-
Tack, ja jag hoppas på detMirakelbarn skrev 2011-02-18 17:00:43 följande:Grattis Vädur. Det verkar ju perfekt, hoppas att ni får många befruktade. Kram
-
Tack vännenLito skrev 2011-02-18 18:26:36 följande:Vädur: Va härligt att allt gått bra för er idag. Håller tumarna för att det ska gå bra och att du får ett guldägg tillbaks på onsdag!
För mig har det inte gått lika bra. Inget ägg hade växt utan istället har det växt fram 10 till .... kul.. NOT! Ingen tid för äp utan fick ny tid för vul på tisdag. Ska köra dubbeldos menopur (150 ie) nu istället. Hoppas de som finns växer nu, vill inte att det ska bli fler men tydligen så är det stor risk för det så det fanns många som var små men på G.
KRAM och TREVLIG HELG till er alla!
Hoppas det blir kanon nu med en höjning av Menopur Du ska se att det ordnar till sig!! KRAM -
Usch vad det svänger fort De ringde från CA nu och endast 1 var befruktat men såg fint ut nu i alla fall, så ET planerat till måndag em.... håll tummarna hårt....7
SÅ låg dos var nog inte bättre för mig tyvärr.....
-
det sura är ju att jag var så skeptisk till att köra med låg dos eftersom de sa i Linköping att 150ie Gonalf var för lite för mig. För oss är det faktiskt så att de gånger jag har fått ut mest ägg så har det blivit mest befruktade.
Sen är det ju lättare eftersom man vet att det kan funka(sonen är ju ett bevis på det )
Men jag är rädd för att det ska bli som vi våran första IVF då såg de 2 befruktade embryona fina ut dag 1 men fick sen för mycket fragmentering.
Sen känns det surt att man lagt så mycket pengar på akupunktur och resor till Växjö och så kanske man inte ens kommer till ET
Depp depp
-
Vad gäller när man inte kommer till ET när man köpt 3 pack??? Räknas det som ett halvt försök?
-
Blev inget ET. BM på CA ringde när vi var i Borås så det var bara att vända hemåt igen. Göran eller Torbjörn ska ringa upp mig under dagen. Känns så surt när man har varit emot den låga dosen och ringt CA 3 ggr om detta och så blir det samma när vi hade för låg dos i Linköping.
Det är ju surt när man lagt 5000 kr på akupunktur samt resor och sånt.......
Men börjar förstå vilket mirakel våran son är Av 78 ägg som vi fått ut på våra 5 behandlingar så har vi fått endast 2 guldägg...... Men men bara att börja ladda inför IVF nr 6
-
jag är nog inte som alla andra patienter För mig är det bättre när jag får ut fler ägg men oftast är det nog tvärtom Kommer gå bra ska du seLove is everything skrev 2011-02-21 11:37:56 följande:Hej på er!
Jag sticker in med ett inlägg då och då... Nu är jag inne på andra veckan med p-piller inför IVF-starten. Det börjar minsann närma sig!!
Har en fråga: Nån annan som testat lågdosstimulering innan IVF? Vad har ni haft för dos då jämfört med IVF´en? Och vad har det blivit för resultat de båda olika behandlingarna? Hoppas ni förstår vad jag menar!
Vädur78: Jag oroar mig hela tiden för att det "bara" ska bli 1 ägg som blir befruktat. Vi betalar själva från första början, så då vill man ju inte "chansa" med för låg dos. Jag vet att det räcker med 1 ägg, men ändå vill man ha fler ifall det inte tar sig! Håller tummarna för dig att det verkligen är ett guldägg du får!
Kram till er alla! -
cotton skrev 2011-02-21 14:45:42 följande:Vädur, fy faaaan - faktiskt. Jag förstår din sorg, frustration och ilska. Jag hade nog pratat med Torbjörn och Göran och sagt att det här försöket vill du inte ens ha räknat som ett halvt försök... Du har ju varit skeptisk och ifrågasatt.
Sedan lär även CA sig på "oss" och varje fall är ju unikt.
När kan ni köra igen?Nä vi ska i fråga sätta detta...om de bara kan ringa oss nån gång.
Ja jag tror inte vi är som alla andra utan ett lite svårare fall för för oss har det ju varit bättre att få ut fler ägg.
Vet inte när vi får köra igen.... tror man måste få mens nu och sen en mens igen...så tidigast i början på april....kanske väntar till maj
-
Nä man tror ju läkaren ska veta bäst och när han pratar om att få ut 7-8 ägg och 4-5 guldägg så låter ju det kanon........sydney skrev 2011-02-21 15:00:56 följande:Stor kram till dig Vädur. Hoppas du får ett bra samtal med Torbjörn eller Göran idag och att de kanske kan inse att de har gjort fel och kompensera er på nåt sätt. Som du skriver så har du ju ifrågasatt flera ggr men man lyssnar ju på läkaren när han tror att det blir bättre på ett visst sätt. Men att varje par i IVF svängen är unikt borde ju läkarna ha koll på. Er son är verkligen ett mirakel! det är ju tyvärr inget annat än att ta nya tag och kämpa vidare. Snart kommer ett nytt guldägg!
Det gick ju segt under sprutningen och ena sidan stannade det ju av nästan helt.... och de växte ju inte heller 2 mm/dag som det ska....... så dosen är ju för låg för mig -
Det handlar mer om att när jag körde behandlingar för tätt i Linköping så fick jag sånna smärtor i ryggen det var i och för sig med långa metoden men satt i när jag gjorde första behandlingen på CA med korta.
Nu har det gått bra med ryggen men är rädd för att det kommer om jag kör för tätt därav väntan....... och tycker inte det har varit så jobbigt att vänta min lille fis är ju inte ens 10 månader än.
Körde igång tidigt med syskon försök för att kunna ta det lite lugnare och inte känna stress