inte fler försök inte där i alla fall.

Vi ville ju testa annat när vi gjorde landstingsförsök på RMC men det gick inte och så körde man på behandling efter behandling och tänker inte göra det igen om det inte känns bra..... vägrar betala för något som jag inte tror på bara för de ska testa..... 

♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-10 15:36:29 följande:
    Vädur: vad tråkigt att de ska krångla så där med din dos. Men ni har väl betalt för att göra 3 pack på CA? Kan ni få tillbaka pengarna? jag håller tummarna att det går bra när du har telefontid med Göran nästa vecka. De borde ju ändå se på ert finfina resultat när ni fick er son, med 225ie, då gick det ju hur bra som helst. Och överstimulerad har jag för mig att du inte blev? Även om det var många ägg... Att de redan skrivit att de ska sänka dosen på VUL är väl ändå att gå händelserna i förväg, det kan de ju inte veta förrän efter VUL.
    Ja vi har ju betalt 40000 kr för ett 3pack så får väl ut 7000 kr/behanling i så fall....21000 kr.
    Har haft 225 3 ggr och aldrig blivit överstimulerad och när de tagit östraradiol på RMC har det varit helt ok. Många ägg har det ju blivit men vi har ju fått bäst resultat då.... Sen har man ju blivit lite äldre med.
    När G läste våran journal när vi var på infon där så sa han efter vi kört våran första IVF på RMC med 150 och sen 187, vi kom ju inte till ET då och då sa han innan han läste vidare att jag antar att de höjde dosen inför nästa omgång.... sen såg han ju att vi fick ut 22 ägg på 225 i Linköping men gav ändå 225 vår första behandling på CA och sa att vi kunde hoppa över första vul dag 6 men nu vill de minska innan man ens startat och varit på vulFörvånad 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-03-10 22:25:43 följande:

Hej tjejer!

Idga har vi varit på första besöket hos hemortsläkaren, det blir korta metoden för oss precis som vi önskade, startar i början av maj! Känns så skönt att slippa nässprayen, det är ju den jag mått sämst av.... hemortsläkaren såg ingen anledning till att jag skulle fortsätta med långa metoden.

Har ni gjort bruttolöneavdrag för IVF? Min sambos arbetsgivare har gått med på det men vet ni om man får lov att dra hela summan på honom eller är man tvungen att dela upp den?

vad skönt att det blev korta metoden, den är så smidig Hinner knappt börja förrän det är dags för ÄP.
    Vi har frågat men inte fått göra bruttolöneavdrag men jag tror man kan ta allt på samma om jag fattat det hela rätt. 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-03-11 14:47:24 följande:
    Hur har det gått Vädur???? Tycker det verkar onödigt krångligt för er just nu
    Har teletid med Göran på tisdag. Ja det känns väldigt mycket strul nu Tråkigt!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Ja jag vägrar starta på lägre än 225ie, jag tänker inte köra någon chans omgång till.... Vi sa ifrån i Linköping med men där hade man ju inget att säga till om men nu betalar vi själva och då tänker jag inte gå med på något som inte jag tror på. 
    Tack vare att vi lyssnade på Göran sist förlorade vi ju massa pengar, 4000 kr till Maya sen la vi ju 5000 kr på akupunktur och sen resor till Göteborg och hotelnatt så vill de inte hjälpa oss som vi vill nu så får vi väl gå vidare till ytterligare en klinik.
    Men det är skrämmande om man inte själv sätter sig in i detta....hade jag inte varit så insatt och läst så mycket hade vi nog aldrig fått barn.

Kram kram 

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19