Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2011-02-04 11:18:10 följande:
    Grattis till sprutstart!!!!
    Nu håller vi tummarna stenhårt för nu ska det bli bebis minsann!!!

VUL visar väl om det blir fler eller förre sprutdagar. man får väl försöka lita att det kan sina saker

KRAM
    Absolut, tänkte bara förbereda med barnvakt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-02-04 11:18:57 följande:
    Å grattis till sprutstart Vädur! Äntligen!
    Tack
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2011-02-04 13:16:04 följande:
    Ja det kan ju så klart va en bra idé!
    Annars så låter det ju bra med ÄP på alla hjärtans dag
    Ja det gör det ju Men tror inte det går så snabbt! Onsdagen vore bra för då löser det sig smidigt med barnvakt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-04 19:53:18 följande:
    Vädur 78: Va kul och spännande med sprutstart!! : - D
    Ja nu är första sprutan tagen Det gick rätt smidigt att blanda faktiskt KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-02-04 17:35:58 följande:
    Hej alla tappra tjejer!!
    Skrev här för nån månad sen för att jag hade lite frågor om IVF osv. Har tidigare testat Pergotime och Puregon (lågdos) under ca. 3 år. I december blev vår lycka total: på 8:e försöket med lågdosstimulering och insemination fungerade det och jag var gravid! Tyvärr slutade det i ett X (utomkvedshavandeskap)... Så nu tänker vi fortsätta med IVF (korta metoden pga PCO-S, bekostat av oss själva pga åldersgräns NEDÅT i mitt landsting). Tar Provera nu, på mensdag 1 ska jag ta p-piller i tre veckor och på blödningsdag 2 ska jag börja spruta med Puregon!!

Vi ska alltså gå på Carlenderska om jag var otydlig!!

/Annelie
    Välkommen hit och lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-04 21:24:45 följande:
    Va bra att du tyckte det var smidigt! Jag fick öva mig lite på CA, tror det kommer gå bra längtar tills jag får börja bara! Hoppas mensen behagar dyka upp i helgen! Spännande med Ul på onsdag !!

Love is evrything: Hoppas det kommer gå bra för dig nu! Välkommen hit!

Kram Kram
    Hoppas du snart får komma igång Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Loppanlängtan: grattis till ruvning

Amarosa: Grattis! Vad underbart

Längtar mycket: Lycka till

Kram kram till ALLA  

♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-02-06 20:45:20 följande:

Lito, Vädur: tack! Känns helt overkligt och otroligt! Fattar inte... Är det verkligen sant??

Loppan: grattis till ruvarstatus! Härligt att den såg perfekt ut! Det är allt som räknas! Hoppas hoppas! Vi kan ju vara mammalediga samtidigt!

Längtar mycket: wow, Hong Kong?? Hur hamnade ni där? Kul att ni sätter igång igen nu.

SÅ himla UNDERBART ju Å klart det är sant KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-07 09:17:41 följande:

Amorosa: jo visst finns det hopp fortfarande, men blir lite neggo. Hade likadant förra ruvningen som slutade i negativt test, men då kom det rosa på RD11 och inte så tidigt som denna gång. Hade du mycket blod, vilken färg? Ursäkta frågorna, men blir ju nyfiken. Mitt var ljusrosa, bara på pappret.

Håller tummarna hårt för dig!!! Du ska ju med få ett fint plus
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-02-07 10:24:23 följande:
    Är det vanligt med spottings under tiden man ruvar? En del säger ju att det tom är normalt med en liten mens... Känns ju inte som om det vore nåt bra direkt! Sen undrar jag hur ni förbereder kroppen innan/under tiden ni försöker. Tar ni några vitaminer, kosttillskott eller annat??? Funderar på det här med Folsyra, mittvalkvinna, femibion m.m. Är det nåt annat man ska tänka på? Vad har ni haft som startdos vid IVF? Nån annan med PCO som haft runt 150iE, hur har det gått för er?

Många frågor.... Hoppas ni orkar med! Först hängde man i Pergotråden i 1½ år, sen i Puregontråden 1½ år och nu IVF-tråden.... Hur länge ska man stanna här?? Jag har alltid varit bland dom första i trådarna och varit själv kvar, för att sen gå vidare utan nåt resultat. Det har varit en jobbig resa....

Kram till er alla!
    Ja det är nog ganska vanligt med lite spottings under ruvningen. Jag äter folsyra och Mitt Val Kvinna. Innan har jag bara tagit 2 st Mitt Val Kvinna och då får du i dig tillräckligt med folsyra men jag har blivit så glömsk sen jag fick barn så glömmer ta dem lite ibland Därav folsyra oxå för dem kan jag ta direkt på morgonen ihop med mitt Levaxin (får inte göra det med Mitt Val Kvinna)

Jag hade 150ie vid min första IVF.

Lycka till och hoppas du lyckas nu
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19